Stroomverbruik | Eneco Community
beantwoord

Stroomverbruik

Goedendag allemaal,
Ik heb een vraag over de tabellen die toon laat zien met betrekking tot het stroomverbruik. Wij zijn behoorlijk zuinig met stroom hebben spaarlampen en de verwarming staat uit omdat het warm genoeg is in huis, toch blijven wij hangen tussen verbruik C en D terwijl kennissen van ons wel een À verbruik hebben. Iemand een idee of tips. Bedankt n.sloot
icon

Beste antwoord door Brandje 25 december 2016, 14:44

Dan zou ik eerst eens het totale jaarverbruik in kWh en m3 vergelijken.
Dat is makkelijker te vergelijken en je ziet sneller of het aan
stroom- of aan gas-verbruik ligt.

Bekijk origineel

3 Reacties

Dan zou ik eerst eens het totale jaarverbruik in kWh en m3 vergelijken.
Dat is makkelijker te vergelijken en je ziet sneller of het aan
stroom- of aan gas-verbruik ligt.
Reputatie 5
Badge +1
Zou hier niet al teveel waarde aan hechten, het blijft appels met peren vergelijken. Het is enkel zinvol als u en uw kennissen in hetzelfde type huis wonen. Woont u in een oud huis en slecht geïsoleerd en uw kennissen in een nieuw en prima geïsoleerd huis heb je al een flink verschil. Tevens zijn de leefomstandigheden van u en uw kennissen niet hetzelfde. Deze optie lijkt mij enkel zinvol als je dit gebruikt met buren die dezelfde gezinssamenstelling hebben als uzelf, en dan nog kan het een aanmerkelijk verschil opleveren.
Vandaar dat ik ook voorstelde, omdat het kennissen zijn, vergelijk dan eerst eens de reële standen dan is een beter begin.
Het kan ook puur op 1 soort energie zitten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen