Toon i.c.m. vloerverwarming en zonnepanelen | Eneco Community
vraag

Toon i.c.m. vloerverwarming en zonnepanelen

• 18 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

• Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar wat advies. Ik ben echt een leek wat betreft dit onderwerp. Ik heb voorheen altijd in een appartement gewoond en de buren stookten lekker voor mij :-)

Sinds afgelopen juli ben ik samen met mijn gezin verhuisd naar een nieuwbouw eengezinswoning. Ik ben nu het kouder wordt aan het pielen met het optimaal stoken van mijn woning icm het slimmer maken van de woning.

Mijn situatie:

Eengezinswoning met op de 1ste verdieping 3 slaapkamers en verdieping erboven een zolder.
    Begane grond hebben we vloerverwarming. 1ste verdieping en zolder hebben we radiatoren. Verder hebben we 14 zonnepanelen op het dak

technische gegevens:
    * Vloerverwarming
    * 14 zonnepanelen
    * CV: Intergas Xtreme 36
    * Begane grond: Honeywell Round T87M
    * 1ste verdieping: Round Wireless

Onze CV installatie werkt met 2 verschillende temperatuur trajecten.
    Om nu de temperatuur boven en beneden apart en comfortabel te
    kunnen regelen, is de installatie voorzien van 2 thermostaten en een regelklep onder de CV-ketel.
    De CV-ketel is uitgerust met een speciale temperatuurregeling, die afhankelijk van de vraag van de
    thermostaat boven of beneden, op het juiste temperatuur niveau de warmte verdeelt.

Mijn vragen:

Zoals ik al aangeef is dit de eerste keer dat ik een vloerverwarming heb. Zelf echt stoken heb ik al jaren niet echt gedaan omdat ik in een tussenwoning appartement zat die door de buren voldoende werd warm gehouden.

Nu lees ik op internet verschillende adviezen over de vloerverwarming. Sommige zeggen doen uit en aan. Meesten zeggen echter laat hem in de herfst en winter op bijv 20/21 graden(temperatuur die je zelf comfortabel vindt) en laat hem zo staan.