Nest aansluiten op stadsverwarming | Eneco Community
beantwoord

Nest aansluiten op stadsverwarming

• 28 september 2018
  • 5 reacties
  • 2047 Bekeken

Graag wil ik het volgende probleem voorleggen, mijn vriendin woont aan de Stiemensvaart/Ypenburg in Den Haag en zijn aangesloten op de stadsverwarming van Eneco.

Wij willen de bestaande thermostaat die in de keuken hangt vervangen door een Nest thermostaat. Echter de thermostaat lijkt op een thermostaat kraan met een voeler/klep op één vd leidingen vd verdeelunit. Ik kan nergens bedrading vinden om de Nest thermostaat op aan te sluiten. Vandaag een paar keer naar Eneco gebeld, een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd en niemand kan mijn vraag beantwoorden. Ik heb het idee dat dit één vd eerste woningen is die destijds op de stadsverwarming zijn aangesloten en dat dit een hele oude warmte wisselaar is. Wie weet raad??

icon

Beste antwoord door DeniseMR 2 oktober 2018, 12:29

@John rueck

Bedankt voor het aanvullen van je profiel. Het is mij vrijdag niet meer gelukt hier meer informatie over te verkrijgen, vandaar mijn reactie vandaag. We doen ons best vragen op de Eneco Community binnen een dag te beantwoorden, maar in de complexere gevallen kan dit een enkele keer langer duren.

Wat betreft het aansluiten: op de foto is een klep te zien, naast de verdeler. Deze klep kan vervangen worden door de klep van de Nest thermostaat om zo deze aan te sluiten.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @John rueck,

Welkom op de Eneco Community!

Ik heb de vraag voor je uitgezet bij mijn collega's en verwacht je later op de dag hier meer duidelijkheid over te kunnen geven. Kan jij in de tussentijd je profiel aanvullen met je klantnummer?

Groet, Denise
Beste Denise,

Alvast bedankt voor je hulp. Voor de goede orde ik zal mijn profiel aanvullen met met mijn klantnummer. Maar de gestelde vraag betreft niet mijn aansluiting op de stadsverwarming maar van een vriendin die op een ander adres woont.
Beste Eneco, beste Denise,

Ik heb helaas nog steeds geen reactie ontvangen op mijn vraag met betrekking tot de Nest kamerthermostaat. Er zal toch wel iemand binnen Eneco zijn die deze vraag kan beantwoorden. Naar mijn idee is het type warmtewisselaar zeer oud en voorziet deze in geen aansluitmogelijkheden tenzij de warmtewisselaar vervangen wordt door een nieuwer exemplaar.

Ik zou graag op korte termijn een reactie willen ontvangen
Reputatie 7
Badge +5
@John rueck

Bedankt voor het aanvullen van je profiel. Het is mij vrijdag niet meer gelukt hier meer informatie over te verkrijgen, vandaar mijn reactie vandaag. We doen ons best vragen op de Eneco Community binnen een dag te beantwoorden, maar in de complexere gevallen kan dit een enkele keer langer duren.

Wat betreft het aansluiten: op de foto is een klep te zien, naast de verdeler. Deze klep kan vervangen worden door de klep van de Nest thermostaat om zo deze aan te sluiten.
hi John. We have the same thermostat as in your picture and would love to switch it for the Nest. Did you manage to connect the nest at the end? Thanks in advance for your help, Marine

Reageer