vraag

Warmtewinner besparing

Ik heb al een tijd een warmte winner maar de besparing is nog niet erg hoog. Dat is te begrijpen omdat het niet koud is geweest. Op toon ben ik vreemds tegengekomen dat iemand me misschien kan uitleggen. Zie bijgaande foto. Er staat net onder het midden van de foto dat het apparaat niet aangestaan heeft maar wel stroom heeft verbruikt. Lijkt me niet juist. Heeft iemand een verklaring? Geen idee waarom twee keer die foto is geplaatst.

Alvast bedankt.

1 Reactie

Naar mijn mening is het ontwerp van de warmtewinner wel geschikt om in voor en najaar gas te besparen maar in de winter (bijvoorbeeld bij 4 graden buitentemperatuur) niet energiebesparend. Wanneer je realiseert dat de warmte gewonnen wordt door de lucht van de woning te koelen van 20 naar 4 graden en daarbij gelijktijdig een zelfde hoeveelheid buitenlucht van 4 graden in de woning wordt gezogen is de hoeveelheid energie die weer nodig is om deze op te warmen tot 20 graden dezelfde hoeveelheid als gewonnen is in de warmtewinner. Het verlies is dan het stroomverbruik van de warmtewinner. In de praktijk zal de warmtewinner dan wel automatisch uitgezet worden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen