Van het gas af. | Eneco Community

Van het gas af.

• 10 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 350 Bekeken

Zoals sommige weten ga ik dit jaar nog van het gas af. Inmiddels zijn de nodige voorbereidingen gedaan waaronder bij-isoleren van vloer en bodem, nieuwe groepenkast, extra zonnepanelen bijgeplaatst, inductie kookplaat en boven alles voorzien van hr++ glas. (beneden was dit al gedaan incl. kunststof kozijnen.)

is nu het moment aangekomen voor het plaatsen van de warmtepomp, waardoor ik binnenkort wellicht afscheid moet nemen van mijn trouwe toon, 😪 hiervoor in de plaats komt een lyric t6

Er komt hier een loria duo 6008 met een bufervat van 200L en een extra boiler van 50L voor voldoende toevoer voor de nieuwe jaga's

Hieronder enkele foto's. het is nog niet geheel klaar maar het begin is er. Helaas is er vanwege vele ziekte medewerkers installateur nu maar 2 dgn gepland ipv. drie, dus de nieuwe radiatoren worden binnenkort nog geïnstalleerd

9 Reacties

Sinds vandaag eindelijk van het gas af. De warmtepomp is geplaatst, ingeregeld en dit in combinatie met een extra boiler.

De buitenunit hangt aan de muur en is voorzien van een buitenvoeler

komende tijd draaid het geheel nog even in combi met de oude radiatoren. De jaga’s volgen asap.

toon blijft gewoon aan de muur voor de slimme stekkers, rookmelders ect. Alleen het thermostaat gedeelte is nu uitgeschakeld. Hiervoor staat er nu een draadloze lyric in de woning

#van het gas af

Hoi Mark,

Mooie foto’s zeg! 👌
Ik vind het indrukwekkend er uit zien. 👌
Stuurt die buiten voeler ook de Honeywell Lyric T6 aan?
Hoe is de overlast voor de buren ivm de buiten unit?
Hoi Ton, ze hebben inderdaad mooi werk geleverd, maar ja ze doen niets anders dan warmtepompen plaatsen. Ja de buitenvoeler stuurt de lyric aan.

hij heeft vanmiddag slechts 1x gedraaid. Voor de rest zorgt de buffervat voor de rest wat weer in de kosten scheelt.

wat betreft het lawaai. Je hoort hem wel maar ja hij draaid ook nog niet op volle toeren. Heb met de buren afgesproken dat als het echt hinderlijk os mij dit moeten melden. Pas dan ga ik kijken of er een kap over heen moet.
Hoi Mark,

Thx voor de aanvullende info.
Eindelijk weer eens thermostaat die wel met de buitentemperatuur rekening houdt. Top!
Goed dat je meteen met de buren bent gaan praten en die kap in “reserve” houdt.
Ja en die opslag en buffer is zeer handig.

Erg leuk dat je dit alles met ons op het forum deelt. Complimenten hoor!!👏

Vandaag was het zover. Na al extra zonnepanelen die zijn bijgeplaats, een wartepomp en (na)-isolatie zijn ze nu bezig met het plaatsen van nieuwe radiatoren.

Er komen zgh low h2o radiatoren in de woning van het merk Jaga voorzien van dbe functie. Verder wordt de thermostaat voor de 3e keer vervangen. De combi loria/lyric is nog niet goed. Volgende keer komt techneco er bij.

Hier onder wat (slecht) genomen foto’s van de benedenwoning die al klaar zijn.

Zo Mark! 👍
Dat ziet er weer gelikt uit zeg. 👏
Hoewel het, uiteraard, een groot volume is onder het voor- en achterraam, vind ik de afwerking erg netjes. 
Laat nu de strenge winter maar komen, hé Mark zonder ook maar 1 m3 gasverbruik😀

Ze zien er zeker mooi uit Ton. past veel beter in het interieur dan die oude type’s. Het oog wil nl. ook wat. ze zijn inderdaad wel een stukje dikker maar komt slechts 1cm buiten de vensterbank wat niet eens opvalt.

Komende dagen wordt hier weer nachtvorst voorspelt dus ben zeker benieuwd hoe het dan gaat. De loria draaide met de oude radiatoren al op 28,2/48,2gr dus dat moet van de winter helemaal goed komen. 

Denk dat ik de enige ben die zich moet aanpassen. Laat tzt weten hoe het resultaat is.  Je kunt pas na een vol stook seizoen iets zinnigs er over zeggen.

Ik zie nu ook de ventilatoren. Uiteraard een belangrijk onderdeel van de Jaga's 

Leuk die foto erbij, geeft een nog beter overzicht.

En ja je zegt het goed, je zal je flink moeten aanpassen, maar dat is mooi niet erg!!

Sinds vorige week donderdag draait mijn wp dan eindelijk op de jaga low h2o radiatoren. De eerste twee dagen was de warmtepomp en thermostaat nog ingeregeld op HT verwarming. Sinds zaterdag kun je merken dat het rendement met ltv een stuk beter is en dat met een minimum nachttemperatuur van -3 en overdag 3gr

De jaga in de woonkeuken draait door de lagere in de speciale comfort stand waardoor het veel aangenamer is de gehele dag. Die in de woonkamer heeft deze functie nog niet nodig en draait op de normale stand. Het verbruik in deze stand is rond de 470watt.

die in de woonkamer heb ik gisteren getest in boost functie wat perfect werkte zonder enige meerverbruik. De bovenverdieping heb ik nog niet getest maar volgd later.

hoewel het nog wel eventjes wennen is aan het nieuwe afgifte systeem, merk ik dat hij langzaam op het niveau komt van het oude systeem die de afgelopen 3jaren al op lage temperaturen is getest.

hieronder enkele waarden vanuit de Loria

verbruik nov electra verwarming 116kWh

verbruik nov warmwater 14kWh

waarden 3-12-2019 om 20:00

buiten temperatuur 6,2gr

aanvoertemperatuur van 35,9gr

retour 34,2gr

Reageer