vraag

warmte winner voor ook douche of warmwater kraan?

Is de warmtewinner ook geschikt om je water van je douche of warmwater kraan te verwarmen? Ik heb een pelletkachel en die verwarmt mijn huis. Daarom gebruik ik mijn cv alleen om te douchen of voor warmwater.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
F.D. Lucassen-Breesnee wrote:

Is de warmtewinner ook geschikt om je water van je douche of warmwater kraan te verwarmen? Ik heb een pelletkachel en die verwarmt mijn huis. Daarom gebruik ik mijn cv alleen om te douchen of voor warmwater.

Hoi @F.D. Lucassen-Breesnee,

Goed dat je dit bij ons checkt. De WarmteWinner zet warme lucht om in warm water. Hij pompt het verwarmde water direct via de leidingen naar de radiatoren. Zo hoeft je cv-ketel minder hard te werken en verbruik je minder gas. De cv-ketel springt bij als de WarmteWinner je huis in z’n eentje niet warm krijgt, bijvoorbeeld als het bitter koud is buiten. Dus de warmtewinner is echt ingesteld om je huis te verwarmen en niet specifiek om het water voor je douche of warmwater kraan te verwarmen.

Groet, Audrey
Gebruik een warmtepompboiler voor het warme water. Heb een Edel air 200l lucht/warmtepompboiler €2000,-- krijg je 1250 subsidie.
Werkt als een zonnetje.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen