WarmteWinner toch mogelijk? | Eneco Community
beantwoord

WarmteWinner toch mogelijk?

• 7 september 2018
  • 4 reacties
  • 309 Bekeken

Begin october 2017 interesse getoond voor de Eneco Warmtewinner.
Per mail d.d. 24-10-2017 melding ontvangen van Eneco Duurzaam Advies dat aangezien ik woon in een appartement en de ventilatielucht het huis verlaat via een gezamelijke afvoer de Warmtewinner niet geschikt zou zijn in mijn situatie.
Recent (27-08-2018) via een emailbericht van warmtewinner@eneco.com als voorinschrijver een aanbieding gekregen voor plaatsing van de Warmtewinner.
  1. Vraag is wat was het probleem en wat heeft er plaatsgevonden dat mijn appartement met een gezamelijke afvoer ineens wel geschikt is bevonden ??.
  2. Heb begrepen dat de warmtewinner geplaatst wordt in combinatie met TOON. Een andere bewoner heeft van Eneco begrepen dat TOON in onze appartementen niet zou functioneren omdat de meterkast zich buiten het appartement bevindt en wel langs de liften in de appartements-voorportalen. Zou graag willen weten waarom TOON in onze situatie niet mogelijk zou zijn.
  3. De warmtewinner vervangt tevens de huidige ventilatie. In appartementen staat deze ventilatie meestal 7/24 aan op lage continue-stand en wordt hoger gezet in geval van koken en douchen. Is in geval van de warmtewinner een lage continue-stand mogelijk en hoe wordt deze hoger gezet in geval van koken en douchen.
  4. Wat is het nut van de warmtewinner in de zomermaanden, omdat hij moet functioneren als ventilatie en feitelijk overbodig warmteonttrekt, comprimeert etc..... , m.a.w. je zou eigenlijk de voorverwarmingsfunctie in de zomer willen uitzetten, kan dat ??.
  5. Is er ergens een Eneco woning / ruimte te bezoeken waar deze warmtewinner in gebruik is opdat zowel geluid als mogelijkheden duidelijk worden.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 7 september 2018, 15:50

Dag @G.J. van Vessum,

Welkom op het Eneco forum!

Ik moet je helaas teleur stellen: de e-mail is er foutief uitgegaan. Wij kunnen namelijk geen WarmteWinner plaatsen in een woning met een gezamenlijke afvoer. Jij hebt ook nog eens de pech dat een Toon thermostaat voor jou geen optie is. Dit komt omdat je meterkast zich buitenshuis bevindt. Deze afstand (Toon en je meterkast) is te groot om voor Toon een draadloze verbinding te creëren.

Blijf ons vooral volgen, ook via het forum. Hopelijk kunnen wij jou in de toekomst wel verblijden met een nieuw innovatief product!

Groet, Denise
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag @G.J. van Vessum,

Welkom op het Eneco forum!

Ik moet je helaas teleur stellen: de e-mail is er foutief uitgegaan. Wij kunnen namelijk geen WarmteWinner plaatsen in een woning met een gezamenlijke afvoer. Jij hebt ook nog eens de pech dat een Toon thermostaat voor jou geen optie is. Dit komt omdat je meterkast zich buitenshuis bevindt. Deze afstand (Toon en je meterkast) is te groot om voor Toon een draadloze verbinding te creëren.

Blijf ons vooral volgen, ook via het forum. Hopelijk kunnen wij jou in de toekomst wel verblijden met een nieuw innovatief product!

Groet, Denise
Geachte Denise,
Wat betreft de gezamelijke ventilatieafvoer moet ik nog wel even kwijt dat er uiteraard per appartement, tenminste volgens tekening, een terugslagklep in zit. M.a.w. de appartementen zouden elkaar in principe niet beinvloeden, wellicht alleen temperatuurverschil-invloeden.
Meterkast weliswaar buiten appartement, edoch slechts 2 meter van de voordeur en niet buiten, echter in een soort voorportaal langszij de liften.
De router etc.. van Ziggo staat gewoon in de meterkast, bovendien extra accessvoorziening in de woning. Krijg de indruk dat de reacties wat kort door de bocht zijn.
Tablet en Phone doen het binnen gewoon draadloos.
Geachte Denise,
Jammer dat het Warmtewinnerteam al dertien dagen geen gelegenheid heeft gehad op bovenstaande bericht van 13 dagen geleden te reageren.
Bovendien 17-09-2018 wederom een mail gehad van "warmtewinner@eneco.com" dat ik als voorinschrijver in aanmerking kom voor de warmtewinner, dit in tegenstelling op jullie reactie van 14 dagen geleden.
Moet zeggen dat mijn vertrouwen in de Eneco organisatie enigszins is afgenomen.
Gaarne een duidelijke reactie of de warmtewinner nu wel of niet mogelijk is binnen mijn appartement, los van of e.e.a. gezien huidig verbruik zinvol is etc....
Neem aan dat U op de hoogte bent van mijn adres.
Groet Gerard
Reputatie 7
Badge +4
@G.J. van Vessum

We hebben het momenteel drukker dan verwacht, waardoor het wat langer kan duren voordat je van ons een reactie ontvangt. Mijn collega's werken ontzettend hard om deze achterstand in te halen, dus een reactie blijft niet lang uit.

Overigens blijft ons antwoord hetzelfde: een WarmteWinner op jouw adres is niet mogelijk.

Groet, Denise

Reageer