Koude levering in Den Hoorn | Eneco Community
beantwoord

Koude levering in Den Hoorn

• 30 juli 2019
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

Hallo,

Ik weet dat in Oosterheem Zoetermeer naast stadsverwarming ook koude wordt geleverd in de zomer. Dat werkt, ook met de hitte van afgelopen dagen, erg goed en maakt huis wonen comfortabel.
Ik woon zelf in Den Hoorn waar Eneco ook stadverwarming heeft maar geen koude levert. Kunt u aangeven waarom dat verschil is? Is het technisch mogelijk om het netwerk ook te gaan gebruiken voor de levering van koud water in de zomer? Zijn daar wel plannen voor en zo niet hoe kan dit in gang gezet worden? Als laatste ben ik benieuwd wat Eneco adviseert om het huis koel te krijgen in de zomer.
Ik sta op het punt een airco aan te schaffen maar als dat niet hoeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Alvast dank voor uw reactie.
Vriendelijke groet,

K.I.
icon

Beste antwoord door Urgel 30 juli 2019, 11:58

Goedemorgen @ColdDude

Welkom op het Eneco forum en leuk dat je hier deze oh zo interessante en goede vraag stelt! Hier heb ik een minder interessant antwoord op , namelijk dat de aansluitingen (leidingwerk) voor koude in Den Hoorn gewoonweg niet aanwezig zijn 😥. Een aantal opties toepasbaar in jouw situatie zijn:
  • airco (duur in aanschaf en kosten)
  • luchtkoeler/ ventilator met koelelement
  • of (niet ideaal) alle deuren en ramen goed dichthouden.
Wellicht dat andere forumleden hier nog goede tips/adviezen voor hebben?

Groet. Urgel
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @ColdDude

Welkom op het Eneco forum en leuk dat je hier deze oh zo interessante en goede vraag stelt! Hier heb ik een minder interessant antwoord op , namelijk dat de aansluitingen (leidingwerk) voor koude in Den Hoorn gewoonweg niet aanwezig zijn 😥. Een aantal opties toepasbaar in jouw situatie zijn:
  • airco (duur in aanschaf en kosten)
  • luchtkoeler/ ventilator met koelelement
  • of (niet ideaal) alle deuren en ramen goed dichthouden.
Wellicht dat andere forumleden hier nog goede tips/adviezen voor hebben?

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +9
Mening dat een Airco duur is, deel ik absoluut niet met @Urgel ..
Ik heb zowel boven als beneden airco (woon in een eengezinswoning/hoekwoning.), stroomkosten vallen best wel mee.
Vorige week heb ik in totaal 15eur verbruikt aan mij airco, had een continue temperatuur van 23gr in huis. (Ik woon in het Oosten van het land, we hebben hier 2 á 3 dagen 40gr gehad.).
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @mAiden

Uiteraard ligt dat voor iedereen anders wat de kosten betreft. Hiervan uitgaande dat niet iedereen 1 of 2 airco's kan aanschaffen. Ook de manier waarop je het gebruik van een airco toepast kan een verschil in kosten met zich meebrengen. Over het algemeen is het de duurste optie tussen de drie die ik heb aanbevolen. Wel kan ik begrijpen dat een airco heerlijk is, gezien de temperaturen in het oosten van het land.

Groet. Urgel

Reageer