LED lampen | Eneco Community

LED lampen

• 7 september 2012
  • 5 reacties
  • 728 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 181 reacties
Omdat het een sport begint te worden om energie te besparen sinds Toon bij mij aan de muur hangt ben ik mij eens gaan verdiepen in LED lampen.
Bij het zoeken op het internet zie je al snel door de bomen het bos niet meer en daarom vraag ik mij af of de Eneco forum leden nog een paar goede tips hebben.

Ik ben op zoek naar LED lampen met een normale (E27) fitting als vervanger voor 40W en 60W lampen (of 7W en 11W spaarlampen).
De kleur moet echt warm wit zijn, rond de 2700 Kelvin en de lichtopbrengst tussen de 300 en 500 lumen.
Oh ja, ik ben Nederlander dus de prijs is ook belangrijk. 😛

5 Reacties

Reputatie 3
Badge
Oeps, hoort eigenlijk thuis onder de catagorie Energie besparen. Kan een van de moderatoren dit topic verplaatsen?
Reputatie 3
Badge
Als je naar een praxis gaat zie je hele rijen hangen. Op de verpakking is heel netjes zichtbaar het volgende

Aantal keer aan/uit klikken.
Lichtwaarde
aantal branduren

En zo nog een aantal zaken. Bij bepaalde voorkeuren van jezelf uit is dus een goedkoop merk net zo ok als duur en soms kan je beter voor een duur model kiezen. Ik denk dat je gewoon even moeten kijken daar. Is heel gemakkelijk
Reputatie 3
Badge
Ik ben bij de Praxis geweest en vond de keuze bedroevend slecht.
De lichtopbrengst van hun "huismerk" is te laag en voor de Philips lampen betaal je de hoofdprijs. 

Ik kwam in mijn zoektocht deze tegen:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/571958/Toshiba-Toshiba-LED-A-shape-LDAC0627E7EU-Gloeilampmodel-E27-55-W-Warmwit;jsessionid=24CC67EDB9A06651BD8490CB77141BF5.ASTPCCP16
Mooie vervanger voor een 40W gloeilamp tegen een prima prijs. Heeft iemand ervaringen met deze LED lamp?
Reputatie 3
Badge
Hier in Westland wel wat mogelijkheden. Bij de Ikea vind ik de prijs kwaliteit ook erg ok
Reputatie 2
Badge +1
Oeps, hoort eigenlijk thuis onder de catagorie Energie besparen. Kan een van de moderatoren dit topic verplaatsen?

Ik heb het topic verplaatst.

Reageer