Ionisatieverwarming, Wamtepompen of toch iets anders voor gasloos | Eneco Community

Ionisatieverwarming, Wamtepompen of toch iets anders voor gasloos

• 9 juni 2019
  • 4 reacties
  • 570 Bekeken

Dat we van het gas af moeten is nog lang niet een gelopen race. kan het wel?, is het voor huishoudens op te brengen. en wat doen de gemeentes over 2 jaar wanneer ze een plan moeten hebben om hun steden gasvrij te maken.

hier ben ik inmiddels bezig om mijn woning nog meer te gaan verduurzamen dan nu het geval is. Aangezien ik al een heel laag verbruik heb is het niet meer dan logische om te wachten of om echt helemaal van het gas af te gaan.

Heb inmiddels diverse offertes liggen uitgaande van een hybride opstelling tot all-electrische.

Nu kreeg ik ook een offerte van een zogeheten Ionisatie CV pomp. Kent iemand dit principe het schijnt al tijdens WOI te zijn ontwikkeld, en wat is hun verbruik tov elektrische verwarmen

pomp op basis van ionisatie.

4 Reacties

Er is niet zoveel meer dan dit te vinden over de werking van deze ketels.
Werking:
De ionisatie CV-ketel werkt op basis van elektrolyse. Door versnelling van de watermoleculen in de ketel wordt warmte geproduceerd...
Maar, bij electrolyse komt ook HHO oftewel knaalgas vrij (waterstof + zuurstof), wat doen ze daarmee?🤔
En de ph van het water wordt ook zuurder, dat zal wel binnen no time de leiding en radiatoren opvreten. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen en hoe zo'n ding echt werkt.
Dank voor je toevoeging @Berny

Had ooit eens iets gehoord van deze pompen, maar nooit aandacht aan geschonken. Kijk je naar het verbruik dan valt dit reuze mee.

Zoals het nu lijkt is het verstandiger om voor de Loria te gaan. In aanschaf duurder, maar in verbruik een stuk voordeliger. Tel daar bij op dat er naast mijn al bestaande pv installatie er nog 8 panelen bijkomen dan zou ik iedere maand geld terug krijgen van Eneco 🙂
Een warmtepomp lijkt mij een betrouwbaarder concept en je hebt ook nog eens subsidie op. De WP haalt zijn rendement uit een tweede energiebron en een gasketel uit zijn bijproduct door gasverbranding (condens), maar waar vandaan de ioniserende ketel zijn rendement 1:3 haalt is het voor mij onduidelijk.
@Berny hier heb ik inmiddels het concept van de ION verwarming achter mij gelaten. Ga mij nu richten op een warmtepomp van Techneco Loria Duo 6008 (all-in-one) of de NiBE 2140 in hybride

Reageer