Huis verwarmen met warmte van een computerserver | Eneco Community

Huis verwarmen met warmte van een computerserver

• 24 maart 2015
  • 9 reacties
  • 1073 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik lees net dat Eneco weer innovatief bezig is:

http://nieuws.eneco.nl/verwarm-gratis-je-huis-met-warmte-van-een-computerserver/

Lijkt me wel wat. Ik zou hier best aan mee willen testen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Reinoud76,

Leuke proef he?
De praktijkproef is al lopend en 5 gezinnen doen eraan mee.
'Op basis van de ervaringen zullen Eneco en Nerdalize besluiten of en hoe zij de eRadiator voor meer klanten beschikbaar kunnen stellen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via eRadiator@eneco.com.'
Ik adviseer je je aan te melden, je wordt dan op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en wie weet wat nog meer.
Badge
1-4 is wel heel dichtbij hé ;)

Edit: Oeps ziet er toch aardig serieus uit https://www.symbid.nl/ideas/3900-nerdalize

Edit2: Hoe gaat "Toon" hiermee om? 🙂 Heb ook wel interesse.
Reputatie 7
Badge +7
@Reinoud76,

Leuke proef he?
De praktijkproef is al lopend en 5 gezinnen doen eraan mee.
'Op basis van de ervaringen zullen Eneco en Nerdalize besluiten of en hoe zij de eRadiator voor meer klanten beschikbaar kunnen stellen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via eRadiator@eneco.com.'
Ik adviseer je je aan te melden, je wordt dan op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en wie weet wat nog meer.

ik ben benieuwd wat het stroom verbruik is van deze server/radiator ???
en het opgeleverde warmte vermogen.
Reputatie 7
Badge +6
@KKC,

Dit is een eerste proef wat enkel gebaseerd is op het verwarmen. Over de omgang met Toon valt niets te zeggen, dat is niet aan de orde in dit geval.

@Jvdl,

Aan het eind van de proef zullen er vast gegevens bekend worden gemaakt.
Badge
Die warmteafgifte gaat natuurlijk wel het hele jaar door , of dat in de zomer zo gewenst is ?
Beetje sneu voor het milieu als je dat in de zomer met een airco moet compenseren.
wat zijn nu de laatste ontwikkelen van deze pilot? Is de pilot succesvol geweest? Verder weinig informatie meer over te vinden buiten het persbericht van 2 jaar geleden
Reputatie 7
Badge +7
wat zijn nu de laatste ontwikkelen van deze pilot? Is de pilot succesvol geweest? Verder weinig informatie meer over te vinden buiten het persbericht van 2 jaar geleden

Zoiets gebeurd wel meer bij Eneco erg jammer.
of het een en ander is ineens veranderd / of je hoort er niets meer van.
zoals ook eerder met de bijzetketel nu geheten warmte winner.
als je er niet naar vraagt , hoor je er niks meer van.
dan denk ik het zal wel niet werken:8
😠
@jvdl, inderdaad. Bestaat dat nog? De Warmtewinner. 😛
Reputatie 7
Badge +6
@Svole,

We zitten nog midden in de pilot. Binnenkort sturen we weer een nieuwsflits waarin we jullie verder informeren over de Warmte Winner.