Verklaring verbruik | Eneco Community

Verklaring verbruik

Hallo,

Wij zien dat ons stroomverbruik elk jaar blijft stijgen terwijl er geen apparatuur is bijgekocht, we hebben ook geen zonnenbank, jacuzzi,sauna oid. We proberen juist erg te bezuinigen enz. In 2010 hebben wij nog een kindje gekregen, dus je zou juist een toenamen van het gasverbruik verwachten toch? Verwarming langer en hoger aan. Maar dat verbruik is juist enorm gezakt terwijl we wel een ligbad hebben waar we graag gebruik van maken.Heeft iemand een idee waar het mis kan gaan? We hebben spaarlampen, opladers gaan hier gelijk uit het stopcontact, tv's echt uit, dus niet op standby. Wij snappen het niet meer, wellicht iemand van jullie een idee?

7 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hier het tegenovergestelde. 2e kindje is in februari geboren dus wij hadden duurdere jaarnota verwacht. Ik heb de standen vergeleken en ze zijn lager ten opzichte van vorig jaar. Er zijn al meerdere topics over hoog stroomverbruik maar altijd nog zonder echte oplossing. Heb je toon of een apparaat waarmee je elk apparaat afzonderlijk kan testen op wat ze verbruiken.
Wij hebben geen Toon oid. Ik lees nog te veel problemen met Toon om dat aan te schaffen. Wat ons ook opvalt is dat wij bijna het dubbele verbruiken van het gemiddelde gebruik op deze postcode, terwijl hier veel erg grote gezinnen wonen ( gemiddeld 10 kids). Ons gezin is 2 volw. 2 tieners en een peutertje.
Reputatie 3
Badge
Wat zijn problemen? Wie komen hier met vragen klachten problemen? Juist: niet de mensen zonder problemen maar schaf hem niet aan om alleen te kijken wat je nu verbruikt. Je zult moeten testen waar het probleem ligt. Althans anders kan je niet zien waar het vandaan komt. Kook je op gas?
Wat zijn problemen? Wie komen hier met vragen klachten problemen? Juist: niet de mensen zonder problemen maar schaf hem niet aan om alleen te kijken wat je nu verbruikt. Je zult moeten testen waar het probleem ligt. Althans anders kan je niet zien waar het vandaan komt. Kook je op gas?

Ja ik kook op gas, heb een combiketel, 2 televisie's, 1 computer en 4 mobiele tel.
Nu draai ik wel elke dag een aantal wassen, maar doe dit op 30 of 40 graden en hang zoveel mogelijk was op ipv in de droger. Apparatuur is hier A +of A++ label. Wonen hier nu 5 jaar.
En over Toon, voor ons is het best een bedrag om aan te schaffen, dus willen wij eerst even kijken hoe het zich gaat ontwikkelen, dat bedoelde ik ermee te zeggen.\
Reputatie 3
Badge
Wij wassen ook op 30 tot 40 graden en ook miniwas maar draaien niet elke dag. Ik denk dat wassen behoorlijk wat doekoe (straattaal 😉 haha) kost per jaar. Check de enecoshop. Ik heb er vorige week iets gekocht en bij de eerste 150 bestelingen krijg je een wattcher kado. Optie voor toon, koop je iets voor 1 euro dan ben je Inc verzendkosten voor 7 euro klaar.
Reputatie 2
Badge +1
@fluffy007

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden.
Ik heb de reacties verplaatst naar een nieuw topic, om het wat overzichtelijker te maken.

Je geeft aan dat je geen verklaring kan vinden voor je energieverbruik. Het verbruik is van veel verschillende factoren afhankelijk. Het gemiddelde verbruik waar je een vergelijking mee maakt is gebaseerd op een kleiner huishouden dan jouw situatie. Daarnaast geef je aan dat er meerdere wassen per dag gedraaid worden. In het gemiddelde verbruik wordt rekening gehouden met 3 á 4 wassen per week. Dit zorgt ook voor een aanzienlijk verschil.

Omdat het energieverbruik van zoveel factoren afhankelijk is kan je het best telefonisch contact op nemen met het Eneco Groen Advies Team. Daar kunnen we telefonisch uw situatie/apparatuur doornemen en mogelijk tot een verklaring komen. Op werkdagen tussen 09:00 - 17:00 zijn ze te bereiken op het telefoonnummer 0900 - 235 3632 (lokaal tarief).

Laat je weten wat de uitkomst is?
Badge
Een telefoontje richting het groene advies team, daar heeft fluffy niet erg veel aan.

Een hoger verbruik kan komen doordat je apperaten meer gaan verbruiken door bijvoorbeeld kalk vorming in je wasmachine of ketel. Oudere ketels verbruiken sowieso meer stroom omdat in de ketel een verouderde pomp die alles behalve energie zuinig is, soms is het aan te raden om een nieuwe pomp te kopen, maar of dat opweeg tegenover je meer verbruik, dat denk ik niet.

Vergeet niet dat nieuwe telefoons ook meer stroom vragen en dat verouderde apperatuur ( zoals tv, en laptops ) vaak een hoger verbruik hebben. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen