slimme meter registreert minder energieverbruik dan oude meter | Eneco Community
vraag

slimme meter registreert minder energieverbruik dan oude meter

• 14 juli 2014
  • 7 reacties
  • 1402 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 19 reacties
Ik heb sinds 25 juni 2014 slimme meters, zelf aangevaagd, en mijn vermoeden wordt bevestigd. De slimme meter registreert minder energie verbruik dan de oude meter. Ik heb dus jaren teveel betaald, maar ja, hoe bewijs je dat en wat kan je ermee?
Ik ben er pas sinds een jaar op gaan letten, gaan lezen en vergelijken en heb sinds aug 2013 Toon hangen. Ik ben al flink minder energie gaan verbruiken, maar het bleef veel hoger dan gemiddeld, vergeleken met andere Toon gebruikers. Dit is dus voor een deel te verklaren door mijn oude meter, die 15-20% meer verbruik aangaf dan mijn nieuwe meter nu doet...

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@BJerry

Wanneer je van mening bent dat een meter je verbruik niet goed registreerd heb je de mogelijkheid deze door je netbeheerder te laten ijken. Nu deze vervangen is ligt dat miscchien iets lastiger. Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met je netbeheerder.
Reputatie 4
Badge
Vaak als je je meter laat ijken zitten hier kosten aan verbonden.
Een hoop mensen willen dit niet dus laten het. Maar als je zeker van je zaak ben...
Reputatie 7
Badge +7
Een hoop mensen willen dit niet dus laten het. Maar als je zeker van je zaak ben...

zeg ik .... doen
Reputatie 4
Badge
zeg ik .... doen

Alleen als je zeker van je zaak ben, anders kost het alleen maar een hoop geld. Je kan zelf ook het één en ander controleren.

zeg ik .... doen

Hoi Jan,

Inderdaad ..........doen!!
Grappig het levend maken van dit 16 dagen oude topic.......

De ts starter heeft 16 dagen geleden na Folkert niet meer gereageerd, die zal zijn netbeheerder wel ingeschakeld hebben of berust er gewoon in.
Reputatie 4
Badge
Dat die nu minder registreerd kan ook weer een voordeel zijn. Misschien was de oude meter wel goed 🆒

Reageer