Platdak isoleren van buitenkant | Eneco Community
vraag

Platdak isoleren van buitenkant

• 25 februari 2013
  • 3 reacties
  • 1302 Bekeken

Ik wil mijn platte dak van 120m2 gaan isoleren. Omdat ik bij de Nuon en Eneco een offerte aanvraag had gedaan, maar de adviseur mij meldde dat zij geen platte-daken isoleren, heb ik besloten om het zelf te gaan doen.
Weet iemand waarom de grote isolatie-bedrijven geen platte bitumendaken met grind willen isoleren (bouwjaar 1920)? Reden om niet van de binnenkant te isoleren is vocht problemen en we willen de mooie sierlijsten op het plavond niet verliezen.

Heeft iemand ervaring met het isoleren van een platdak van buitenaf, bijvoorbeeld met XPS platen of groendak?

Waar moet je op letten, bijvoorbeeld bij de afwatering?

Heeft iemand nog een alternatief (innovatief) idee om energieverlies via het dak te beperken?

Alvast bedankt voor de reacties

3 Reacties

Reputatie 1
Ik zou hier toch een expert inschakelen en zeker niet zelf doen, ook al ben je handig, misschien veroorzaak je straks zelf juist lekkages... En misschien is het wel niet nodig om het plafond met de sierlijsten helemaal te verwijderen? Dat Nuon en Eneco het niet (willen laten) doen zegt misschien ook al wat.
Ik zou hier toch een expert inschakelen en zeker niet zelf doen, ook al ben je handig, misschien veroorzaak je straks zelf juist lekkages... En misschien is het wel niet nodig om het plafond met de sierlijsten helemaal te verwijderen? Dat Nuon en Eneco het niet (willen laten) doen zegt misschien ook al wat.

De isolatie-bedrijven die aan Nuon en Eneco gerelateerd zijn, doen dit denk ik niet omdat "dak-bedekken" ook verzekerings technisch anders zit. Ook speelt het hogere risico mee dat er lekkages kunnen worden veroorzaakt.

Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er nieuwe/oude technieken om te zorgen dat mijn huis niet afkoelt van 20 naar 15 graden in 6 uur tijd....
Reputatie 3
Badge
Op Google vind ik zelfs handleidingen via de bouwmarkten maar ik zou toch gaan voor mooie offertes bij bedrijven. Ik waag me er niet aan. Sorry niet het antwoord wat je graag wilt horen denk ik

Reageer