Wat is jouw minimale stroom (sluimer) verbruik? | Eneco Community
vraag

Wat is jouw minimale stroom (sluimer) verbruik?

Toon eerste bericht

229 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Zodra ik meer weet dan plaats ik aldaar een bericht.
Maar voor dit topic de tip : wil je besparen, zet snachts de Horizon uit. 🙂 🙂 :)

Tja dat is een optie, helaas voor mij gaat dat niet op als je een "slave" horizonbox hebt op de slaapkamer, wil je dat je die kunt bedienen met het gemak van opgenomen programma's op de harddrive van de huiskamer horizonbox dan moet die op standby staan anders verliezen ze elkaar en moet je opnieuw gaan pairen.

Tis een flinke grootverbruiker, 40 watt in standby is schandalig veel maar gebruiksgemak komt er voor terug en mijn sluiptotaal zit op 105 Watt gemiddeld dus mag niet klagen....🆒
Reputatie 6
Badge +2
stekker van de wasmachine eruit als je hem niet gebruikt
scheelt bij mij 10 watt per uur
Reputatie 7
Badge +8
Maar voor dit topic de tip : wil je besparen, zet snachts de Horizon uit. 🙂 🙂 :)

Ik heb sinds twee maanden een horizon box en ben wel erg geschrokken van het sluipverbruik. Direct achter een slimme stekker gezet!
Reputatie 3
Badge +3
Maar voor dit topic de tip : wil je besparen, zet snachts de Horizon uit. 🙂 🙂 🙂
Ha Ton,

Nee dat neem ik er maar bij. Kan er rekening mee houden doorbijvoorbeeld standaard de box om een uur o 1800u automatisch op te laten starten.
Ben nu ook in discussie met Ziggo rondom de eco mode waarin je de Horizon ook kan zetten. Hiermee verbruikt de box, zeggen ze, minder stroom. Door de slimme stekker die ik wat de setting doet ... je raad het nooit .. het scheelt een geweldige 1e hele Watt.

Je wordt met deze schijnsettings dus genept.

Oké bernard,

Houd me eens op de hoogte hoe het verder loopt met het Ziggo contact.
Zie ook ons topic inzake Ziggo en de Horizon box

https://forum.eneco.nl/de-huiskamer-86/ervaringen-ziggo-7600?sort=dateline.desc#comments
Reputatie 3
Badge +3
Ik heb een hoog verbruik en geen idee waar dat vandaan komt.. had me ouders bij eneco aangemeld en een maand later was er een actie voor een gratis stekker van eneco... ik balen! Ik hrb tussen de 100 en 300w snachts

Begin eerst eens met het opschrijven van alle electrische apparaten die snachts aan staan.
Koelkast, CV, NAS, servertje, wasdroger. wasmachine (veel mensen wassen in de laag tarief uren), aquarium, lampje buiten, enz enz enz
Reputatie 3
Badge +3
Ha Ton,

Nee dat neem ik er maar bij. Kan er rekening mee houden doorbijvoorbeeld standaard de box om een uur o 1800u automatisch op te laten starten.
Ben nu ook in discussie met Ziggo rondom de eco mode waarin je de Horizon ook kan zetten. Hiermee verbruikt de box, zeggen ze, minder stroom. Door de slimme stekker die ik wat de setting doet ... je raad het nooit .. het scheelt een geweldige 1e hele Watt.

Je wordt met deze schijnsettings dus genept.
Even een nieuwe update van mijn kant rondom dit onderwerp. Heb nu een slimme stekker aan de Ziggo Horizon Media Box gehangen. Kwam er achter dat deze mediabox in standby alleen al een belachelijke 35 Watt trekt. Dit is op jaarbasis 307 KWh per jaar. Das best veel. Nu snachts schakel ik ook deze box nu uit. Ook heb ik geen server en NAS meer. Dit scheelt 80 Watt.
Totaal zit ik nu op een sluipverbruik (in de nacht) van ongeveer 40-50Watt.

Hoi bernard,

Nou dat is een net resultaat toch?
Vind je het niet lastig dat je erg lang moet wachten na een opstart van de Horizon box?
Ik heb een hoog verbruik en geen idee waar dat vandaan komt.. had me ouders bij eneco aangemeld en een maand later was er een actie voor een gratis stekker van eneco... ik balen! Ik hrb tussen de 100 en 300w snachts
Reputatie 3
Badge +3
Even een nieuwe update van mijn kant rondom dit onderwerp. Heb nu een slimme stekker aan de Ziggo Horizon Media Box gehangen. Kwam er achter dat deze mediabox in standby alleen al een belachelijke 35 Watt trekt. Dit is op jaarbasis 307 KWh per jaar. Das best veel. Nu snachts schakel ik ook deze box nu uit. Ook heb ik geen server en NAS meer. Dit scheelt 80 Watt.
Totaal zit ik nu op een sluipverbruik (in de nacht) van ongeveer 40-50Watt.
32 watt 's nachts, tussen de 40 en 60 watt overdag (ligt eraan of ik mijn SONOS systeem in standby laat staan).

Uitzonderlijk laag rustverbruik als ik de reacties zo lees!

Wat staat er 's nachts aan/standby:
-Glasvezel modem
-KPN Xperiabox
-Vaste telefoon
-TOON
-CV
-Mechanische ventilatie
-Twee mobiele telefoons aan de lader
-Babyfoon met camerafunctie
-Wekker
-Koelkast
-Combitron (klokfunctie)
-Koel/vries combi
-LivingColors
-3x Hue
Maar weer eens kijken waar ik nu op zit. Hier is mijn sluimerverbruik aardig afgenomen 68w

Geweldig. Hoe doe je dat?

Even uitgaande van de toon app is het verbruik 54, maar maak gebruik van slimmemeterportaal.
Het gebruik van niet direct noodzakelijke apparaten, heb ik ook niet aan het stroomnet, verder is alle verlichting, en beide tv's led en laat ik mijn fietslader alleen in de nacht aan het stroom. Rest zit achter een schakelklok Ect, ect...

1 van de grootste stroomvreters die ik had, maar inmiddels onder geen bedwing meer zou eillem hebben zijn de losse tv ontvangers van ziggo en kpn deze verbruiken ook in standby meer dan 3.5 watt
Een tv met ingebouwde ontvanger doet meer san zijn best.

In de afgelopen 2 jaar heb alles bij elkaar al zo'n 500kwh kunnen besparen
Reputatie 2
Badge
Maar weer eens kijken waar ik nu op zit. Hier is mijn sluimerverbruik aardig afgenomen 68w

Geweldig. Hoe doe je dat?
Reputatie 2
Badge
Ik heb me recent maar eens aangemeld bij slimmemeterportal. Daar geven ze ook je sluimerverbruik weer. Bij enelogic doen ze dat nog niet.
Mijn sluimerverbruik schommelt rond de 100 watt. En dat vind ik een prima score. Het kan vast nog beter, dus zal ik er eens wat beter op gaan letten.
Als ik het zo allemaal eens bekijk heb ik niks te klagen

Zeker weten en dan nog zonnepanelen erbij en je staat zo op 0.
Badge +5

Goed bezig Dekster!
Reputatie 1
Badge
Badge +5
Ja Ton, ik heb gelezen dat je 11 november de panelen krijgt. Een leuk vooruitzicht.
En Theo, volgende week is het het helemaal feest als het terugleveren van start gaat.
Badge +5
Heb net de jaarnota binnen.
En natuurlijk was er een warme winter, maar de teruggave was toch €171,00.
Dat komt door een besparing op stroom van 370kWh en 172m³ en uiteraard het hele jaar het voorschotbedrag op €122 gehouden.
De besparing op stroom zit 'm in alles omzetten in led's en LED-TV

Toch een leuke score.............

Een mooie score inderdaad. Ik moet nog een maandje wachten op de rekening en ben zeer benieuwd.
We hebben er nl veel aan gedaan dit jaar.
Heb net de jaarnota binnen.
En natuurlijk was er een warme winter, maar de teruggave was toch €171,00.
Dat komt door een besparing op stroom van 370kWh en 172m³ en uiteraard het hele jaar het voorschotbedrag op €122 gehouden.
De besparing op stroom zit 'm in alles omzetten in led's en LED-TV

Toch een leuke score.............
Badge +5
Blijf nu hangen bij de 90 Watt, lager kom ik niet.
Inmiddels nog meer gloeilampen vervangen door LED's en de bespaarde hoeveelheid kWh dit jaar komt al boven de 400 kwh.
Dat levert een leuke besparing op! 😛
Update nachtverbruik van 00:00 t /m 07:00 via Enelogic Afname laag 0,57 kWh.
Ik gebruik veel schakelklokken van Alecto Type TS-121 met een opgenomen vermogen van 0,97 Watt om mijn lampen en apparatuur te schakelen, alleen mijn vriezer-koelkast-MV-alarm-cv installatie-airco-zonwering staan niet achter de schakelklokken en het stroomverbruik in de nacht is drastisch gezakt van 1,7 KwH naar 0,72 KwH ( van 23:00 t / m 07:00 )
Een schakelklok van Alecto verbruikt 0,37 Watt minder dat is de Alecto Type DTS-814 en deze trekt namelijk 0,6 Watt, dus de volgende keer worden die aangeschaft.

Volgens mij is dat bij de slimme stekkers maar 0,5 watt........

Update: op het folder staat 0.8 watt!!

Maar misschien zijn die duurder dan de Alecto?

Mijn sluipverbruik is nu 146 Watt.
Veel lager krijg ik het niet.

Reageer