Verspillingschecker heeft problemen met droger | Eneco Community
vraag

Verspillingschecker heeft problemen met droger

• 24 april 2018
  • 4 reacties
  • 325 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 20 reacties
De verspillingschecker geeft aan dat ik een inefficiënte condens-droger zou moeten hebben terwijl ik in werkelijkheid een (dure) warmtepomp droger (A+++ en nog wat) heb staan....
daar valt voor mij niet veel meer aan te verbeteren, dus euh...
De verspillingschecker was eerst ook van mening dat we een oude wasmachine zouden moeten hebben, maar daar is ie in de tussentijd toch weer van teruggekomen.
De checker presenteert e.e.a. vrij stellig, maar ik heb toch de indruk dat de software nog niet helemaal uitontwikkeld is, of vergis ik me? Veel andere verbruikers (zoals warm water) heeft ie ook nog niet helemaal in de picture, dus wellicht moeten we 'm nog wat maanden geven? Of misschien heb ik gewoon een erg ingewikkeld huishouden 😉

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +1
Goedemorgen @mjoebar

Een A+++ warmtedroger is inderdaad moeilijk te toppen qua verbetering 😛. Waar ik heel benieuwd naar ben is het volgende:
1. Hoe lang maak je al gebruik van de verspillingschecker? (Toon heeft namelijk een aantal weken nodig om het algoritme van je apparaten goed te analyseren)
2. Uit welk jaar komt je warmtepomp droger?
3. Om welk merk & Type gaat het?
4. Heb je een screenshot van de melding die je ontvangt?

Ik hoor graag van je!

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +8
@mjoebar,

Ik beschik ook over een (dure) warmtepomp droger(Label: A+++), maar de VC erkend hem als condensdroger.
Ik kijk er maar niet meer naar, wacht wel tot de VC compleet afgerond is.
Goedemorgen @mjoebar

Een A+++ warmtedroger is inderdaad moeilijk te toppen qua verbetering 😛. Waar ik heel benieuwd naar ben is het volgende:
1. Hoe lang maak je al gebruik van de verspillingschecker? (Toon heeft namelijk een aantal weken nodig om het algoritme van je apparaten goed te analyseren)
2. Uit welk jaar komt je warmtepomp droger?
3. Om welk merk & Type gaat het?
4. Heb je een screenshot van de melding die je ontvangt?

Ik hoor graag van je!

Groet, Urgel

Hoi Urgel,
1. de checker draait sinds die via een update uitkwam, volgens mij al een paar maandjes dus...
2. wij hebben de droger dacht ik 2-3 jaar geleden gekocht
3. AEG lavatherm T97689ih A+++
4.

Reputatie 7
Badge +1
@mjoebar,

Dank voor het beantwoorden van mijn vragen. Je mag verwachten dat een droger niet bij 2-3 jaar oud meteen de energie-efficiëntie verliest en je daarom dit advies krijgt. Daarnaast is de herkenning van het type droger niet wat het moet zijn. Heb je zelf al geprobeerd de Cache van de app op je mobiel te legen en de app vervolgens opnieuw te installeren?

@mAiden

Voor jou geldt feitelijk dezelfde vraag, aangezien ook jij hier last van hebt.

Groet, Urgel

Reageer