Verschillende HUE lampen | Eneco Community
beantwoord

Verschillende HUE lampen

Reputatie 5
Badge +6
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 528 reacties
Goedendag,

Wat is het verschil tussen deze 2 modelnrs van HUE lampen

-9290012573 (gekregen vanuit Eneco) witte behuizing
-9290011420 (bestel bij Conrad) zilveren behuizing

Alle 2 de modellen zijn HUE color en white

Is 1 van de 2 slechter/beter

Google kon mij niet helpen...
icon

Beste antwoord door mpleizr 15 november 2016, 19:41

Zoals de TS aangeeft gaat het hier om de kleuren lampen.

Er is een nieuwere type rgbw lamp die is nu wit geworden en is zover ik begreep plastic. De oudere versie was zilver en heeft een metalen hulsel.

Of er verschil zit in de onderlinge uitwisseling tussen de versie 1 en de nu uitgeleverde 2.0 weer ik niet

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
De witte behuizing is een HUE Lux lamp en straalt warm wit licht uit, vergelijkbaar met een gloeilamp.
De zilveren behuizing is een HUE lamp waaruit kun je kiezen uit 16 miljoen instelbare kleuren.
Dus bij de witte kun je geen kleuren instellen.
Zoals de TS aangeeft gaat het hier om de kleuren lampen.

Er is een nieuwere type rgbw lamp die is nu wit geworden en is zover ik begreep plastic. De oudere versie was zilver en heeft een metalen hulsel.

Of er verschil zit in de onderlinge uitwisseling tussen de versie 1 en de nu uitgeleverde 2.0 weer ik niet
Reputatie 5
Badge +6
Dankje mpleizr. Dat wilde ik weten..

Dacht eigenlijk dat de witte, een 'goedkopere' variant was.

De afwerking (tekst op de lamp) is slechter afgewerkt, dan op de zilveren versie.
Reputatie 5
Badge +1
http://www.iculture.nl/reviews/review-philips-hue-lux-witte-lamp/

De kleurenlamp is nog steeds zilverkleurig aan de buitenzijde en de goedkopere witte is niet voor kleur, je vergist je dus.

Heb je een witte die kleur geeft dan heb je een imitatie (chinees spul) en niet een originele Philips HUE lamp.
Reputatie 5
Badge +6
De lampen met witte behuizing, heb ik van Eneco gekregen (uitbreidingsset Eneco Bespaarshop) en ik kan ook met die lampen kleur instellen.

Tenzij je nu aangeeft dat ik kleurendoof ben... :?
Reputatie 5
Badge +1
Als je witte origineel is staat erop vermeld Philips HUE white and color op de witte behuizing.
Deze is het toch @Juan

Eneco verkoopt hier de generatie 3 lamp van deze serie en zijn weldegelijk in kleur. En met een witte kap.

Reputatie 5
Badge +6
Klopt die heb ik van Eneco gehad.

De HUE app, ziet 2 soorten Color lampen de LCT010, en de LCT007
Reputatie 2
Badge
De lampen van de eerste generatie zijn zilverkleurig zoals hierboven al vermeld; De tweede generatie lampen is wit met een goudkleurige opdruk. Deze bieden een groter kleuren spectrum.
De eerste generatie kon geen 'diepe' kleuren weergeven; groen was een beetje geel/groen en blauw was een beetje flets.
De tweede generatie lampen kan wel 'echt' rood, groen en blauw weergeven.
Klopt het dat als je de hue lamp met een schakelaar helemaal uitzet, dat deze bij het aanzetten in volle sterkte met wit licht gaat branden?
Deze lampen hadden toch een geheugen functie , maar niet dus als je de stroom er vanaf haalt ?

Ik hoorde van iemand dat het geheugen de laatste stand onthoudt, ook al zet je hem helemaal uit?
Of toch niet ?
Reputatie 2
Badge
Als je de spanning van de lampen afhaalt zullen bij inschakelen inderdaad op volle sterkte, wit licht gaan branden.

Als je de lampen uit zet met b.v. de Hue TAP schakelaar of de Hue Dimmer onthouden ze wel de stand.
Badge +5
Als je de spanning van de lampen afhaalt zullen bij inschakelen inderdaad op volle sterkte, wit licht gaan branden.

Als je de lampen uit zet met b.v. de Hue TAP schakelaar of de Hue Dimmer onthouden ze wel de stand.

De "Bloom" versie gaat na spanningterugkomst netjes uit. Wel zo handig. Daarom heb ik voor mijn overige Hue lampen op dagelijkse regelmaat een uit commando in de "Routines" staan.
Hoi Theo,

Wat is een Bloom versie?
Aiii ik heb 'm al:

http://www2.meethue.com/en-us/productdetail/philips-hue-bloom
Badge +5
Hoi Ton, ideale verlichting voor op een overloop als nachtlampje. Incl armatuur is dat niet duur! Ik heb er twee van en met plezier.
Hoi Theo,

Voor op de hoektafel zat ik daar aan te denken.
Ik heb inmiddels 7 GU10 nu branden; dus we zijn gestadig aan het uitbreiden.
Ik had met Hue veel eerder moeten beginnen; het is prijzig maar wel kwaliteit en de bridge werkt als een tierelier.
Badge +5
Ja en dan die "Routines" dat werkt op perfect en makkelijk te bedienen. Veel plezier ermee. Dat compenseert overigens heel erg goed het gepruts van die stomme stekkers.
Klopt helemaal.
Al zouden ze bij Eneco maar een bridge maken die bv de scenes afwikkelt.
Net als bv bij Hue alleen de status en groepsschakeling op Toon®️ en alle instellingen op een los Toon®️ kastje/bridge à la Hue.
Suc6 verzekert.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen