Twee verschillende temperaturen water radiator | Eneco Community
vraag

Twee verschillende temperaturen water radiator

• 6 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 168 Bekeken

Ik heb vloerverwarming en in een andere ruimte radiatoren.

Voor de vloerverwarming is 30 graden voldoende, verwarmt de ketel het water naar bijvoorbeeld 80 graden, wordt de temperatuur teruggemenkt bij het verdeelblok van de vloerverwarming.

Nu was mijn vraag kan een Intergas ook twee verschillende temperaturen hanteren. Zodat ik voor de vloerverwarming 50 graden aanvoer en als de radiatoren aan gaan de ketel het water naar 80 graden verwarmt. De sturing is geen probleem, maar het deel om de ketel te laten schakelen kan ik niet vinden.

Ik dacht aan de max temperatuur van de ketel in te stellen op 80 graden. Het potentiële vrije contact voor de radiatoren (als die gemaakt verwarmt de ketel tot 80 graden). En dan een ‘module’ voor opentherm die altijd 50 graden vraagt als hij aan gaat.

1 Reactie

Wat jij wilt dat kan niet. Ik heb zelf een Intergas, die komt in het stookseizoen vrijwel nooit boven de 60 grd uit.
Met de slappe winters van hier zou ik je Intergas dus op 60 grd afstellen. De radiatoren kunnen dan voldoende warmte afgeven en de thermostaat op je vloerunit stel je af op de gewenste temperatuur.

Reageer