Toon Pilot Utrecht Leidsche Rijn | Eneco Community
vraag

Toon Pilot Utrecht Leidsche Rijn

Sinds enkele maanden maak ik gebruik van de Toon met Stadswarmte gedurende een pilot in Utrecht Leidsche Rijn. Tot een paar dagen geleden heeft de Toon prima gewerkt voor het weergeven van actief electra en warmte gebruik, alleen het koppelen van mijn Philips Hue Bridge lukte niet. Nu is er een paar dagen geleden een update van de Toon en de "ketelmodule" geweest. Sindsdien kon ik de Hue Bridge wel koppelen, maar merkte gisteren dat het warmte verbruik sinds die update op 0,0 blijft staan.

Volgens de Toon is alles ok en koppeling met module ook. Alles al even van stroom gehad en weer gestart en geen verschil. Is er een bug bekend en wanneer kan dit opgelost worden?

Ook heb ik soms last van een enorm ratelend geluid uit de nieuwe stadswarmte unit (CW5) die toen geplaatst is, wanneer hij aan/uit gaat hoor je altijd een geluid uit de meterkast komen, maar nu klinkt dat steeds vaker enorm hard alsof er iets aanloopt erin. Warmte en warm water werkt echter zonder problemen.

4 Reacties

Heb je in Toon®️ bij de meetmodule op het potloodje gedrukt tot de keuze energiesoort kwam?
Heb je daar stadswarmte gekozen?
Reputatie 3
Badge
@D. Petrovic

Ik heb je alle benodigde informatie via privé bericht gestuurd.

Groet,
Emel
Helaas kon het telefoonnummer wat ik kreeg van Emel via het privébericht me niet helpen. Mijn partner was vandaag overdag thuis dus heeft vervolgens de stappen doornomen die we gekregen hebben van een medewerker van Eneco via e-mail na het zien van mijn post.

Heb ook al gekeken of de warmteset zelf wel het verbruik meet, en dat gaat goed want die getallen zijn hoger dan vanochtend.

Helaas lost het volgende het niet op:
- In de meterkast zit een meetmodule, die zend het verbruik door naar Toon. Kunt u de metermodule resetten?, dit doet u door deze 15 seconden uit het stopcontact te halen en er weer terug in te doen.
- Een Toon reset: Via menu, instellingen, software, herstart, rechtsboven herstart
- Nogmaals de MeterModule reset.
- Er zit waarschijnlijk in de meterkast, ook een witte module aan de muur, die in het stopcontact zit met een adapter. Op deze module staat CV-ketel & Thermostaat. Kunt u hier de adapter 1 minuut uit het stopcontact halen.
Reputatie 3
Badge
@D. Petrovic

Deze pilot is dusdanig kleinschalig, dat wij geen support kunnen leveren via het forum. Al het contact verloopt via het bekende e-mailadres. Mijn collega neemt contact met u op via de e-mail.

Groet,
Emel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen