Wat is goedkoper en misschien ook nog besparend? | Eneco Community

Wat is goedkoper en misschien ook nog besparend?

Toon eerste bericht

57 Reacties

Reputatie 4
Badge
We zijn benieuwd Jeroen.
Reputatie 3
Badge
Ik zelf ook. Ik was aan de besparende toer maar heb zo idee dat de boiler toch een domper is. Wel confortabel
Ik zelf ook. Ik was aan de besparende toer maar heb zo idee dat de boiler toch een domper is. Wel confortabel

Hoi Jeroen,

Als je de temperatuur zo hoog zet als je hiervoor schreef, wel ja.
Zonde van de stroom. Zet de temperatuur gewoon op 60  grd of op de ECO stand en probeer het een weekje uit.
De besparing zit 'm uiteraard vooral nu in de zomer erin dat je CV geen voorraadje warmwater hoeft aan te houden.
Reputatie 3
Badge
In de cv stond tapwater zowiezo op uit. 😉 maar zoals gezegd ga ik de boiler testen zodra toon aangesloten is
In de cv stond tapwater zowiezo op uit. 😉 maar zoals gezegd ga ik de boiler testen zodra toon aangesloten is

Uiteraard en duidelijk.
Als ik na de grafiek in Toon kijk, dan zie ik enkele minuten voor 07:00 uur een hoge piek en dat was het wel.
Dankzij de goede isolatie is er gedurende de nacht weing afkoeling.
Dus ben ik ook erg nieuwsgierig naar jouw ervaring en vooral verbruik.
Reputatie 3
Badge
Boiler zit op aparte groep dus zal hem na een week uitzetten in de nacht. Ga alles testen want wil zo zuinig mogelijk toch van comfort genieten.
Boiler zit op aparte groep dus zal hem na een week uitzetten in de nacht. Ga alles testen want wil zo zuinig mogelijk toch van comfort genieten.

Kijk dat is de juiste instelling!
Je andere reactie dat het een domper was, vond ik teleurstellend hoor..................
Reputatie 3
Badge
Qua verbruik bedoelde ik. Comfort is hoog en had direct al schik van me de boiler en het warme water.
Qua verbruik bedoelde ik. Comfort is hoog en had direct al schik van me de boiler en het warme water.

Oké, maar je zal zien het verbruik in stroom valt reuze mee!
Dus wacht ik af op je meetresultaat.
Reputatie 4
Badge
Ik heb het tapwater ook eens uitgezet, kijken na een weekje of het echt zoveel scheelt.
Ketel hangt in de badkamer, dus daar heb ik vrij snel warm water.
Reputatie 3
Badge
Laat het maar weten wat de resultaten zijn.
Reputatie 4
Badge
Uiteraard Jeroen.
Reputatie 4
Badge
Na 4 dagen scheeld het toch al ongeveer 400 liter. Op jaarbasis zou dat ongeveer 36.500 liter zijn.
Dat is toch een flinke besparing.
Reputatie 7
Badge +7
Na 4 dagen scheeld het toch al ongeveer 400 liter. Op jaarbasis zou dat ongeveer 146,000 liter zijn.
Dat is toch een flinke besparing.

Mijn telraam geeft dan toch iets anders aan nl 36500 liter

4 dagen = 400 liter = 100 liter per dag x 365 = 36500 liter = 36,5 M3
ook niet mis maar minder dan 146 M3. :D
Reputatie 4
Badge
Je heb gelijk Jan, ik heb ergens een rekenfoutje gemaakt. :rolleyes:
Bedankt voor de correctie.

Hoi Jan,

jij zit wel op te letten hè ?
en nu de update nog!
Reputatie 4
Badge
Ik heb die 400 X 365 gedaan, en dan kom je wel uit op 146. Klein foutje. Gelukkig ging het hier niet om geld 😮
Reputatie 7
Badge +7

Hoi Jan,

jij zit wel op te letten hè ?
en nu de update nog!

:D de update komt er aan .
Reputatie 3
Badge
Gisternen toon een fabrieksreset gegeven. 24 uur koste toon 15 cent om tapwater voor te verwarmen. Vind ik reuze meevallen toch?
Wij hebben sinds ong. 1 jaar een Quooker Combi. Hier komt kokend water uit en dat gebruiken we voor alles dat kokend water nodig heeft, (eieren) koken, theezetten,etc.)
Naast het feit dat het makkelijk is lijkt het me ook energie besparen, maar dat is meer gevoelsmatig dan onderbouwd.
Reputatie 4
Badge
Wij hebben sinds ong. 1 jaar een Quooker Combi. Hier komt kokend water uit en dat gebruiken we voor alles dat kokend water nodig heeft, (eieren) koken, theezetten,etc.)
Naast het feit dat het makkelijk is lijkt het me ook energie besparen, maar dat is meer gevoelsmatig dan onderbouwd.
Als je b.v. toon heb, hou het eens in de gaten zou ik zeggen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd omdat ik zoiets ook wil aanschaffen. Lijkt me heel handig en snel.
Badge
Gisternen toon een fabrieksreset gegeven. 24 uur koste toon 15 cent om tapwater voor te verwarmen. Vind ik reuze meevallen toch?

Op jaarbasis is dat toch € 54.75 hoor. Het is net als met al die standby lampjes... per dag kost het bijna niets, maar per jaar! Dan worden al die kleine beetjes opeens een onnodig hoge energierekening.
Wij hebben sinds ong. 1 jaar een Quooker Combi. Hier komt kokend water uit en dat gebruiken we voor alles dat kokend water nodig heeft, (eieren) koken, theezetten,etc.)
Als je b.v. toon heb, hou het eens in de gaten zou ik zeggen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd omdat ik zoiets ook wil aanschaffen. Lijkt me heel handig en snel.

Ik heb nog geen Toon of energiemeter, maar volgens Quooker bespaar ik € 122,89 per jaar 🙂
Badge
Wij hebben sinds ong. 1 jaar een Quooker Combi. Hier komt kokend water uit en dat gebruiken we voor alles dat kokend water nodig heeft, (eieren) koken, theezetten,etc.)

Ik heb nog geen Toon of energiemeter, maar volgens Quooker bespaar ik € 122,89 per jaar :)

Ik heb net de energievergelijker test van Quooker gedaan en ik zou hier € 3,00 mee besparen aan energie en 3000 liter water!!! Dat zou dus behoorlijk lang duren voordat ik het apparaat heb terugverdiend 😛
Eitjes koken:
Als ik toch aan het koken ben, kan ik gelijk eieren met de aardappels meekoken. ( Wel even de wekker zetten en op tijd de eitjes eruit vissen.) Dan heb je geen warm eitje bij het ontbijt maar wel vast klaar liggen voor een salade of om mee te nemen naar het werk. Je kunt ook nog een stalen vergiet met groenten boven je aardappels meestomen. Met het kookwater kan ik nog een plasje wegspoelen of een duivenpoepje op balkon laten inweken.Tijdens het douchen heb ik een emmer tussen de benen staan en vang zo'n 7 liter op voor de keukenvloer of doorspoelen toilet. In de keuken kan je ook veel water opvangen door gewoon een emmertje in de buurt te hebben.

Reageer