Stroomgebruik meer dan postcode | Eneco Community
vraag

Stroomgebruik meer dan postcode

via mijn eneco zie ik dat ik veel meer stroom verbruikt als de rest van mijn postcode hoe kan dit

14 Reacties

Heel goed dat je je dat realiseert!
Maar je kan op zo'n eenvoudige verstrekkende vraag niet eenvoudig een antwoord krijgen.
Wat is bv je eigen jaarlijkse verbruik? Is dat hoger dan het landelijke?
Dan zal je eerst bij je zelf te rade moeten gaan en bv de standen moeten gaan monitoren.
Ook kan een Toon je daarbij helpen.
Heb je je grootverbruikers al een opgespoord? Klopt dat? Heb je sluimerverbruik enz enz

Dus al eerste nu beginnen je standen wekelijks/maandelijks bij te houden.
Dan valt wellicht op waarom je veel stroom verbruikt.
Reputatie 2
Badge
Mijn buurman woont ook op dezelfde postcode als ik (logisch), maar gebruikt veel meer stroom. Waarom? Hij heeft een enorme vijver voor zijn koikarpers...
Mijn overburen gebruiken minder stroom dan wij. Waarom? Zij zijn slechts met zijn tweeen en zijn bijna nooit thuis.
Etc. etc. etc.
Alle gebruik van postcode adressen bij elkaar optellen en dan delen door woningen. Dan heb je het gemiddelde gebruik van de postcode. En niemand zal precies het gemiddelde gebruiken. Sommigen (veel) meer en sommigen (veel) minder...
Reputatie 1
Badge
Waar kan je in mijn eneco de vergelijking met je eigen postcode zien? Ik ben hier wel benieuwd naar.

Bedankt voor de info

Serge
Reputatie 1
Badge
Waar kan je in mijn eneco de vergelijking met je eigen postcode zien? Ik ben hier wel benieuwd naar.

Bedankt voor de info

Serge

Ik weet dat het bij verbruik zou moeten staan maar ik kan het nergens vinden.

Bij voorbaat dank,
Serge
Reputatie 7
Badge +6
@Dekster,

Op Mijn Eneco is de vergelijking van het verbruik per postcode eigenlijk alleen te zien als je analoge meters hebt. Jij hebt slimme meters en dan is dat niet zichtbaar.
Bij @Arieseinstra zijn ook slimme meters aanwezig, maar door een fout in Mijn Eneco is tijdelijk het gemiddelde jaarverbruik van de postcode te zien. Dit wordt aangepast.
Hoi Danielle,

Nu er storing is lukt het toch wel?
Als ik bij Verbruik en dan Gas op de grijze balk tik krijg ik het gemiddelde verbruik wel te zien en ik heb slimme meters!

Update: 2e bericht aan arieeinstra niet gelezen.
Reputatie 1
Badge
@danielle , bedankt voor de info. Ik dacht al dat ik gek aan t worden was. Wel heb ik nu een nieuwe vraag want je geeft aan dat heraangepast gaat worden. Wil dat zeggen dat ik het op een later moment ook te zien ga krijgen of dat @arieeinstra deze optie gaat verliezen? Het lijkt me namelijk een leuke optie om erbij te hebben.

Gr.

Serge
Reputatie 1
Badge
Hoi Danielle,

Nu er storing is lukt het toch wel?
Als ik bij Verbruik en dan Gas op de grijze balk tik krijg ik het gemiddelde verbruik wel te zien en ik heb slimme meters!

Zelfs met storing zie ik het nu niet Ton. Wellicht heb jij gewoon geluk.
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

Bij @Dekster is het verbruik al dagelijks in te zien met zijn slimme meters. Bij veel klanten is dat nog niet, net als bij jou. Dan staat er wel het gemiddeld verbruik van de postcode.

@Dekster,

De vergelijking van de postcode verdwijnt bij klanten die slimme meters hebben. We hebben ervoor gekozen dit alleen (eigenlijk) bij klanten met analoge meters te laten zien, omdat dan alleen het jaarverbruik zichtbaar is en bij slimme meters is dit dagelijks. Daar kan het streefverbruik ingesteld worden en dat kan bij analoge meters niet. Vandaar.
Hoi Serge,

Nee hoor, ik heb van Stefan vernomen dat het per gebruiker verschilt.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de uitleg.
@Brandje,

Bij @Dekster is het verbruik al dagelijks in te zien met zijn slimme meters. Bij veel klanten is dat nog niet, net als bij jou. Dan staat er wel het gemiddeld verbruik van de postcode.

Hoi Danielle,

We zijn weer helemaal bij!
Overigens zitten we nu bijna in de 4e week storing, is er al zicht op een opheffing van de storing?
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

We hebben de oplossing al wel, maar die is nog niet doorgevoerd. Dat zou weer een ander probleem veroorzaken in Tussenstand Slim en we willen het natuurlijk goed werkend hebben. Helaas gaat er nog even overheen, want we zijn nog bezig met het andere probleem. Ik hoop uiteraard ook dat het snel is opgelost!
Bedankt voor de update.
Hoe vervelend ook maar een extra probleem creëren hebben wij als klant ook niets aan.
Ben blij dat de implementatie van de oplossing er aan zit te komen. :D:D

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen