Waarmee bespaar jij het meeste energie? | Eneco Community

Waarmee bespaar jij het meeste energie?

Toon eerste bericht

126 Reacties

Badge
Energiebesparingstip:

Druk het beeldscherm van je tv helemaal uit als je geen tv kijkt.
De meeste mensen drukken de tv alleen uit met de afstandsbediening, dan blijft de tv op standby staan.
Dit kost veel energie én is ook nog eens brandgevaarlijk!

Hoi Isabella, Mijn televisie doe ik uit met een lichtschakelaar die een stopkontakt naast de televisie schakelt helemaal uit, volledig stroomloos en veilig.
Reputatie 1
Badge +4
Laat ons via bovenstaande weten waarmee jij het meeste energie bespaart. Of plaats hieronder je reactie!grootste besparing na toon, is de ombouw van een "schemerlamp" van 2x100watt halogeen naar 2xled (g9 voet)2.5watt , deze waren in de aanbieding bij Action.
Reputatie 7
Badge +7
Hier een jaar geleden de lampjes boven de eet/lees tafel (4x25 watt)halogeen
ook vervangen voor de action g9 led lampjes.
een zee van licht
wel even letten op het aantal lumen wat de led lamp geeft (zo hoog mogelijk)
met een zo,n laag mogelijk wattage
Reputatie 7
Badge +8
Overal in het huis heb ik LED lampen zitten.. Beneden is dat 1watt.. Boven is dat 3watt..

Mijn router en glasvezelmodem eten niet zoveel om dit uit te gaan doen.. Bij elkaar zou het iets van 15watt zijn..

Mijn TV kent alleen Stand-By als ik deze via de AB uit zou doen.. Druk ik hem op de voorkant uit, is hij ook uit.. Zelfs mij chromecast beschikt dan niet meer over stroom 🆒 ..

Koelkast eet niet onnodig stroom, alleen het koelen.. Voor de rest niet.. (A+ koelkast)

Decorder eet in stand-by modus 1watt.. Niet de moeite om hem uit te gaan zetten, Stand-by is voor mij dan al voldoende..

Staan nog wel wat dingetjes aan..

AL met al.. zit ik tegenwoordig rond de 30watt aan sluipverbruik.. Babyfoon hebben we niet meer, vandaar dat het iets omlaag is gegaan..

LED-Lampen scheelt echt in stroomverbruik.. Computer op een schakelkast zetten, scheelt ook.. Je boxjes of printer blijven toch onnodig aan.
Reputatie 3
Badge +1
Mbt stemming zou ik graag meerdere antwoorden willen aanvinken ipv 1. Vandaar reaktie hieronder.
In principe staat kachel 1 graad lager als vroeger, tenzij de kleinkinderen er zijn.
Vervangen van 4 gu10 lampen 40w door led 5 w, en toch goede kleur.
De tip van g9 bij action ga ik ook uitproberen.
Verder bewegingsmelder voor onnodig lampen laten branden en Hue lampen(wit) voor de combinatie van energiezuinig en toch genoeg licht als het nodig is.
Binnenkort de klikaanklikuit voor de tv kastjes en computer.
Reputatie 7
Badge +7
met 1 kaku alles wat niet aan hoeft te zijn bij het slapen gaan op uit .
hier tussen de 40 en 50 watt sluipverbruik.

toekomst verbeterpunten de de koel/vries combi die zou beter kunnen.
ik zag dat ik afgelopen jaar minder stroomverbruik heb gehad en dat komt waarschijnlijk omdat we meerdere apparaten hebben vervangen.
Ik heb stadsverwarming en mijn verwarming kan alleen of aan of uit die is niet te regelen, maar wij stoken niet veel.
Ik pak eerder een dekentje, tv en pc gaan altijd volledig uit als het niet gebruikt wordt.
Net als de verlichting.
Maar als ik heel eerlijk ben, ik let wel op maar ga niet dingen laten om te besparen.
Ik gebruik dus ook gewoon een droger, gameconsoles etc. ( droger wel zo energie zuinig mogelijk )
Waterfontein voor de katten, aangezien katten slechte drinkers zijn, en 1 van mijn katten verslechterde nieren heeft, en ze vers stromend water lekkerder vinden en zo voorkom ik weer dierenarts kosten
Badge
Hallo allemaal, wij zijn sinds dat we twee jaar geleden verhuisd zijn ook erg bezig met energie besparen en duurzaamheid.
Nu hebben we eind vorig jaar zonnepanelen op ons dak laten plaatsen ( 2565 wp ).
Hiermee hopen we ons huidige verbruik zelf op te kunnen wekken ( 2450 kWh/J ) of in ieder geval een groot deel hier van.
Tevens hebben we begin dit jaar alle ramen op de bovenverdiepingen laten vervangen, hier hadden we overal enkel glas en nu zit hier HR++. We voelen nu al in huis het verschil in temperatuur.
Tevens hebben we door het hele huis LED lampen op de badkamer en schuur na ( TL ), hier zit ik nog over te dubben om dit later ook LED te maken.
Verder kunnen we het gebruik ook volgen via TOON wat uiteraard is mee verhuisd.
Zelf zit ik nog te denken aan vloer en gevel isolatie maar heb hier nog wat informatie over nodig , dus als iemand nog tips heeft laat maar weten...
Reputatie 7
Badge +7
Wat voor type ventilatie heb je?
Mocht je nog een oude wisselstroom mechanische ventilatie box hebben dan is deze vervangen een goede keuze. Eventueel voor de komende Warmtewinner van Eneco.
Badge
Toen we 2 jaar geleden in het huis trokken zat er helemaal niets, alleen open buizen vanuit de badkamer en keuken naar het dak. Hier hebben we toen een mechanische afzuiger opgezet vanaf de badkamer.
Maar de warmtewinner heeft zeker m'n interesse gewerkt.
Reputatie 7
Badge +7
2 jaar oud dus ik mag uitgaan van een gelijkstroom motor.
Een wisselstroom motor is er een om te vervangen.
Badge
Klopt een 120 watt DC motortje. Des al niet te min zit ik wel over de warmtewinner te denken.
Reputatie 1
Badge +4
Zou het opzeggen van "Toon-update" (€3.50) niet een leuke bezuiniging zijn ?
Reputatie 7
Badge +7
Scheelt zeker geld. maar niet zoveel energie.
Om de warmte gedurende de nachtelijke uren in huis te houden, is het aan te bevelen om de gordijnen of lamellen in de avonduren te sluiten. In de morgenuren is er nog een behagelijke temperatuur aanwezig.
Badge
AL met al.. zit ik tegenwoordig rond de 30watt aan sluipverbruik.
30 Watt sluipverbruik is best veel, dat is 263 kWh per jaar!
Ik heb overal een aan/uit schakelaar tussen of trek de stekker eruit als dat makkelijk kan, alleen de koelkast en vriezer blijven aan, maar die zijn beide A++, daarom 0 Watt sluipverbruik!
Reputatie 7
Badge +7
[quote=HereIsTom]
Ik heb overal een aan/uit schakelaar tussen of trek de stekker eruit als dat makkelijk kan, alleen de koelkast en vriezer blijven aan, daarom 0 Watt sluipverbruik!

beste @ HereIsTom,

dus je modem/internet/telefoon zet je s,nachts ook uit ???
bij sluipverbruik word trouwens ook je koel/vries combinatie gerekend dus 0 kan het nooit zijn.:$
dan moet je de hoofd schakelaar uitzetten en dat denk ik niet :?
Badge

beste @ HereIsTom,

dus je modem/internet/telefoon zet je s,nachts ook uit ???
bij sluipverbruik word trouwens ook je koel/vries combinatie gerekend dus 0 kan het nooit zijn.:$
dan moet je de hoofd schakelaar uitzetten en dat denk ik niet :?

Ja ik hoef s'nachts of bij afwezigheid niet te internetten of gebeld te worden!
De koelkast en vriezer hebben geen sluipverbruik, deze A+++ verbruiken alleen als ze draaien!
Als ze niet draaien, staat de meter ook stil!
Reputatie 7
Badge +7
lijkt mij onzin wat je hier verteld .
kijk eerst maar eens op je meter, in de meterkast
zet je de hoofd schakelaar uit
dan verbruik je niets en dan ben ik het helemaal met je eens.
maar als die hoofdschakelaar aanstaat dan gebruik je zeker wel !
ook met de A+++ koel vries combinatie.
b.v.b je c.v installatie als je die hebt.
je Toon en toebehoren als je die hebt.:?
ook niet zo handig als je dat uit zou zetten .:8

en wie zet nou z,n telefoon/wifi s,nachts uit ??
tegenwoordig / modem / internet staat gewoon aan.
lijkt wel zo belangrijk als je nog familie hebt

dus al met al gezwets :P

btw case close
Badge
Mag jij gezwets noemen, ik noem het gewoon zuinig zijn met energie!
Nooit gehoord van een mobieltje? 🆒
Als we een week weg zijn hebben we minder dan 2 kWh verbruikt, dus ruwweg 1 voor de koelkast en 1 voor de vriezer 😉
Ik heb letterlijk al mijn verlengsnoeren aan een klik aan/uit systeem staan, snachts en overdag als ik weg ben staat alles uit!
Ik heb letterlijk al mijn verlengsnoeren aan een klik aan/uit systeem staan, snachts en overdag als ik weg ben staat alles uit!

Behalve:

Koelkast
Modem/router
Eventueel Toon
Klik aan/uit adapters
Enz

Dus hoeveel is je sluipverbruik dan........

Behalve:

Koelkast
Modem/router
Eventueel Toon
Klik aan/uit adapters
Enz

Dus hoeveel is je sluipverbruik dan........

In ieder geval 2 tv's, 3 spelcomputers, telefoons, 4 telefoonopladers, laptops, en de router minder!

En ja ik ga natuurlijk mijn koelkast, die daarbij een A++ is, uitzetten, goed voor de producten die erin zitten ook!!
Je schreef als ik weg ben staat alles uit......
Maar hoeveel je uiteindelijke sluipverbruik is weet je dus kennelijk niet. Voor dit topic niet verder interessant, maar wel altijd leuk om te vermelden.
Je schreef als ik weg ben staat alles uit......
Maar hoeveel je uiteindelijke sluipverbruik is weet je dus kennelijk niet. Voor dit topic niet verder interessant, maar wel altijd leuk om te vermelden.

Ja er wordt toch gevraagd hoe ik het meeste energie bespaar of niet soms?
Staan genoeg reacties bij waar ook niet precies berekend wordt hoeveel de uiteindelijke sluipverbruik is.
En daarbij kreeg ik dus doormiddel van al die klik aan klik uit systemen toch echt 280 euro terug over een half jaar, vind ik toch echt wel de moeite waard.
Dus of het interessant is voor dit topic, toch wel want ik bespaar toch echt door middel van deze systemen.

Reageer