Radiatorbooster GoGreen | Eneco Community

Radiatorbooster GoGreen

• 9 oktober 2012
  • 31 reacties
  • 15243 Bekeken

Toon eerste bericht

31 Reacties

Badge
Als je zoveel mogelijk uit je cv water wilt halen dan moet je echt je leidingen gaan isoleren, maar dat zal je vast wel hebben gedaan. De grote besparing haal je trouwens met het DBE systeem door je CV water op 55 graden te zetten, normaal gesproken moet je cv ketel het water verwarmen tot 80/90 graden wil je er in huis wat van voelen, met het dbe systeem kan je dit effect al krijgen met 55 graden. Ik weet trouwens niet of dit ook geldt voor traditionele radiatoren.. 

Ik heb hier allemaal low h20 systemen staan incombinatie met dbe. Het werkt zeker wel, alleen je moet wel even wennen aan het soort warmte dat uit je convectoren komt. Leuk trouwens dat je ook aan besparing doet. Het geinige is wel dat als je wilt beparen je ook weer een lap met geld moet uitgeven om juist te besparen. ;-)

Wat misschien ook leuk is om eventueel te overwegen kevin ? Dat is een zonneboilersysteem. Je bespaart dus letterlijk een kleine 600/800 kub gas per jaar. Het kost je dan wel een kleine 2000 euro ( duurste systeem ) maar dat levert je ook kei harde euro's retour op.

Ik zal geen linkjes plaatsen of namen noemen, anders begint iedereen weer te miepen dat je geen linkjes mag plaatsen of mag verwijzen naar concurrende producten. Heerlijk die dictatuur / cencuur regels hier. 

😉
55 graden het lukt mij tot nu toe met 45 graden water, dat regeld de ketel ook allemaal zelf samen met de 
opentherm toon. En ik heb de kleinste ketel van vailant cw 3 die minimaal brand op 3,8 kw
en dat is genoeg voor nu in de winter zal hij harder gaan branden maar zeker geen 20 kw wat maximaal is

Ik heb Zojuist een zonnepaneel systeem aangeschaft van 19m2 en  3000 kWh op jaarbasis
het dak komt strak vol te liggen ik hoop dat ons maandbedrag maar 75,- kan zodadelijk.

gr kevin
Badge
Oke. Maar hoe warm is je retour water dan ? Klinkt in iedergeval helemaal prima. Let je trouwens wel een beetje op met de aanschaf van zonnepanelen. Je betaalt al snel te veel, wat was je ongeveer kwijt voor het hele systeem ? Check dan ook even een zonneboiler systeem, dan heb je echt alles getackeld. 😉
De set is gekocht voor 3700,- hier is de subsidie en de korting van het collectief al vanaf metdezon :-)
 retour water temperatuur zal ongeveer 20 graden lager zijn dus perfect voor maximaal condenseren 
ala hij brand komt er bijna geen stoom uit de schoorsteen,
de leidingen heb ik trouwens niet geïsoleerd dat warmt het huis minimaal op
en de verliezen zijn hier minimaal en zolang je warmte nodig hebt kan je het niet als verlies 
bestempelen, netzoals gloeilampen de hitte die ze afstaan verwarmt het huis, daar hebje dan geen gas voor nodig.
Badge
Oh dat is een prima prijs hoor. Welke omvormer kreeg je daar trouwens bij ?  Het klopt wel dat de leidingen je huis een beetje verwarmen, maarrrrr je ketel moet wel meer moeite doen om je cv water weer bij te verwarmen. Je kan daar misschien wel wat extra rendement uit halen kevin.

Als je er toch mee bezig bent dan gelijk helemaal hardcore gaan vind je ook niet ?;) 
Badge
Momenteel heb ik de radiator booster in de (halfopen) keuken op de radiator bevestigd. Hier staat de radiator voor het raam achter de koelkast. Met de booster verspreidt de warmte zich veel beter in de keuken. Hiervoor is de booster zeer geschikt en het geluid is in de keuken veel minder storend dan in de woonkamer. Of het ook gas bespaart weet ik niet, maar het is wel aangenamer om in de keuken te zitten dan voorheen. Scheelt zeker een graad.

Groet,

Ralph

Reageer