invoer fornuis uit duitsland | Eneco Community
vraag

invoer fornuis uit duitsland

• 11 augustus 2012
  • 7 reacties
  • 3043 Bekeken

Ik ben van plan een nieuw fornuis te kopen in Duitsland omdat daar de prijzen veel lager zijn. Moet het fornuis dan worden omgebouwd voor onze gasdruk?

7 Reacties

Kans is wel groot...het kan wel werken...maar ik weet in iedergeval dat in mijn situatie al mijn gaspitten van Miele aangepast moesten worden om van de problemen af te zijn. Miele had ze zelf uit Duitsland gehaald en heeft ze allemaal aangepast en weg waren de problemen...
Bedankt! Ik had al twijfels en denk er nu toch over in Nederland te kopen.
Reputatie 3
Badge
Wanneer het prijsverschil dusdanig groot is of wanneer het model in Nederland niet verkocht wordt kan je het overwegen. Laat je voor 100% informeren om den juiste keuze te maken.
bedankt! Het prijsverschil is echter enorm. Het is een Engels fornuis en daarom ga ik daar mijn licht eens opsteken. Zij zullen voor de diverse exportlanden ook verschillende gaspitten gebruiken. Misschien kan ik ze daar dan bestellen. Zou het alleen om de gaspitten gaan?
Gewoon informeren inderdaad..wellicht kan de winkel zelf iets regelen of aanpassen voor de Nederlandse markt..in mijn geval waren het hele simpele onderdelen...
Reputatie 3
Badge
Heb je een foto via Internet? Wel leuk om hier even te plaatsen. Al veranderd het niets aan het antwoord wat je gekregen hebt. ;)

Gr. Jeroen
Wat je ook na moet vragen of de calorische waarde van het gas waarop het apparaat is ingesteld ook voor het fornuis een rol speelt. Wat calorische waarde betreft neemt Nederland een vrij unieke plaats in binnen Europa. Waarschijnlijk heeft het aanpassen van de pitten hiermee te maken om een goede verhouding gas/zuurstof te krijgen.

Reageer