Is dit een normaal verbruik? | Eneco Community
vraag

Is dit een normaal verbruik?

• 9 februari 2015
  • 6 reacties
  • 484 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
  • Kind aan huis (level 12)
  • 181 reacties
Ik heb een huurwoning hier met een huiskamer en open keuken, deze 2 zijn bij elkaar 31m2. Ik gebruik ongeveer 6 m3 per dag.
Is dit een beetje normaal?

6 Reacties

Je geeft te weinig info. Het belangrijkste ontbreekt; hoeveel uur is de CV dan in werking en nog belangrijker; op welke temperatuur staat Toon dan?
Reputatie 3
Badge +5
Sorry inderdaad te weinig informatie.

De CV staat hier ongeveer 13 uur aan waarvan een uur of 3 tot 4 op 18 graden en 9 tot 10 uur op 20 graden.
Heb je hier voldoende aan?
Ook belangrijk is natuurlijk de buitentemperatuur.
Nu met 3 a 4 grd buiten overdag kom ik met vergelijkbare uren zit ik rond de 4 à 5 m³
Waarbij ik de aantekening maak dat onze woning (48m²; begane grond) zeer goed is geïsoleerd; dubbel glas enz
Reputatie 3
Badge +5
Ja de buitentemperatuur is ook van belang natuurlijk. Het scheelt gelijk in verbruik zie ik met deze temperaturen tov vorige week. Nadeel wat ik heb is dat aan de keuken een vertrek is naar de schuur toe waar geen verwarming is, dus komt er gelijk kou binnen.

Hier staan ook de vriezer en de koelkast, kan ze binnen niet plaatsen.
Ja de buitentemperatuur is ook van belang natuurlijk. Het scheelt gelijk in verbruik zie ik met deze temperaturen tov vorige week. Nadeel wat ik heb is dat aan de keuken een vertrek is naar de schuur toe waar geen verwarming is, dus komt er gelijk kou binnen.

Hier staan ook de vriezer en de koelkast, kan ze binnen niet plaatsen.

gezien je situatie is dit niet echt slecht
Reputatie 3
Badge +5
Nu binnenkort eens kijken hoe het met de stroom zit en dat met name de koelkast en diepvries, maar dan moet ik eerst een slimme stekker hebben om te testen. De verlichting is al bijna allemaal led met de hue van Philips erbij.

Reageer