Uitbreiding functionaliteit Toon... Slimme radiatorknop

Het lijkt me heerlijk om de slaapkamer even op te warmen zodat ik niet in een koude kamer terecht kom, om maar een voorbeeld te noemen. En in het kader van energiebezuiniging... wie is niet eens vergeten de verwarming (in een specifieke ruimte) uit te zetten? Ik moet mijn kinderen en telkens aan herinneren... zucht. Vanzelfsprekend vindt de bediening dan plaats via (de app van) Toon of Google Home.

Wellicht iets voor Eneco om de samenwerking aan te gaan met producenten van een 'slimme radiatorknop'? Bijvoorbeeld met Tado.

Is dit een nuttige of gewenste aanvulling?

5 Reacties

Een samenwerking met Tado zit er denk ik niet in.
Wel is bekend dat bij Eneco/Quby ook gedacht wordt aan bediening losse thermostaatknoppen zoals bv van Fibaro.
Wanneer dat wordt gerealiseerd is nog koffiedik kijken.
Er wordt tenminste al over nagedacht, dat vind ik al positief. Aangezien er op de markt al enige tijd verschillende goede producten te koop zijn die vrij eenvoudig te koppelen zijn met home managementsystemen, neem ik aan dat Eneco niet te lang zal wachten. Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat Eneco dit winterseizoen hiermee zou komen. Als ze nog een jaar wachten missen ze de aansluiting en heeft Toon steeds minder toegevoegde waarde.

Tado, was slechts een voorbeeld. Ik hoop echter dat er niet gekozen wordt voor Fibaro, want dat is een drama in samenwerking met Toon. Zeer slechte ervaring met de rookmelders. Om nog maar niets te zeggen over de belabberde product ondersteuning.
Quby heeft zich al 3 jaar geleden met Fibaro verbonden, dus dat het wel eens Fibaro kan worden gezien de net nieuw uitgebrachte radiatorknoppen lijkt in de lijn der verwachting.

Mbt de rookmelders geef ik grif toe dat koppeling en vervanging batterij en op ieuw koppeling wel eens tegen valt. Zelf heb ik er 4 en die werken meer dan perfect. Wat de productondersteuning betreft hoor ik eigenlijk alleen goede berichten.
Ze hebben een speciale Nederlandse klantenondersteuning.

http://www.jdkholding.nl/
Bedankt voor je informatie en het linkje👍🏻 ik ga weer moed verzamelen om met de rookmelders aan de slag te gaan. Vreemd genoeg krijg ik de apparaten (rookmelders) niet eens verwijderd uit Toon. Die geeft aan dat ze nog steeds actief zijn, terwijl ze al maanden (zelfs zonder batterij) uit staan.

En bedankt voor de toelichting op de samenwerking Eneco - Quby -Fibaro, dat maakt veel duidelijk. Ik had alleen verwacht dat Eneco (áls ze al met een slimme radiatorknop komen) dit eerder hadden aangekondigd omdat het stookseizoen gaat beginnen.

Ondertussen blíjf ik met een schuin oog kijken naar Tado (en Nest) producten, zowel voor de beschikbaarheid, samenwerking met homemanagement en niet in de laatste plaats de prijs. Want het valt me op de Fibaro altijd de duurste aanbieder is.
Misschien geeft een harde reset Toon®️ een verbetering. Dus de CV module van Toon®️ even 1 minuutje stroomloos maken.
Dan kijken wat de rookmelders doen en eventueel deze resetten en op ieuw aanmelden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen