Sluipverbruik | Eneco Community
vraag

Sluipverbruik

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Geacht forum,
U geeft aan dat je het meest bespaart als je overal bij niet gebruik de stekker er uit moet trekken,maar! bv mijn dvd speler ,video rec, upc media box zijn allemaal zo gebouwd dat je ze weer opnieuw in moet stellen als je de stekker er uit trekt. Dus dat gaat zo wie zo niet lukken. Is er nu geen mogenlijkheid dat fabrikanten hier op aan-gesproken worden? Want hier is volgens mij veel energie op te besparen.

mvg Ton van Roessel.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo, welkom op dit forum. Voor je titel zou ik een moderator willen vragen dit aan te passen. Ik kon niet meteen zien waar je opmerking over ging.

Het is de vraag wat goedkoper is. Het opstarten van sommige apparaten kost meer dan het standby houden van. Aangezien mijn laagste verbruik gemeten met toon 56 wat is betekend dat mijn set top box ivm alle andere standby aparaten wel redelijk  ok is.
Reputatie 2
Badge +1
@Toon

Welkom op het forum.
Ik heb je topic verplaatst naar “Energie Besparen“ en ik heb de titel aangepast. Op deze manier is je topic makkelijker terug te vinden voor de andere gebruikers.

Je bespaart inderdaad op je elektra verbruik als je elektrische apparaten niet onnodig aan laat staan of als je de stekkers uit het stopcontact trekt. Uiteraard zal dit zoals jij benoemt niet bij elk apparaat nut hebben. Toch blijven er nog veel apparaten over waarbij het wel nut heeft. Denk aan een tv, audioset of computer.
Ik hoop dat je alsnog met deze bespaartip uit de voeten komt, zodat je hier veel op kan besparen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen