Keuze nieuwe cv | Eneco Community

Keuze nieuwe cv

Toon eerste bericht

100 Reacties

Hoi Mark,

Je moet natuurlijk wel je "handtekening" in je profiel even wijzigen hè, want Nefit kan natuurlijk niet meer.......
Hoi Mark,

Je moet natuurlijk wel je "handtekening" in je profiel even wijzigen hè, want Nefit kan natuurlijk niet meer.......

1 van die dingen waar ik mij de tijd niet voor gun, maar bij deze is hij aangepast.
Hoi Mark,
Snap ik hoor! Haal de spellingsfout er nog even uit.

Wat een zeurpiet hè!

Verhuizingszaken gaan voor hoor!

Fijn weekend.
Ha, had hem niet zo snel door Ton, maar heb echt geen aandelen in een chipfabrikant.

Hij is aangepast.

Ook een goed weekend
Top Mark!! We, ik zeker, zijn toch zeker trots op ons Intergas merk!
Ook hier Ton, de drie dagen dat intergas hier hangt is een wereld van verschil t.o.z. Van de vooroorlogse radson ketel.

Ben blij dat ik de keuze voor Intergas heb genomen. Nu even nadenken over de eneco ww, en zonnepanelen.

Wil totaal eco wezen, maar alles op zijn tijd. Eerst alle dozen en dergelijke inruimen
Hoi Mark,

Leuk om jouw ervaringen over Intergas te lezen.
En inderdaad alles rustig aan, maar denk als eerste aan zonnepanelen, want als ik je foto van je woning herinner dan is het mi een feest om die daar op te hebben.

Er lekker bij zitten na de verhuizing is ook belangrijk.

Hoewel je huis nu vermoedelijk niet te vergelijken is met je vorige woning, ben ik toch nieuwsgierig hoe je ervaring zal zijn over een tijdje mbt het gasverbruik vroeger en nu!
Ben zelf ook nieuwsgierig hoe het komende jaar zal verhouden tov oude situatie.

Het is een lastige vergelijking daar de woning groter is, er meet radiatoren open staan en vele malen beter is geisoleerd.

Wat in iedergeval opvalt de afgelopen dagen dat het gasverbruik slechts een fractie is van wat ik in de oude woning met dit soort dagen verbruik. E.a. Natuurlijk ook door afstelling ketel en HR glas.

Hieronder nog een foto van het ventilatiesysteem zoals we die hier hebben geplaats.

Hoi Mark,

Ziet flitsend uit hoor!
Jammer dat het stookseizoen bijna voorbij is.

Houdt je ons hier op de hoogte van je besparingen?

Ps

Wel de CV leidingen nog even isoleren hè
Jaren geleden heb ik al die vele meters hier bij mij op zolder voorzien van zo'n dikke isolatieslang tot en met de CV aan toe.
Verdiend zich erg snel terug!
Dacht toch echt dat ik een reactie terug had gedaan Ton nav de leidingen issoleren. Blijkbaar is het niet online gezet?. De leidingen ga ik bij het ingaan nieuwe stookseizoen issoleren. Kan ik nu nog even monitoren hoeveel de besparingen dan zijn.
Vandaag een aangename verrassing. De meterkast wordt hier aangepast als voorbereiding electrische koken en voor zonnepanelen.

Tegelijk met dit plaatsen ze gelijk slimme meters, dus dat scheelt mij weer extra kosten en een week eerder dan wat stond gepland.

Benieuwd of toon ook alles onder controlle heeft en houd
Dacht toch echt dat ik een reactie terug had gedaan Ton nav de leidingen issoleren. Blijkbaar is het niet online gezet?. De leidingen ga ik bij het ingaan nieuwe stookseizoen issoleren. Kan ik nu nog even monitoren hoeveel de besparingen dan zijn.

Hoi Mark,

Goeie beslissing! Dat is je eerste besparing, want het verlies via de leidingen is erg groot.
Ben nieuwsgierig of de besparing goed te merken is!
Vandaag een aangename verrassing. De meterkast wordt hier aangepast als voorbereiding electrische koken en voor zonnepanelen.

Tegelijk met dit plaatsen ze gelijk slimme meters, dus dat scheelt mij weer extra kosten en een week eerder dan wat stond gepland.

Kijk dat dat is weer een meevaller!
Of Toon meteen met slimme meters werkt is dus afhankelijk of je de juiste adapter en witte kabeltje hebt.
Wat is de firmware van je huidige adapter?

Kijk dat dat is weer een meevaller!
Of Toon meteen met slimme meters werkt is dus afhankelijk of je de juiste adapter en witte kabeltje hebt.
Wat is de firmware van je huidige adapter?

Heb hier de juiste firmware 0.15/0.11

Data op toon is in de min. zoals gas -27 en electra evenzo.

Weet jij zo hoelang het duurt voordat ik weer mijn data kan opvragen bij slimmemeterportaal?. meters worden uiteraard nu nog niet herkend
Oké; dus je hebt inderdaad de juiste adapter. Pas na 24:00 uur zal de weergave goed zijn.

Zodra hun je oude account hebben gewijzigd en bij de netbeheerder de nieuwe situatie hebben kenbaar gemaakt, kunnen ze dus die standen van je huidige woning opvragen.
Normaliter duurt een aanvraag enkele dagen; nu ivm de wisseling zal dat niet anders zijn.
Ik vermoed dat ze nu ook toch weer met een code komen per brief, die je eerst moet activeren.

Als dat niet gebeurt dan zou afhankelijk van de snelheid van administratief verwerken door je Netbeheerder het portaal met uitlezen kunnen beginnen. Bij Eneco houden ze daar 5 tot 7 dagen voor, vooradt de Netbeheerder meldt dat er slimme meters zijn geplaatst.
De data op toon loopt nu correct, ook het vergelijk of ik in de pas loopt met mijn verbruik is werkend, echter het dagelijks vergelijk is nu niet opvraagbaar.

Niet toon gerelateerd, maar ook sinds gister werkt het tapwaterfunctie niet?. Dus dat houden we even on de gaten
Oké dus het slimme meter gebeuren is ook bij jou goed verlopen! Zo moeten we het hebben.
Misschien dat je CV even een reset hebben?
Oké dus het slimme meter gebeuren is ook bij jou goed verlopen! Zo moeten we het hebben.

Iets te vroeg gejuicht. Stroom staat wederom op een min waarde van -17 gas lijk goed te gaan

Cv heet al een reset gehad. Kijken hoe het morgen is/gaat
Reputatie 7
Badge +8
Misschien Toon ff een hard reset geven? Door de CV Module ff stroomloos maken.

Iets te vroeg gejuicht. Stroom staat wederom op een min waarde van -17 gas lijk goed te gaan

En Mark?
Zijn de min waardes nu weg?
Het lijkt er bijna anders op dat er een communicatiefout in je P1 poort zit.....
Nette installatie mpleizr. De warmwater leiding is ook verstandig om te isoleren.

En Mark?
Zijn de min waardes nu weg?
Het lijkt er bijna anders op dat er een communicatiefout in je P1 poort zit.....

De -waardes zijn nu inderdaad verleden tijd Ton. Het is de tweede dag nog 1x voorgekomen.
Nette installatie mpleizr. De warmwater leiding is ook verstandig om te isoleren.

Dank je @Berny

Zeker de leidingen gaan zeker nog geïsoleerd worden. Het wordt wel lastig aangezien de leidingen over de volle lengtes zijn ingebouwd, maar dat moet geen probleem opleveren.
Hoi Mark,

Mooi zo!!
En is het ook goed gekomen met het uitlezen van het SlimmemeterPortal?
Jazeker, de data wordt nu weer opgevraagd dus inzicht is weer optimaal. Toch ook nog een pluspuntje voor eneco.

Binnen 3 dgn al weer data binnen slim

Ook wel weer grappig dat ik tot gister nog de data van het oude adres kon uitlezen.

Leek wel een grootgebruiker 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen