Keuze nieuwe cv | Eneco Community

Keuze nieuwe cv

Geen idee of het in dit topic thuis hoort, maar doe een poging.

Tussen alle ziekenhuisbezoeken door heb ik vandaag eindelijk mijjn sleutels gekregen van mijn nieuwe woning.

Enig idee wat tegenwoordig een goede hr ketel is?. Die er nu in zit is echt een klassieker.

Ketel moet kunnen werken met Toon, en Opentherm zijn

Woning is verder goed goed geïsoleerd waaronder beneden HR glas, boven dubbelglas, dakissolatie en vloer en gevel isolatie

100 Reacties

Al eerder had ik een link hier geplaatst van Feenstra.
Daar kan je ze mooi vergelijken. Ik zoek die even op!

Ken je bv deze online keuze mogelijkheid?

https://www.feenstra.com/cv-ketel/kopen/
Hier staan ze op een rijtje:

https://www.feenstra.com/shop/

Let op de Intergas HRE perfect acterend op Toon; ook OT uiteraard en ook regeling tapwater vanaf Toon.
@ppj hier op het forum heeft er 1!
Hier staan de A-merken op een rijtje:

https://www.feenstra.com/cv-ketel/merken/

Zie de speciale melding hoge rendement bij Intergas en Intergas heeft geen 3-weg-klep meer!! Zie de info.

Let op:

Ik heb geen aandelen bij Intergas he Mark:D
Suc6 met je keuze Mark; ik hoor graag nader van!!
Dank je Ton voor de link. Intergas zijn zeker goede ketels, en ach beetje promoten mag best :)

Ik ga eens neuzen bij veenstra

Houd je zeker op de hoogte wat de uiteindelijke keuze word. Heb nog een hele wenslijst waar het aan moet voldoen.
Leuk Mark!
Dan is de online keuze hulp misschien makkelijk bij Feenstra.
En, het is gemeen, maar zodra je je keuze gemaakt hebt, ga je uiteraard shoppen.

Fijn weekend!
Brandje wrote:

En, het is gemeen, maar zodra je je keuze gemaakt hebt, ga je uiteraard shoppen.

Fijn weekend!

Maar dan kan ik er weer jaren tegen aan, en dan shop ik graag

Ook een goed weekend
Reputatie 4
Badge +4
Inderdaad heb ik een Intergas Kombi Kompakt HRE 18/24. Is een simpele cv-ketel, zeker niet de meest geavanceerde, maar wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan!

Werkt goed i.c.m. met Toon ( opentherm). Via Toon kun je de cv-watertemperatuur, warmwatertemperatuur en stooklijn ( steilheid) instellen. Het enige dat (nog) niet werkt is aan/uitzetten voorverwarming warmwater. Verder is er heel veel zelf in te stellen via het installateursmenu op de ketel zelf. Let daarbij wel op dat er soms beperkingen zijn in het max. terugmoduleren van de ketel.
Intergas geeft in ieder geval goede technische ondrsteuning.

Als je een nieuwe cv-ketel laat installeren let er dan op dat de cv-installatie gelijk waterzijdig wordt ingeregeld en dat de instellingen van de cv-ketel optimaal worden aangepast aan de bestaande cv-installatie.

Zorg er verder voor dat de rookgasafvoer goed gebeugeld wordt. Daar zijn sinds 2012 nieuwe regels voor ( zie: http://www.hetnieuwebeugelen.nl/Rogafa%20basisvoorschriften%20DEF%20v2.pdf ).
Hang voor de zekerheid een CO-melder in de ruimte waar de cv-ketel hangt!

Succes met je keuze!

ppj
Dank je @ppj

Ik neem je advies/informatie zeker mee in mijn overwegingen.
Reputatie 4
Badge +4
Nog een aanvulling: laat bij een offerte de installateur zwart op wit zetten dat de te installeren ketel i.c.m. Toon kan worden aangestuurd via OpenTherm ! Mocht het toch niet lukken, dan heb je in ieder geval iets om de installateur op aan te spreken.

Vraag meerdere offertes aan. Veel installateurs werken met maar 1 of 2 merken, vanwege bonussen.

ppj
Dank je @ppj

Ga zeker niet over 1 nacht ijs

ppj wrote:

Nog een aanvulling: laat bij een offerte de installateur zwart op wit zetten dat de te installeren ketel i.c.m. Toon kan worden aangestuurd via OpenTherm ! Mocht het toch niet lukken, dan heb je in ieder geval iets om de installateur op aan te spreken.

Vraag meerdere offertes aan. Veel installateurs werken met maar 1 of 2 merken, vanwege bonussen.

ppj

Reputatie 7
Badge +8
@mpleizr:

Nefit kan ik je niet aanbevelen.. Zoals al gezegd Intergas CV-Ketels zijn prima ketels.. Zoals ik eerder begreep zijn de onderdelen van Intergas CV-Ketels ook niet zo knetter duur, als bijv bij Nefit.. Zoals ppj ookal aan gaf, installateurs werken veelal met bonussen.. Wie meer geeft, heeft meer kans dat ze die gaan gebruiken om op te hangen.. Voorbeeld te stellen: Mijn verhuurder plaats hier een Nefit, en nog geen 20min verderop, andere verhuurder plaats weer Intergas CV-Ketels.. Dit heeft ook puur alleen te maken met de vele kortingen.. Laat je heel goed informeren, en kies vooral geen Nefit 😉
Ik denk dat Mark simpel weg eerst een zeer gedegen afweging moet maken welke CV hij koopt.

Dat is het shoppen geblazen wie het goedkoopst is.
Dan proberen iemand (uiteraard met verstand van zaken) te vinden die voor een vriendenprijsje die CV ophangt. Laat ook een goede berekening maken van bijkomende kosten, zoals aanpassing bestaande rookkanaal/dakdoorvoer.

Mijn zoon doet dat bv bij z'n broer in een halve dag; afhankelijk van de aanpassingen. Maar ja die is installateur van beroep.
Dan een onderhoudscontract afsluiten.

Dat alles kan je natuurlijk eng vinden.
Tja dan neem je een installatiebedrijf zoals Feenstra in de arm. Kijk want 24 uur service moet je ook laten meewegen; als er storing is wil je dat zeker in het stookseizoen binnen enkele uurtjes verholpen hebben.

Het is een keuze en welk bedrag je er uiteindelijk voor over hebt.
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Je kunt ook altijd hier nog een kijkje nemen 😉
Folkert wrote:

@mpleizr

Je kunt ook altijd hier nog een kijkje nemen ;)

Dank je Folkert.

De module geeft geen van de ketels aan die er voor mij uitpringt

Inmiddels is de keuze al wel gemaakt. Het word een intergas ketel. Alleen nog ff kijken welk type. De eco gaat eruit en daar komen onrendabele modelen voor terug.

Nu mijn overige wensen nog invullen voor wat betreft uhhh thermostaat. Of toon komt weer aan de muur of een spinnetje die ook mijn ventilatie asnstuurd of een evo

Een wtw was in mijn situatie niet echt rendabel. Heb volledige isolatie en hr glas.

En ja Ton. Het advies boven wtw is zonnepanelen. Ze kunnen op het zuiden geplaats worden;)

Uitbreiding meterkast is al ingepland dus dat zo geplaatst worden.
Ook de slimme meters zijn in de planning. Nog geen data bekend

Dus nog vollop in de weer.

As vrijdag komt Feenstra ook nog ff langs

Wordt vervolgd

Hoi Mark,

Goed bezig!
En een goede keuze vind ik qua merk!
Denk nog even aan de HRE zoals @ppj die heeft ivm met de betere communicatie met Toon.

Ik ben nieuwsgierig of F je een nog beter aanbod kan doen!

En.....heerlijk hoe jij je dak vol kan leggen; smullen hoor🆒🆒

Ik hoor het wel weer, druk, druk, druk, heb je nog wel tijd om overseas te gaan?
Model wat ik op het oog heb Ton, en waar ook de eerste offerte nu van op tafel ligt gaat inderdaad om de HRE uit voering.

Kosten ketel en plaatsing vallen mee, maar de rest van mijn wensen is nogal prijzig :)

Benieuwd waar Feenstra vrijdag mee komt
Hoi Mark,

Duidelijk! Goede keuze! Goede werking met Toon dus verzekerd!

Ik ben vrijdagavond nieuwsgierig naar je berichten.
Reputatie 4
Badge +4
mpleizr wrote:

Model wat ik op het oog heb Ton, en waar ook de eerste offerte nu van op tafel ligt gaat inderdaad om de HRE uit voering.

Kosten ketel en plaatsing vallen mee, maar de rest van mijn wensen is nogal prijzig :)

Benieuwd waar Feenstra vrijdag mee komt

Let wel even op welke uitvoering van de HRE: de oude, nog met een wisselstroompomp ( 3 standen) of de nieuwere versie met A-label pomp! Vanaf september 2015 worden alleen nog ketels met A-labelpompen geproduceerd, maar de oude voorraad mag nog verkocht worden! Prijsverschil is 80-100 euro!

ppj
Oké hier de update Feenstra is geweest.

In het totaalpakket leveren ze geen HRE op koopbasis aan, maar alleen de Eco versie
Dus ja daar schiet je niet echt mee op. Schijnen zuiniger te zijn, maar de huidige modellen gaan eruit.

Weet niet in hoeverre er verschil in zit, en of deze goed werkt met Toon

Wel was hun offerte interessanter dan de voorgaande
De HR met Tapcomfort heb ik.
Zou dat je bedoelde Eco zijn?

Die werkt perfect met Toon samen.
Alleen het tapwater kan niet op Toon geregeld worden.

Suc6 met je keuze.
Geen idee Ton.

Je hebt de hre A en de hreco modellen

En er zit wat betreft rendement bij de hre a op 107, en de eco op 102, maar is zuiniger

Dat wordt brainstormen wat te doen
Oké, maar dan heb ik het oudere model.

Houdt goed rekening met het aantal calorieën, die de CV aan kan en dan zou ik voor de zuinigste gaan.
Want rendement is wel belangrijk, maar zuinigheid eigenlijk nog belangrijker.

Ik hoor het wrl wee van je, want ik ben wel nieuwsgierig wat je uiteindelijke keuze wordt en wat de doorslag heeft gegeven.
Als je huis goed geïsoleerd is, dan zou ik wachten voor de nieuwe Intergas HRX, die kunnen namelijk tot 4KW terug moduleren bij cv bedrijf...
Die komen in de loop van 2016, (als het geen nood is).
https://www.warmgarant.nl/intergas-hrx.aspx
Uit de VSK 2016:)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen