plafond ventilator andere kant op laten draaien bij verwarmen | Eneco Community

plafond ventilator andere kant op laten draaien bij verwarmen

Reputatie 3
Badge +1
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Tip,

Als de verwarming aan gaat, gebruik ik s`morgens bij opwarmen van de woonkamer de plafondventilator die een trekschakelaar heeft om naar de andere kant te draaien in de laagste stand.
Dus naar het plafond.
Hij zuigt dus de warme lucht op en vervolgens wordt de kamer snel en gelijkmatig warm en slaat de kamerthermostaat sneller af.
Omdat mijn ventilator op 1 meter van de grootste radiator bij de tuinzijde hangt heb ik hier goede resultaten mee.
Als de thermostaat aangeeft dat de woonkamer op temperatuur is zet ik de ventilator uit.
Of het echt bespaart, geen idee.........

Met energieke groet,

Stansat

3 Reacties

Reputatie 3
Badge
Wat is het vermogen van je ventilator. De radiatorbooster is natuurlijk het alternatief die aangeeft hoeveel die verbruikt.
Reputatie 3
Badge +1
beste Jeroen,

Weet ik niet, maar schat een watt of 20 in de 1e stand.
De luchtverplaatsing is waarschijnlijk ook een factor 10 meer denk ik dan die radiotorbooster.
Ik geef het hier door als tip, probeer het, of koop de radiotorbooster.
Het gaat min of meer om hetzelfde principe: warme luchtverplaatsing.

Ik ben er tevreden mee,

Met energieke groet,

Stansat
Reputatie 3
Badge
De tip is zeker handig maar roep woord radiobooster aangezien niet iedereen een plafonventilator heeft

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen