Is dit besparend of duurder? | Eneco Community
vraag

Is dit besparend of duurder?

• 7 december 2012
  • 9 reacties
  • 783 Bekeken

Hallo

Mijn vrouw kan niet tegen de verwarming.. Als zij overdag thuis is gaat er ook niks aan..
Ik ben weer het tegenovergestelde van haar.. Omdat mijn vrouw er hoofdpijn van krijgt en zich er niet goed door voelt, zet ze de verwarming aan net voordat ik thuis kom..
Uurtje later gaat ie weer uit.. Zodra ze hem aanzet gaat ie op 22graden.. voor een uurtje en dan weer uit op 14/13.. Wij wonen in een apprcomplex.. onder/boven en naast ons wonen er mensen die ook volop steken waardoor het huis overdag zelfs met dit weer 19/20 graden is..

Is dit besparend of duurder wat mijn vrouw doet?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik heb ook in een apartementencomplex gewoond waarbij ik als tussenwoning weinig kwijt was aan stookkosten. had de verwarming ook bijna nooit aan. Ik weet niet hoe je het anders wilt doen. je kieze deze manier omdat je vrouw er niet tegen kan. als anders kan hoor ik graag ook die oplossing zodat we kunnen meedenken of het goedkoper is ja of nee.
Ik denk zelf dat het duurder is als je vanuit het niets de thermosstaat hoger zet, en dan weer opeens uit doen. Ik heb altijd van thuis uit geleerd dat het beter/goedkoper is als je de verwarming op een X aantal graden zet (dan moet het wel comfortabel zijn voor je vrouw) zodat het stabiel blijft, en daarna pas de thermosstaat hoger zet.

Het is maar net wat je fijner vindt, denk ik zo.
Reputatie 3
Badge
Ondanks dat ik hier open therm heb schakel ik toch regelmatig tussen confort (20 graden) en thuis 18 (graden). vanaf 18.5 graden vinden wij persoonlijk het hier confortabel worden. kids zijn dan ook druk bezig. als ik hem op 20 continu instel zou het steeds bijstellen als je een keer de deur open heb laten staan.

wij stoken nu smorgens naar 20 graden, zetten hem dan op 18 en dan smiddags (einde middag) nog even naar 20 voor de rest van de avond. dan gebruik ik wel open therm zodat die 18 grafen wel blijft maar bespaar omdat hij niet steeds naar 20 op gaat hogen. temp loopt bij ons snel terug wanneer de deuren regelmatig open en dicht gaan.
Badge
Souffian ? Meet eens voor de grap de vochtigheid in je huis. Ik heb namelijk een flauw vermoeden dat het bij jullie thuis erg droog is waadoor je vrouw hoofdpijn krijgt. De oplossing is meestal om een bakje met water op je kachel te zetten.  Als dit helpt dan kan je het beste de thermostaat op een vaste graad zetten.. dan hoeft je ketel ook niet in een hoog tempo te stoken tot 22 graden.
Souffian ? Meet eens voor de grap de vochtigheid in je huis. Ik heb namelijk een flauw vermoeden dat het bij jullie thuis erg droog is waadoor je vrouw hoofdpijn krijgt. De oplossing is meestal om een bakje met water op je kachel te zetten. Als dit helpt dan kan je het beste de thermostaat op een vaste graad zetten.. dan hoeft je ketel ook niet in een hoog tempo te stoken tot 22 graden.

Hoe kan ik de vochtigheid meten in het huis?
Wij hebben aan de kachel van die bakjes hangen.. maar alsnog helpt dat niet voor mn vrouw.
Dat het droog in huis is, dat hadden we al ontdekt.. bv door de lenzen die snel uitdrogen terwijl dit in ons andere huis niet zo was.. Wat kunnen we hiermee doen? Want planten gaan ook erg snel dood.. ookal geven we ze goed water ( dood binnen 2/3dagen!)

Wat is een vaste graad dat goed is? Dus een uurtje stoken op 22.. en daarna naar 16 en voor de rest van de avond uitlaten is dus niet slim? ze zet namelijk alleen de verwarming aan voor mij net voor ik thuis kom van werk..
Reputatie 3
Badge
Je kan luchtbevochtigers kopen. Goedkoper dan vochtafdrijvers. Maar ik heb niemand in mijn omgeving die ze gebruikt. Of het dus werkt weet ik niet.

google op "luchtbevochtiger" en zie een bekende webwinkel. mag denk ik de link niet plaatsen

maar is geen blijvende oplossing natturlijk. zou je niet is een expert langs sturen? kost wel wat, maar zo is het ook niet fijn.
ik woon in een huurhuis.. maakt dat nog wat uit? qua exper langs sturen?
We merken namelijk ook dat et in de slaapkamer onwijs koud is.. tocht daar bij de ramen..
Reputatie 3
Badge
Het lijkt mij dat jij als huurder normaal moet kunnen leven. Als dit niet mogelijk is zou er naar gekeken moeten worden in mijn ogen. Ik weet niet hoe de regels hierin zijn. Ik denk dat je een brief zou moeten sturen met de vraag of je een keer op gesprek mag komen. Kan je het gewoon mondeling toelichten. Aan al je reacties op het forum te zien lijk jij mij een rustig persoon. Als je gewoon rustig een brief schrijft en vraag om een gesprek zouden ze dit toch niet kunnen weigeren? kan me voorstellen dat het nu niet altijd even prettig voor jou of je vrouw is. en ik denk dat je niet meteen flinke dure aanpassingen moet verwachten maar kan mogelijk ook heel simpel zijn. en anders toch is googelen zoals ik zei.
Herkenbaar probleem van je vrouw. Hopelijk is er een oplossing voor gevonden. Ik zie dat dit onderwerp al 3 jaar oud is .
Voor mij is het actueel. Ook ik krijg hoofdpijn bij een temperatuur van 20 graden of hoger. Bij 21 graden kan ik ziek mijn bed in.
Bij mij ligt het niet aan een droge omgeving in huis. Met bevochtigingsbakjes aan de radiatoren en drinkbakjes voor de katten en een drinkfontein voor de hond en katten staat er dus her en der genoeg water om geen droge lucht in huis te hebben. Overigens staan de ventilatieroosters ook open dus komt er ook frisse lucht binnen.
Ik heb er ook last van als ik elders kom, openbare gebouwen, winkels en bij mensen thuis als die warm stoken, dus bijna bij iedereen. Ook op werkplekken is het voor mij veel te warm. Werken bij een temperatuur van 20 graden is bijna niet mogelijk. Ik word daar suf van en kan dan weg zakken of gewoon in slaap vallen.
Ik ben benieuwd of er meer mensen last hiervan hebben. Ik ben hen nog niet tegen gekomen en voel mij daardoor nogal alleen met dit probleem.