Optimale temperatuur instelling? | Eneco Community

Optimale temperatuur instelling?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

61 Reacties

Dus iedereen denkt dat het 's nachts op temperatuur houden van een woning minder gas kost dan wanneer een nachtverlaging wordt ingesteld van ca 15 graden?

De gemiddelde temperatuur over de nacht gezien is hoger, dus kost het ook meer gas ten opzichte van nachtverlaging, simpel zat!

Voor iedereen die zich erin wil verdiepen verwijs ik naar volgend topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1490013
Reputatie 3
Badge
In de winter staat hij standaard op 18 graden bij ons. Alleen de zomer was voor mij een vraag. Ik verstook niet veel, alleen dit jaar iets meer ivm geboorte zoon.
Reputatie 2
Badge

Dan ga mijn toon op 16.5 graden zetten. Ik begrijp dat het afhankelijk is van verschillende zaken, maar ik was benieuwd wat de gemiddelde temp instelling is bij de mensen thuis.

Jeroen het is dan wel belangrijk in de winter wat je isolatieklasse is van je woning. Ofwel is je huis goed, matig of slecht geisoleerd
Reputatie 3
Badge
Dan ga mijn toon op 16.5 graden zetten. Ik begrijp dat het afhankelijk is van verschillende zaken, maar ik was benieuwd wat de gemiddelde temp instelling is bij de mensen thuis.
Reputatie 2
Badge
Mike wrote:

Het is lastig te zeggen op welke temperatuur je de thermostaat in de winter het beste kunt laten staan als je niet thuis bent. Dit verschilt namelijk per woning en hangt onder andere af van de isolatie van de woning, de CV-ketel en de grootte van de woning.
Je wilt natuurlijk niet dat het in de winter te koud wordt thuis. Daarom adviseren we de thermostaat tussen de 15 en 18 graden te laten staan.

Groet,
Mike

Ok we zitten dus niet zo heel erg verkeerd met onze manier van stoken in de winter...
Reputatie 4
Badge +1
Het is lastig te zeggen op welke temperatuur je de thermostaat in de winter het beste kunt laten staan als je niet thuis bent. Dit verschilt namelijk per woning en hangt onder andere af van de isolatie van de woning, de CV-ketel en de grootte van de woning.
Je wilt natuurlijk niet dat het in de winter te koud wordt thuis. Daarom adviseren we de thermostaat tussen de 15 en 18 graden te laten staan.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Dan is 18 graden optimaal aangezien het in de zomer vaak altijd zo warm is en winter je snel bij de 20 bent.
Reputatie 2
Badge

Jurgen wrote:

Voor de winter dagen heb ik hem niet lager staan dan 17 graden. Het kost meer energie om een koud huis weer op te warmen dan af en toe een warm huis warm te houden.
Dit is natuurlijk wel afhankelijk van je isolatie van je woning.

In de zomer staat mijn Toon standaard op 14 graden continu

kijk .. nog iemand met dit verhaal.
Ik doe het zelfde en dat werd door een forum-bewoner zwaar in twijfel getrokken. Het zorgt voor mij inderdaad ook een besparing op mijn Gas-nota

Het lijk voordeliger om je kachel naar 12 graden te zetten maar een koud huis heeft wel even opwarming nodig. Je ketel krijgt dus bij thuiskomst een zware dobber om je huisje weer warm te stoken. Dus hierdoor meer slijtage.

Je gasverbruik is hoger want je moet in een keer van 12 naar 20 graden 8 graden omhoog is wel even wat werk. 

Afkoelen is makkelijker dan verwarmen en om iets op temperatuur te houden heb je minder energie nodig.
Reputatie 3
Badge
tnxs voor de reacties. iemand nog die het hier niet mee eens is en waarom dan niet? mogelijk weten de experts van eneco wat handig is?
Reputatie 3
Badge +2
Jurgen wrote:

Voor de winter dagen heb ik hem niet lager staan dan 17 graden. Het kost meer energie om een koud huis weer op te warmen dan af en toe een warm huis warm te houden.

kijk .. nog iemand met dit verhaal.
Ik doe het zelfde en dat werd door een forum-bewoner zwaar in twijfel getrokken. Het zorgt voor mij inderdaad ook een besparing op mijn Gas-nota
Reputatie 2
Badge

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen