Iets kopen om te kunnen bezuinigen? | Eneco Community
beantwoord

Iets kopen om te kunnen bezuinigen?

• 28 oktober 2012
  • 3 reacties
  • 1058 Bekeken

Elke keer verbaas ik mee weer als ik advertenties zie over apparatuur die je kunt aanschaffen om te kijken hoeveel energie je verbruikt bij bijvoorbeeld bepaalde apparatuur. Moet er eerst geld uitgegeven worden om te kunnen bezuinigen? Is dat echt nodig?
Wij zijn een gezin met 6 personen. Wonen in een tussenwoning van ca 16 jaar oud. Gebruiken een vaatwasser, wasdroger en vaatwasmachine. Zijn in het bezit van een bad en douche. Ben een moeder die niet buitenshuis werkt. We zitten nooit in de kou. Hebben een eenvoudige verwarmingsketel. Wassen en drogen niet alleen 's nachts. Hebben wel een dubbele meter, nemen groene stroom af en toch is onze maandlast maar € 88. Ik snap niet hoe het veel huishoudens lukt om zulke hoge bedragen te moeten betalen per maand.
icon

Beste antwoord door Michael 28 oktober 2012, 22:16

Het heeft uiteindelijk ook met je leefstijl te maken. Je kan wel de mooiste en zuinigste producten hebben, maar als je niet kan om gaan met een zuiniger leven dan heeft de aanschaf geen nut.
Bekijk origineel

3 Reacties

Badge
Het heeft uiteindelijk ook met je leefstijl te maken. Je kan wel de mooiste en zuinigste producten hebben, maar als je niet kan om gaan met een zuiniger leven dan heeft de aanschaf geen nut.
Reputatie 3
Badge
Welkom op het forum. Iedereen kan ook zonder apparaten besparen maar soms is inzicht krijgen ook een hoop waard. Zo weet ik dat elke minuut korter douchen bespaard maar niet dat douchen duurder is dan koken op gas en dan inductie veel duurder is als gas koken en dus en juiste keuze kan maken na mijn verbouwing voor keuken apparatuur. Zie ook dat goedkope waterkoker uiteindelijk veel meer energie kost dan die duurdere die maar even op 2500 watt bezig is.
Reputatie 5
Badge +3
@E. Kortleven
Welkom op ons forum en bedankt voor het plaatsen van dit bericht. Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Energie besparen' omdat het daar bij past. Zo kunnen andere leden je bericht makkelijker vinden.

Je hebt een goed punt, veel speciale apparaten dragen zeker bij aan inzicht en besparen, maar er zijn ook veel manieren om gratis energie te besparen. In dit topic over energie besparen staan best wat bruikbare tips.

Groet, Kelly

Reageer