Steeds vaker geen gasaansluiting meer bij nieuwbouw | Eneco Community

Steeds vaker geen gasaansluiting meer bij nieuwbouw

• 4 juli 2016
  • 2 reacties
  • 472 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Stedin vindt dat nieuwbouwhuizen niet langer op aardgas moeten worden aangesloten, omdat dat volgens Stedin maatschappelijk onverantwoord is. De netbeheerder vindt dat verwarmen en koken op een andere manier moet. Het hele bericht kunt u hier lezen: http://nos.nl/artikel/2115347-geen-gasaansluiting-meer-voor-nieuwbouwhuizen.html

Ik vind het een heel goed punt van Stedin. Zelf hoop ik over een x-aantal jaren ook gasvrij te zijn. Hoe denken jullie hierover?

2 Reacties

Ik heb nieuwsmededeling vanmiddag ook gehoord.
Bij nieuwbouw is, zoals gemeld werd, het makkelijk.

Bij bestaande bouw zou ik pas geïnteresseerd raken als er bv wetmatig een beschikking zou komen dat zonnepaneeleigenaren altijd mogen salderen.
Als nu de wind verkeerd staat in Den Haag worden regels weer gewijzigd als het ze uitkomt.
De enige "zekerheid" is er nu dat er tot 2020 geen aanpassingen komen.

Dan zou ik misschien m'n PV wel uitbreiden.
Maar dan moet er ook meer duidelijkheid zijn inzake de opslagmogelijkheden en als belangrijkste gegeven of het betaalbaar is.
Ik had dolgraag gasvrij willen zijn. Helaas is dat voor onze 12 jaar oude woning niet haalbaar. Met net iets meer isolatie en een warmtepomp had het mogelijk geweest. Jammer genoeg wordt er in Nederland niet gebouwd voor de betalende klant (consument, bewoner) maar voor zakkenvullende projectontwikkelaars.

Reageer