Vloerverwarmimg instelling | Eneco Community
vraag

Vloerverwarmimg instelling

• 14 januari 2017
  • 7 reacties
  • 949 Bekeken

Hallo,

Sinds kort hebben wij een vloerverwarming thuis.
het gaat om de huiskamer en de hal,
zoals je ziet heb ik 3 groepen via de verdeler.
mijn grootste probleem is dat de hal koud blijft,als het in de woonkamer 20 graden is gaat hij in de hal niet aan,terwijl het in de hal veel kouder is,maar de toon meet de woonkamer en niet de hal,
en dit geldt natuurlijk ook voor de badkamer.,heb de toon op vloerverwarming staan,leidingwater op 60 graden en opentherm staat aan,correctie 0.0.
heb op alle verwarmingen thermostaat kranen zitten.mijn ketel is de nefit proline 30 cw5.
Dit moet toch op te lossen zijn?
Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

Richard

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
De vloer van de woonkamer en hal zouden op zijn minst even warm moeten aanvoelen. Hoe hoog heeft u trouwens de temp. van de vloerverwarming staan? Hoe hoog staat de CV ingesteld? Staan de radiatoren in de woonkamer open? Kan de CV ook in uw programma in de nacht stoken? Het beste is de radiatoren in de woonkamer bijna dicht te draaien, de CV 24/dag de gelegenheid geven om de vloer te kunnen blijven verwarmen, inlaat vloer max. 50 graden en wees er van bewust dat een vloer warm stoken enkele dagen duurt.
Reputatie 2
Badge
Hoi Richard,

Zover ik op de foto kan zien lijkt het erop dat je aanvoer en retour zijn verwisseld!
De aanvoer zit normaal gesproken op de thermische knop aangesloten!

Groet Leo C
Reputatie 2
Als je naar de tweede foto kijkt zou dat best eens kunnen
Reputatie 2
Badge
Richard, en heb je de aansluiting nog gecontroleerd?

Groet Leo C
Hallo.

Wat bedoelen jullie met verwisseld?
Ik heb de vloerverwarming er zelf niet ingelegd.maar als jullie duidelijk effe zeggen wat jullie hiermee bedoelen kan ik me loodgieter bellen.

Temperatuur vloerverwarming 45 graden,hij kan max 50 graden.
Reputatie 2
De rode leiding hoort volgens mij op aansluiting B te zitten (aanvoer)
Badge +5
Hallo.

Wat bedoelen jullie met verwisseld?
Ik heb de vloerverwarming er zelf niet ingelegd.maar als jullie duidelijk effe zeggen wat jullie hiermee bedoelen kan ik me loodgieter bellen.

Temperatuur vloerverwarming 45 graden,hij kan max 50 graden.

Komt goed nu verwacht ik.
Fijne zondag! Klik klak

Reageer