mag het gas uit snachts scheelt veel gas | Eneco Community
vraag

mag het gas uit snachts scheelt veel gas

Toon eerste bericht

39 Reacties

jvdl wrote:

hoi Ton ,
dan mogen jullie niet klagen met zo,n w.b.v.
hier na 31 jaar aan de 2de ketel bezig.

alleen onze w.b.v wil deze slechte tijden niet zo veel op gebied van energie besparing.
en ik weet nog wel dat we als huurders vereniging.
heel veel moeite hebben moeten doen om een HR ketel te krijgen.
nu hebben we tot augustus vakantie betreffende de vergaderingen.
maar als ik het niet vergeet kom ik er hier op terug.
groetjes
jan

Hoi Jan,

Je hebt gelijk als ze het een jaartje kunnen uit stellen dan doen ze dat vermoedelijk liever.
Toch heeft zo'n huurders vereniging een sterke positie en wellicht dat jullie toch de vervanging kunnen bespoedigen/afdwingen.

klopt Ton,
maarja crisis en kommer en kwel op het moment bij de w.b.v
verhuurders heffing en dergelijke dus .
het zal nog een flink gevecht worden na het zomer reses.:D

en elke w.b.v is verschillend en heeft z,n eigen regeltjes.
wat de sterke positie betreft dat valt in de praktijk tegen hoor :rolleyes:
maar op de wat langere termijn komen we er wel .
de aanhouder wint

Hoi Jan,

Qua regeltjes zal het inderdaad sterk verschillen. Ook de liquide positie speelt natuurlijk mee.
Maar na het zomerreces zou ik samen met de huurders toch sterk inzetten op de uiteindelijke besparing op de gasrekening die jullie kunnen bewerkstelligen.
Onze huurderscommissie heeft gelukkig veel in de melk te brokkelen. Om de 2 maanden een krantje en verplicht overleg met de verhuurder. In de begin periode heb ik er ook in gezeten.
Op veel punten hebben we toen ook al gescoord.
Reputatie 7
Badge +7

jvdl wrote:

hoi Ton ,

alleen onze w.b.v wil deze slechte tijden niet zo veel op gebied van energie besparing.
groetjes
jan

Hoi Jan,

Je hebt gelijk als ze het een jaartje kunnen uit stellen dan doen ze dat vermoedelijk liever.
Toch heeft zo'n huurders vereniging een sterke positie en wellicht dat jullie toch de vervanging kunnen bespoedigen/afdwingen.

klopt Ton,

de aanhouder wint

Hoi Jan,

Qua regeltjes zal het inderdaad sterk verschillen. Ook de liquide positie speelt natuurlijk mee.
Maar na het zomerreces zou ik samen met de huurders toch sterk inzetten op de uiteindelijke besparing op de gasrekening die jullie kunnen bewerkstelligen.
Onze huurderscommissie heeft gelukkig veel in de melk te brokkelen. Om de 2 maanden een krantje en verplicht overleg met de verhuurder. In de begin periode heb ik er ook in gezeten.

hier maar een kleine w.b.v Ton,
iets meer dan 1000 verhuurs eenheden dus niet echt veel.
en bij de huurders weinig tot geen animo om een vergadering bij te wonen.
jammer is dat .
wij hebben ook 2 a 3 maandelijks overleg met de verhuurder .
Reputatie 4
Badge

Groot genoeg om is in de zoveel tijd een vergadering te maken.
Misschien is kijken of er intussen wel annimo is als je met argumenten komt?

jvdl wrote:

hoi Ton ,

groetjes
jan

Hoi Jan,

klopt Ton,

de aanhouder wint

Hoi Jan,

jammer is dat .

Oei Jan, dat is inderdaad zeer klein.
En zouden de huurders dan niet meer animo krijgen als een aanzienlijke besparing van gas het doel is?
Reputatie 7
Badge +7

jvdl wrote:

hoi Ton ,

groetjes
jan

Hoi Jan,

klopt Ton,

de aanhouder wint

Hoi Jan,

jammer is dat .

Oei Jan, dat is inderdaad zeer klein.
En zouden de huurders dan niet meer animo krijgen als een aanzienlijke besparing van gas het doel is?

Er is gewoon weinig animo bij de huurders hier,:(
ook de vergaderingen van de w.b.v zelf worden slecht bezocht.
ik had zeker bij de afgelopen jaarvergadering meer animo verwacht.
i.v.m de aangekondigde  huurs verhoging.
gebaseerd op je gezins inkomen

maar ongeveer 3 a 4 huurders de rest was bestuurs leden 
van de w.b.v en van de huurders vereniging.:D
Hoi Jan,

Ja die scheefwoners belasting die heeft wat teweeg gebracht zeg!
Maar dat daar geen animo voor was begrijp ik wel, het is door Den Haag opgelegd en de verhuurder moet het gewoon uitvoeren.
Ik zit "gelukkig" boven de grens en viel dus buiten de boot. 
Hier ook een huurder bij de w.b.v. met een VR-ketel met waakvlammetje. De afschrijvingsperiode voor dat ding is zelfs twintig jaar. Nu is 'ie ongeveer 9 jaar oud, dus zit nog niet op de helft. Reden dat er 9 jaar terug geen HR-ketel is geplaatst is dat die dingen toen nog te duur waren is mij verteld.

Ik heb deze week eens geïnformeerd wat het mij zou kosten om de ketel te laten vervangen (in de hoop er een HR-ketel voor terug te krijgen) en dat komt toch neer op zo'n 850 euro. Ik heb geen idee of ik dat er uit zou kunnen halen in de vijf jaren dat we plan zijn hier te blijven wonen, maar het is hoe dan ook een groot bedrag.

En dat terwijl de woningstichting zich als doel heeft gesteld om de energielabels naar beneden te krijgen. Ik ga ook eens meer info inwinnen over de bewonersvereniging. Ik had het gevoel dat ik lastig gevonden werd. Het ging in ieder geval niet van harte.

OT: Wat alvast heel fijn zou zijn is als Toon de tapwaterverwarming in de stand Weg uit kan zetten. Maar dat is al gevraagd in andere topics. Ik ben benieuwd/of en wanneer dat gaat gebeuren. :rolleyes:
Tja 150 euro's besparing zal je vermoedelijk per jaar met een nieuwe CV niet behalen, maar was het niet mogelijk een nieuwe CV te krijgen met een kleine huursverhoging?
Vanuit Den Haag wordt allerlei druk uitgeoefend om de WBV te bewegen besparingen op energie te bewerkstelligen, dus ze moeten niet zeuren.
Ik heb tapwaterverwarming standaard uit staan, dat levert zeker in de zomer een enorme besparing op...................
Reputatie 7
Badge +7

Hier ook een huurder bij de w.b.v. met een VR-ketel met waakvlammetje. De afschrijvingsperiode voor dat ding is zelfs twintig jaar. Nu is 'ie ongeveer 9 jaar oud, dus zit nog niet op de helft. Reden dat er 9 jaar terug geen HR-ketel is geplaatst is dat die dingen toen nog te duur waren is mij verteld.

Ik heb deze week eens geïnformeerd wat het mij zou kosten om de ketel te laten vervangen (in de hoop er een HR-ketel voor terug te krijgen) en dat komt toch neer op zo'n 850 euro. Ik heb geen idee of ik dat er uit zou kunnen halen in de vijf jaren dat we plan zijn hier te blijven wonen, maar het is hoe dan ook een groot bedrag.

En dat terwijl de woningstichting zich als doel heeft gesteld om de energielabels naar beneden te krijgen. Ik ga ook eens meer info inwinnen over de bewonersvereniging. Ik had het gevoel dat ik lastig gevonden werd. Het ging in ieder geval niet van harte.

OT: Wat alvast heel fijn zou zijn is als Toon de tapwaterverwarming in de stand Weg uit kan zetten. Maar dat is al gevraagd in andere topics. Ik ben benieuwd/of en wanneer dat gaat gebeuren. :rolleyes:

@ Rens,

20 jaar afschrijving op een CV is wel erg gortig.
heb je dat op papier gekregen van je Wbv ?

er moet een boekje zijn met regelementen.
die jij ook zou moeten krijgen/hebben
waar de verschillende afschrijvings periode,s in staan.

en zeer verstandig om hierover eens contact op te nemen met de huurders/bewoners vereniging.
ook eens polsen wat de huurders in je buurt er van vinden .
samen sta je sterker.

afkopen voor 850 euro niet doen en is zeker veelste veel voor een ketel van 9 jaar oud.
@JVDL

Bedankt voor je reactie.

Ik vind het ook erg gortig, maar het is toch echt zo. Zie: http://www.wonenlimburg.nl/1/welkom/Regel-je-zaken/Regel-je-zaken-Veelgestelde-vragen/Mijn-woning-en-het-onderhoud.html?highlight=afschrijving

Schrik vooral ook niet van de afschrijvingstermijnen op het tegelwerk. In mijn vorige woning heb ik daar ook eens een prijsopave voor opgevraagd, omdat het erg lelijke en op plaatsen kapotte tegeltjes waren. Uiteindelijk niet gedaan omdat de kosten te hoog waren.

Ik weet niet of de huurders in de buurt erg actief zullen zijn, zijn vooral ouderen. Maar op zoek naar de huurdersvereniging zat inderdaad in de planning. Er zijn meer dingen met deze woning die mij niet zinnen (o.a. veel vocht, wat ook op energiegebied niet handig is).
Reputatie 6
Badge +1

Schrik vooral ook niet van de afschrijvingstermijnen op het tegelwerk. In mijn vorige woning heb ik daar ook eens een prijsopave voor opgevraagd, omdat het erg lelijke en op plaatsen kapotte tegeltjes waren. Uiteindelijk niet gedaan omdat de kosten te hoog waren.

lelijke tegels hoeft een verhuurder niet te vervangen en te repareren, daarintegen kapotte tegels wel. Dat is wettelijk zo geregeld.
Hoi Rens,

Hoe zit het nu met je tapwater instelling daar refereerde ik naar, maar heb geen reactie van je gehad.
Dat zijn zaken die je snel zelf kan regelen qua besparing.
Brandje wrote:

Hoi Rens,

Hoe zit het nu met je tapwater instelling daar refereerde ik naar, maar heb geen reactie van je gehad.
Dat zijn zaken die je snel zelf kan regelen qua besparing.

Hoi Ton,

Er wordt inderdaad altijd wat gas verbruikt volgens Toon. Met af en toe een onderbreking van een uurtje helemaal niks (vreemd). Ik ben nog op zoek naar de instellingen op mijn CV-ketel. De knoppen die voor het instellen van het tapwater zouden zijn volgens het boekje van de ketel, bestaan niet. Het is wel zo dat het nu al erg lang duurt voordat het tapwater warm is (vergeleken met ons vorige appartement). Ik heb gelezen dat dit op te lossen valt door de hoeveelheid water die er uit stroomt te verlagen.

Ik zoek nog even verder. Je hoort het van me.
Hoi Rens,
We hebben het hier wel eens gehad over de verborgen instellingen voor de installateur.
Die instelling zal er bij jou ook wel zijn.
Het zal je verbazen hoeveel daar nog in te stellen is qua besparing.
Jij bedoelt het tap-debiet, maar voor zover ik het weet gaat dat nou juist samen met de verlaging van de tap-water temperatuur.
Dus hoe hoger de tap-water temperatuur hoe meer de ketel het tapdebiet gaat knijpen.
Dus de doorstroomsnelheid!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen