Wat is goedkoper en misschien ook nog besparend? | Eneco Community

Wat is goedkoper en misschien ook nog besparend?

Toon eerste bericht

57 Reacties

Eitjes koken:
Als ik toch aan het koken ben, kan ik gelijk eieren met de aardappels meekoken. ( Wel even de wekker zetten en op tijd de eitjes eruit vissen.) Dan heb je geen warm eitje bij het ontbijt maar wel vast klaar liggen voor een salade of om mee te nemen naar het werk. Je kunt ook nog een stalen vergiet met groenten boven je aardappels meestomen. Met het kookwater kan ik nog een plasje wegspoelen of een duivenpoepje op balkon laten inweken.Tijdens het douchen heb ik een emmer tussen de benen staan en vang zo'n 7 liter op voor de keukenvloer of doorspoelen toilet. In de keuken kan je ook veel water opvangen door gewoon een emmertje in de buurt te hebben.

Als ik dit zo lees kan ik me niet ontrekken aan het idee dat dit met een licht sarcasme is geschreven. 
Maar ik lees ook een paar goeie bespaartips!
O nee !!! Absoluut niet sarcastisch bedoeld. Dit soort trucs heb ik ook van mijn pa meegekregen. Die wist zelfs 47 tips te geven om een oude krant te gebruiken en dan zelfs ook nog meerdere malen. Ik vind het vervelend dat het zo is overgekomen.
O nee !!! Absoluut niet sarcastisch bedoeld. Dit soort trucs heb ik ook van mijn pa meegekregen. Die wist zelfs 47 tips te geven om een oude krant te gebruiken en dan zelfs ook nog meerdere malen. Ik vind het vervelend dat het zo is overgekomen.

Goed dat je nog even reageert.
Sorry dat ik het zo beschouwde; het is dus met volle ernst bedoeld!
Dat is ook weer uit de wereld
Reputatie 6
Badge +1
Ik vind het persoonlijk knap dat iemand als Marco E zo, op deze manier kan en wil  besparen. Ik neem daar mijn petje voor af. Ik wil ook graag besparen en ben daar vaak mee bezig, maar ik kan ( misschien wel) maar wil niet op die manier besparen.

Maar dat iemand zo bezig. Is verdient gewoon een pluim. Sjapoo!!
Reputatie 3
Badge
Eitjes koken:
Als ik toch aan het koken ben, kan ik gelijk eieren met de aardappels meekoken. ( Wel even de wekker zetten en op tijd de eitjes eruit vissen.) Dan heb je geen warm eitje bij het ontbijt maar wel vast klaar liggen voor een salade of om mee te nemen naar het werk. Je kunt ook nog een stalen vergiet met groenten boven je aardappels meestomen. Met het kookwater kan ik nog een plasje wegspoelen of een duivenpoepje op balkon laten inweken.Tijdens het douchen heb ik een emmer tussen de benen staan en vang zo'n 7 liter op voor de keukenvloer of doorspoelen toilet. In de keuken kan je ook veel water opvangen door gewoon een emmertje in de buurt te hebben.

Zelf vind ik dit niet zo nodig maar respect als je dit zo weet vol te houden. Heb je enig idee hoeveel het je oplevert ten opzichte van iemand die op al bespaart. Dus extra besparing? Comfort is ook een ding of doe je het uit een bepaalde overtuiging?
Eitjes koken:

Zelf vind ik dit niet zo nodig maar respect als je dit zo weet vol te houden. Heb je enig idee hoeveel het je oplevert ten opzichte van iemand die op al bespaart. Dus extra besparing? Comfort is ook een ding of doe je het uit een bepaalde overtuiging?

Precies Jeroen een beetje comfort mag toch wel.
Douchen met een emmer tussen de benen........
En zie ik me ook niet zo gauw met een emmer met kookwater of douchewater een plasje of het toilet doorspoelen. Eerst dacht ik dat het een grapje was, maar het was serieus. 
Komt nog bij dat het water erg goedkoop is, dus besparing stelt niet veel voor.  Maar wil je bv het milieu sparen dan bereik je meer door met regenwater door te spoelen. 
Er zijn woningen die zo'n grijs watersysteem hebben, kijk die zijn milieu vriendelijk bezig!
Badge
Ik heb helemaal niet genoeg vocht in de aardappelpan om eieren te koken 😕 Maar met iets dat in ruim water moet (zoals bijv. pasta) is het natuurlijk wel een idee! Bedankt voor de tip!

Dat douchewater opvangen gaat het hem niet worden voor mij, kort en efficiënt douchen wèl!

Reageer