vergelijking led lamp | Eneco Community
vraag

vergelijking led lamp

Philips Ledlamp 25W E27 Warm Wit 230V P45 CL ND/4 word door Eneco aangeboden voor €15,00. Een soortgelijke lamp heb ik gekocht voor €2,98 in de winkel. Hoe kan dat ??  Ook wil ik weten of men het risico kent van het massaal uitschakelen van stroom verbruikers. Is er met de energie centrale hierover gecommuniceerd ??

20 Reacties

Reputatie 3
Badge
Soortgelijke lamp is dus niet de zelfde? Wat bedoel je precies?
Reputatie 3
Badge +2
Er zijn heel veel verschillende LED lampen. Ze lijken gelijk maar zijn het niet. Die van 2,98 EUR zal minder lichtopbrengst hebben en zal waarschijnlijk sneller defect zijn. De lampen in d prijsklasse 11 tot 15 euro heb je m.i. een goede koop aan.
Ik heb het over een lamp van 3 w, 240 v,  25000 h, 2700 K, 250 lumen,  vergelijkbaar met  40 w gloeidraadlamp.
Reputatie 3
Badge
Dit zegt nog niet veel. Hoevaak kan hij aan/uit worden gezet? aantal branduren noem zo maar op. ik denk dat er toch degelijk verschil is. persoonlijk vind ik prijs kwaliteit van IKEA zeer ok maar dat is mijn persoonlijke mening.
Badge +2
Ik heb het over een lamp van 3 w, 240 v, 25000 h, 2700 K, 250 lumen, vergelijkbaar met 40 w gloeidraadlamp.

ik moet bernard gelijk geven
en ze zeggen dat de licht opbrengst gelijks is maar dat is niet hellemaal waar zitten verschilen in GLOEILAMP WATTAGE LICHTOPBRENGST *

25 Watt  200-300 Lumen
40 Watt 300-500 Lumen
60 Watt  500-800 Lumen
75 Watt 700-1000 Lumen
100 Watt >1000 Lumen

tip http://www.europart.nl/verlichting/advies+centrum/hoeveel+watt+is+mijn+spaar-slash-led+lamp+in+lichtsterkte?/

karst
Wat dan nog. Zet ik 2 LED van 250 lumem in een ornament. Gaat het dus om 6 w voor 6,00 euro. Ben ik nog steeds 50% goedkoper. Waar het mij uitsluitend om gaat is dat Eneco met een lamp komt die veel te duur is terwijl zij groot in kunnen kopen net als Axxtion en Ikea dus net zo goedkoop moet kunnen leveren. De suggestie wekken dat zij voor hun klanten een speciale aanbieding hebben is onzin.
Reputatie 5
Badge +3
@B.M.N. van Duynen,

Ik heb de discussie even gevolgd en heb de leverancier om een reactie gevraagd. Het gaat zeker niet om dezelfde lamp, de Philips-ledlampen zouden nooit voor zo'n prijs aangeboden (kunnen) worden. Wel zijn er steeds meer bedrijven die ledlampen leveren, bijvoorbeeld ook Kruidvat en Albert Heijn, en dit voor een veel lagere prijs doen. De kwaliteit is dan ook niet te vergelijken met die van Philips, dit zit vooral in het aantal branduren, de lichtkwaliteit en het energieverbruik. De leverancier houdt vaak de testresultaten van de consumentenbond in de gaten. Deze zijn helaas niet voor iedereen inzichtelijk maar misschien heb je iets aan de introductie.

De Philips lampen komen altijd erg goed uit de test (meestal 1e of 2e plaats), net als onze Go Green dimbare lampen (beste prijs/kwaliteitverhouding in de test van maart 2013).

Wat bedoelde je overigens met het 'massaal uitschakelen' van energie van stroomverbruikers?

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Dit is precies wat ik ook al riep. Maar wat de topicstarter opnoemt qua specificaties valt me niet tegen.
Natuurlijk zullen er wat kwaliteit verschillen zijn maar de prijs verschillen vind toch wat te groot.  Op merking 'massaal uitschakelen' van energie van stroomverbruikers ? komt dacht ik niet bij mij vandaan.
Reputatie 3
Badge
Ikea LED lampen vind ik persoonlijk goed qua prijs/kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +7
Natuurlijk zullen er wat kwaliteit verschillen zijn maar de prijs verschillen vind toch wat te groot.  Op merking 'massaal uitschakelen' van energie van stroomverbruikers ? komt dacht ik niet bij mij vandaan.

Zie je eerste post op pagina 2 wat betreft massaal uitschakelen.

En ik heb pas 4 led spot,s gekocht bij de action 3 watt voor 3 a 4 euro. per stuk
Voor vervanging van mijn 4 halogeen spots a 25 watt stuk
Dus van ongeveer 100 watt naar 12 watt .
En ze geven de zelfde helderheid en kleur.
Nu hopen dat ze lang mee gaan 
De oude halogeen lampen werden gloeiend heet en gingen ook nog regelmatig stuk (gamma)
Zelfs sprong het glazen dekseltje er af en toe van af.
Reputatie 5
Badge +3
Philips Ledlamp 25W E27 Warm Wit 230V P45 CL ND/4 word door Eneco aangeboden voor €15,00. Een soortgelijke lamp heb ik gekocht voor €2,98 in de winkel. Hoe kan dat ??  Ook wil ik weten of men het risico kent van het massaal uitschakelen van stroom verbruikers. Is er met de energie centrale hierover gecommuniceerd ??

Hallo B.M.N. van Duynen, dit schreef je vorige week. Ik begrijp niet wat je met massaal uitschakelen bedoelde?
Ik heb nog eens wat rond gevraagt in mijn omgeving wat andere er van vinden. Conclusie: Lumen is een belangrijke maat voor hoeveelheid licht, Kelvin is een maat voor kleurwarmte en ook heel belangrijk maar het aller belangrijkste is de beleving. Als de gebruiker de kosten en baten, waarbij de beleving naar mijn iedee een ven de belangrijste is, tegen elkaar af weegt bepaalt deze zelf wel wat te gebruiken. Ik zal binnekort een proef opstelling maken waar LED verichting en een GLOEIDRAAD lamp gezamelijk in een foto te zien zal zijn. Ik weet inmiddels dat mijn electra rekening met 25% is afgenomen. Daarnaast is een vermindering van 10% voor het vervangen van de oude koolkast en het verwijderen van de wasdroger. Ook ontkoppel ik elke avond als ik naar bed ga alle stroom verbruikers waar dat mee kan . Alles bij elkaar een bezuineging van circa 35%. 
Hy Kelly. Er was ergens een oproep om op een specifiek moment door iedereen de stroom voor een korte tijd exakt te gelijk de stroom uit te schakelen.
Vriedelijke groet Bart
Reputatie 5
Badge +3
@B.M.N. van Duynen,

Aha, vandaar je vraag. We gaan natuurlijk niet massaal de stroom uitschakelen bij mensen. Dat zou erg ongewenst zijn natuurlijk. Het gaat om Earth Hour, een initiatief van het WNF om op zaterdag 23 maart 2013 om 20.30u allemaal 1 uur het licht uit te doen. Je bepaalt natuurlijk zelf of je daar ook aan mee wilt doen. Eneco en vele andere bedrijven en huishoudens doen mee. Het is een statement voor de natuur op aarde.

Groet, Kelly
Juist. Wat denkt men wat er zal geburen met het Elektriciteitsnet als, laten we zeggen +/- 25% van de gebruikers zelf het verbruik stil leggen en een uur later weer in schakelen ?
Reputatie 5
Badge +3
Mensen doen op verschillende manieren mee met Earth Hour en voor verschillende tijdsperioden, vele blijven hun licht uithouden ver buiten het aangewezen uur. Daarom is het zeer onwaarschijnlijk dat iedereen hun lichten weer tegelijkertijd zal inschakelen. Maar de organisatie werkt met energiebedrijven en overheden over de hele wereld, die hebben verzekerd dat het onwaarschijnlijke scenario van alle lichten weer aan op hetzelfde moment, geen problemen zal veroorzaken.
Dank je wel dat was wat ik weten wilde. Nu maar hopen dat die " bedrijven en overheden " gelijk hebben.
Vriendelijke groet Bart
Reputatie 5
Badge +3
@B.M.N. van Duynen,
Er hebben 33.943 mensen meegedaan zaterdag en er waren (inderdaad) geen problemen. Heb je zelf nog meegedaan?
Uiteraard. Had meer verwacht.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen