Slechte ledlampen veroorzaken storing | Eneco Community
vraag

Slechte ledlampen veroorzaken storing

Reputatie 4
Badge +2
Vandaag op NOS: 'Slechte ledlamp leidt tot storingen wifi, radio en tv'. Iemand ervaringen en/of tips?

9 Reacties

ik hoorde het vanmorgen op de radio. Zonder rapport kan iedereen roepen dat iets storingen kan veroorzaken. Puur tacktiek om nieuwere lampen te kunnen verkopen.

Het onderzoek moet nog plaatsvinden dus eerst maar eens zien wat er uitkomt. Denk dat het wel mee valt met storingen
Ik ga er van uit dat ik met m’n Hue led’s, die al duur genoeg zijn, een storingsvrije led heb.
Merk in ieder geval niets mbt storingen.
Reputatie 7
Badge +8
Wat een onzin.. Omdat het in buitenlandse shops zoals China goedkoper is met aanschaffen, gaan ze nu paniek zaaien..
Heb al 5 jaar ledlampen uit China, geen enkele storing meegemaakt in die 5 jaar. Sindskort zijn er 5 lampen vervangen voor Hue lampen.
Reputatie 7
Badge +3
Hue lampen komen toch ook uit China, zit alleen meer marketingpremie op....
Badge +2
Geen ervaring mee, maar als ze al storingen veroorzaken hebben de lampen in ieder geval geen CE keurmerk. Nagenoeg alle apparaten (elektrisch?) die in de EU verkocht worden moeten zo'n keurmerkje hebben. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de lampen die mensen in de (web)winkels kopen zo massaal geen keurmerk hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Dat CE keurmerk stelt niet veel voor hoor, kijkt hier zeker niet naar.....CE-markering geeft alleen aan dat het product voldoet aan wettelijke eisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu.
Badge +2
Of het wel/niet veel voorstelt laat ik even in het midden, als een product het niet heeft is de kans dat het een storing KAN veroorzaken in ieder geval iets hoger 😉
In het tijdschrift Elektor heeft een LAB-test gestaan mbt storing van slechte 230V LED-lampen.
Het betreft uitgebreide spectrum metingen die in hun LAB gedaan zijn.
LED-lampen hebben een geschakelde hoogfrequent voeding om van 230V netspanning 10-20V gelijkspanning terug te gaan.
Het gaat erom of de fabrikant voldoende filtering heeft toegepast om de stoorsignalen die de schakelende voeding als bijprodukt heeft weg te filteren.
Het bleek dat bij veel onbekende china-merken niet het geval was.
Het gaat hierbij dus niet over laagspannings LED-lampen op batterij of accu. Hoewel er ook losse transformatoren of regelaars waarin ook die filters moeten zitten.
Meten is weten ! Geen verhalen ophangen zonder onderbouwing.
En soms staat CE voor China Export omdat niet alle producten uit China een echte CE keurmerk krijgen, maar dat betekent niet dat ze niet geïmporteerd en verkocht mogen worden in Europa.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen