Stiekeme energievreters in de keuken? | Eneco Community

Stiekeme energievreters in de keuken?

• 24 oktober 2012
  • 3 reacties
  • 610 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 26 reacties
Stomme vraag misschien, maar slurpt een koffiezetapparaat ook stroom als hij gewoon uit staat met de stekker erin? Ook zo'n simpele Senseo of Dolce Gusto dingetje? Ik zag het net in een ander topic als voorbeeld voorbijkomen. En ik vraag me eigenlijk datzelfde af over andere keukenapparatuur, zelf let ik eigenlijk alleen op apparaten in huiskamer en werkkamer als het op stroom aankomt. :eek:

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hallo Mirjam, kijk dat is nu juist waarom je Toon in huis hebt, als er onbedoeld stroom wordt afgenomen zou ik me kunnen voorstellen dat dit lekstromen zijn over een randaarde stopkontakt. Je kunt dat natuurlijk testen door de stekker erin te stoppen een nacht te meten en de volgende nacht onder gelijke condities te herhalen met de stekker erin. Ik ben geen elektro expert maar Eneco wel 🙂
Reputatie 3
Badge +4
@Mirjam, stomme vragen bestaan niet wel vragen die niet worden gesteld 🙂
Reputatie 3
Badge
Ik zie met mijn toon geen gebruik tussen stekker eruit of erin. Mogelijk een sluipverbruik die bijna niet te meten is. Of ik zie het verkeerd. Ik denk dat we ook beetje reeel moeten zijn. Altijd alles maar uit het stopcontact? Tja als je nu het koffiezetapparaat bijna niet gebruikt is het mogelijk handig en kans op brand is altijd verminderd maar wanneer jij geniet van je bakkie koffie zou ik nadenken wat handig is.

Reageer