Samsung Eco Bubble | Eneco Community

Samsung Eco Bubble

Reputatie 3
Badge +1
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
https://[/url][/img]http://s1241.photobucket.com/user/Stansat/media/EcoBubble_zps8e7a3a89.jpg.html]Besparen gaat t`ie doen!

Vandaag mijn nieuwe Eco Bubble geinstalleerd die beslist energie gaat besparen want hij vervangt een 26 jaar oude Miele.
Alleen het verminderde waterverbruik is geweldig, Miele 110 liter (5 kg.) Samsung 52 ltr. (8 kg.)
Energielabel A+++ dus verwacht zeker 100 kWh per jaar minder te gaan verbruiken t.o.v. mijn Miele.
Energielabel voor de Miele bestond toen nog niet, haha.. (denk C)

We gaan het zeker merken en niet alleen qua verbruik maar ook qua gebruiksgemak en herrie.

Stansat:)

snap even niet waarom mijn afbeeldingen het niet doen!!

98 Reacties

Reputatie 4
Badge
Is een goede wasmachine Stansat, ik heb bijna dezelfde. Je zult er een hoop plezier van hebben. En stil zijn ze zeker.

En bij deze til je je eigen geen breuk als je hem even opzij moet zetten 🙂
Reputatie 3
Badge
Mooi apparaat... Veel besparingsplezier.
Reputatie 4
Badge
Ik heb net een nieuwe smart tv gekocht van Samsung, de UE46F7000
Verbruik 71 watt. Stuk zuiniger dan mijn vorige.

http://www.365electrical.com/images/full/UE46F7000.jpg
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb net een nieuwe smart tv gekocht van Samsung, de UE46F7000
Verbruik 71 watt. Stuk zuiniger dan mijn vorige.

http://www.365electrical.com/images/full/UE46F7000.jpg

Mooi zou ik ook moeten kopen maar de centen zijn even op nu.
Ik heb nog de 46A956 van 5 jaar terug, gemiddeld 185 Watt verbruik.
Tja nog even en dan komt de Oled schermen eraan, zijn nog zuiniger, hebben geen backlight meer nodig.
Ja er komt nog voldoende zuinig spul op ons af maar het moet wel betaalbaar blijven vind ik.
Mijn beeldbuis tv keek ik 14 jaar mee en nu moet je zo nodig om de 5 jaar een nieuwe flatscreen.
Te gek voor woorden als je het mij vraagt.

Maar goed voor diegene die nog centen hebben....goed voor de economie.

Veel kijkplezier, Toontjelager
Reputatie 3
Badge
Ik zit ook naar een nieuwe tv te kijken maar als ik een ouder model neem dan kan ik net zo goed even me oude tv nog behouden (5 jaar oud) of nieuw maar dan komen er binnenkort ook weer nieuwe technieken uit zoals me voorganger ook zegt. dus ik wacht nog even.
Hoi Jeroen,

Ik heb net de UE46D8000 van m'n zoon gekregen; was net 18 maanden oud; hij kocht de UE46F8000; ach de jeugd he......
Nou ik kan je vertellen dat is lekkerbekken hoor, wat een beeld...........
De D serie die ik dus nu gebruik, heeft maar een Watt verbruik van rond de 70; toch wel een behoorlijke besparing t.o.v. m'n oude LCD van Philips, die haalde makkelijk de 150Watt

Dus inderdaad ik met m'n ouder model ben dus dik en dik tevreden en het roepen en handgebaren tegen de TV hoeft voor mij niet. Ben niet jaloers hoor, want qua beeld is er niet zoveel veranderd; hooguit is het aantal hetz van 800 naar 1000 gegaan. Ik vind de afstandsbediening gewoon veel simpeler; mijn vrouw de originele en ik een combi van philips die gewoon even alle IR-codes leert!
Dus mijn advies zou ook zijn neem een ouder model, maar wel een jong oud model. Die zijn qua prijs best te behappen!
Reputatie 4
Badge

Tja nog even en dan komt de Oled schermen eraan, zijn nog zuiniger, hebben geen backlight meer nodig.
Ja er komt nog voldoende zuinig spul op ons af maar het moet wel betaalbaar blijven vind ik.

Veel kijkplezier, Toontjelager
Die zijn er al, heb er vorige week eentje gezien, waanzinnig mooi beeld, maar 20.000 euro vind ik wel een beetje teveel voor een tv. Zal in de toekomst vast veel goedkoper worden maar nu nog even niet. Ik ben dik tevreden met mijn nieuwe tv, echt waanzinng scherp beeld en een hele hoop functies/gadgets. En ook nog eens energiezuinig.

En als ik de afstandsbediening even niet kan vinden of hij ligt te ver gebruik ik handgebaren of mijn stem. Moet zeggen dat het op zo'n moment wel leuk is om dat te gebruiken. Eerst dacht ik ook van dat gebruik je toch niet, maar toch wel. Soms omdat het ook makkelijker is dan het toetsenbord wat je moet gebruiken. Maar gelukkig zit er ook een smart afstandsbediening bij. 2 afstandsbedieningen dus.

En even via Skype bellen met beeld werkt perfect 🆒
Reputatie 3
Badge +2
@Stansat : even terugkomend op je nieuwe wasmachine ... ik ben ook aan het rondkijken om mijn wasmachine op termijn te vervangen en ik kwam in de testresultaten ook de ecobubble tegen.  Heb je inmiddels al wat ervaring met deze wasmachine ... is ie ook zuiniger (gemeten? ) enz ..
Reputatie 3
Badge +1
@Stansat : even terugkomend op je nieuwe wasmachine ... ik ben ook aan het rondkijken om mijn wasmachine op termijn te vervangen en ik kwam in de testresultaten ook de ecobubble tegen.  Heb je inmiddels al wat ervaring met deze wasmachine ... is ie ook zuiniger (gemeten? ) enz ..

Beste Bernard,
Ik heb zelf nog geen ervaring en heb hem puur gekocht om de zuinigheidscijfers en het merk.
Er staat 196 kWh per jaar, 6 x wassen per week op 60 graden, wat voor mij minstens door 6 gedeeld kan worden in mijn situatie.
Zou dus op 32 kWh komen per jaar is volgens mij iets van 7 Euro wat bij mij onwaarschijnlijk over komt, maar goed we zullen zien....
Koud wassen lijkt me zuinig en een trommel van 8 kg kunnen 2 wasjes in t.o.v. mijn oude machine.
1600 toeren lijkt me ook praktisch, lekker snel droog.
Foutmeldingen op mijn smartfoon uitlezen ook handig, al hoop ik daar even geen gebruik van te maken, haha
Even kieskeurig er op na zien lijkt me handig, tenslotte zijn er zat andere merken die net zo of nog zuiniger zijn.

groet,

Stansat
http://s1241.photobucket.com/user/Stansat/media/EcoBubble_zps8e7a3a89.jpg.html]Besparen gaat t`ie doen!

Vandaag mijn nieuwe Eco Bubble geinstalleerd die beslist energie gaat besparen want hij vervangt een 26 jaar oude Miele.
Alleen het verminderde waterverbruik is geweldig, Miele 110 liter (5 kg.) Samsung 52 ltr. (8 kg.)
Energielabel A+++ dus verwacht zeker 100 kWh per jaar minder te gaan verbruiken t.o.v. mijn Miele.
Energielabel voor de Miele bestond toen nog niet, haha.. (denk C)

We gaan het zeker merken en niet alleen qua verbruik maar ook qua gebruiksgemak en herrie.

Stansat:)

snap even niet waarom mijn afbeeldingen het niet doen!!

Hoi Brandweerman:o,

Wij hebben eigenlijk ook interesse. Onze bijna 20 jaar oude AEG Lavamat vertoont soms kuren.
Wat is de going prijs voor deze?
En is deze bij de gangbare wit-handel te kopen?

En ga je ook je bevindingen met deze Samsung met ons delen?
Dan worden wij nog nieuwsgieriger.

Ps. We moeten wel oppassen, want in het kader van reclame zitten we op glad ijs.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Brandje,

Laat ik voorop stellen dat er genoeg merken zijn die mogelijk een nog gunstiger verbruik hebben maar ik ben een Samsung liefhebber geworden.
Ik heb hem gekocht bij Bemmel & Kroon die mij een zeer gunstige prijs boden namelijk 680,- Euro. (580,- als je de cashback neemt)
Super service en goede afspraak voor levering is mijn ervaring.
Bovendien heb je op dit model 100,- cashback of een 7 inch Samsung tablet t.w.v. 200,- Euro.(aktie tot 30 juni)
zie link: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/samsung/wf80f7e6p6wen/specificaties/1158240

Ik heb geen idee of ik dit zomaar op deze manier kan promoten want zoals ik eerder zei: Er zijn zat andere merken die net zo zuinig zijn en dit is een persoonlijke keuze!
De moderator moet maar weg halen wat niet door de beugel kan.

Ik zal mijn gebruikservaring melden als ik die heb na een poosje.
Je kunt natuurlijk ook op Kieskeurig kijken......

Groet,

Stansat
Hi Brandje,

Laat ik voorop stellen dat er genoeg merken zijn die mogelijk een nog gunstiger verbruik hebben maar ik ben een Samsung liefhebber geworden.
Ik heb hem gekocht bij Bemmel & Kroon die mij een zeer gunstige prijs boden namelijk 680,- Euro. (580,- als je de cashback neemt)
Bovendien heb je op dit model 100,- cashback of een 7 inch Samsung tablet t.w.v. 200,- Euro.(aktie tot 30 juni)
zie link: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/samsung/wf80f7e6p6wen/specificaties/1158240

Ik heb geen idee of ik dit zomaar op deze manier kan promoten want zoals ik eerder zei: Er zijn zat andere merken die net zo zuinig zijn en dit is een persoonlijke keuze!

Groet,

Stansat

Hoi Stansat,

Toppie je nadere info!
Ik ga de link bekijken en als favoriet opslaan.

En......bedankt voor je toezegging!

P.s het lijkt Ziggo wel met die Samsung tablet aktie.
Hoi Stansat,

Ik zie bij bv BCC en anderen dat de energieklasse A++
Jij vermeldde A+++

Kan jij zeggen hoe dat zit?
Reputatie 4
Badge

maar ik ben een Samsung liefhebber geworden.
Me too, ik heb bijna alles van Samsung, zo ook b.v. mijn koelkast, combi magnetron, stofzuiger, en nog veel meer.

Ik heb hem trouwens bij BCC gekocht, daar kun je nog wel eens goed afpingen,🆒 en ik dacht even uit mijn hoofd 2 weken prijs garantie.
Reputatie 3
Badge
Het is maar net waarvoor je hem gebruikt. als je geen games of films kijkt is 200 herts meer als voldoende toch?
Het is maar net waarvoor je hem gebruikt. als je geen games of films kijkt is 200 herts meer als voldoende toch?

Hoi Jeroen,

Sterker nog, dan is 100 Hz, zoals mijn oude LCD Philips ook meer dan voldoende.
Maar wil je top HD en geen strepen bij snelle beeldwisselingen, nou dan red je het niet.
En ik geef toe het verschil in 800 en 1000 Hz is m.i. niet waar te nemen, maar 800hz en 100hz of 200hz wel hoor!
Ik ben geen game-man, maar films daar en tegen daar houden we van en dat kan snelle beeldwisselingen met zich mee brengen.
Reputatie 3
Badge
Maar de huidige tv uitzendingen? op hoeveel hertz worden die bekeken?
Nou dat hangt uiteraard van de TV's af.
De oude CRT's lopen van 50hz tot 100hz
De LCD's tot 200 hz
De LED's van 100 hz tot nu max 100Hz

Bedoel je dat?
Hier kan je ook nog even spieken:

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/televisies/extra/100-of-200-hz-tv/
Reputatie 3
Badge
Nou nee, mijn huidige LCD is toch echt iets van 60 herts denk ik zo. maar wat komt er via je kabel binnen? ik kan wel een 800 herts tv hebben maar ik maak gebruik van tv en uitzendinggemist en de rest intereseerd me niet zo.
Hi Brandje,

Groet,

Stansat

Hoi Stansat,

Door jou zijn we zo enthousiast geraakt en hebben ons ook op de Eco Bubbel gestort.
Belangrijk voor ons was 1600 toeren en A+++
Het is de WF0806Z8W geworden.
Meegenomen was de cashback aktie, die nog tot 30 juni loopt.
Dus snelle aktie was geboden!

Doet me denken aan m'n zoon toen hij de Samsung TV UE46F8000 enkele weken geleden kocht.
€ 2199,00 standaard bij BCC en vele anderen; er liep toen net een vakantiegeld verdubbelaar van 8% naar 16% korting. Was gestart door Media Markt en je weet ze houden elkaar in de gaten, dus BCC ging meteen mee!

Nou dat was lekkerbekken zeg; hij kocht 'm toen voor € 1847; even € 350 korting en toen de cashback korting van € 150 euro nog bij Samsung. Afdingen was er toen verder niet meer bij, wat we uiteraard wel gewent zijn te doen.
Lekkerbekken hoor...................
Nou nee, mijn huidige LCD is toch echt iets van 60 herts denk ik zo. maar wat komt er via je kabel binnen? ik kan wel een 800 herts tv hebben maar ik maak gebruik van tv en uitzendinggemist en de rest intereseerd me niet zo.

Hoi Jeroen,

Nou maak je toch een denk fout!
Het gaat erom wat jouw beeldbuis/LCD-LED scherm toont.
Zeg maar wat de hardware van jouw TV op het beeld projecteert............
Dat maakt uit hoe mooi/scherp/trillingsvrij enz jouw beeld is.

Overigens denk ik dat jouw CRT gewoon 50Hz is en je wellicht met PC schermen in de war bent die soms wel op 60 Hz werken. Heeft alles te maken met de verversingsrate.
Reputatie 3
Badge
Blijft nog een hoop geld voor een televisie. maar ja aan de andere kant heb ik andere dingen waar ik me geld aan uitgeef. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stansat,

Ik zie bij bv BCC en anderen dat de energieklasse A++
Jij vermeldde A+++

Kan jij zeggen hoe dat zit?

https://[/url][/img]
Reputatie 4
Badge
Blijft nog een hoop geld voor een televisie. maar ja aan de andere kant heb ik andere dingen waar ik me geld aan uitgeef. :)
Het is een hoop geld, maar als het goed is doe je er jaren mee. Als je het zo bekijkt valt het weer mee toch.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen