Hoog Energie verbruik | Eneco Community

Hoog Energie verbruik

Toon eerste bericht

28 Reacties

Kaatje schreef hier eerder: "CV en eventuele mechanische afzuiging gebruiken maar een beetje."

Dat wil ik graag bestrijden. In mijn cv-installatie zitten twee vloerverwarmingspompen die samen 120 Watt gebruiken, en dat 24/7. Hetzelfde kan opgaan voor mechanische ventilatie als je een wat oudere wisselstroommotor hebt.

Dat geldt uiteraard alleen bij vloerverwarming; de meeste simpele CV's hebben een pomp die vrij incidenteel draait tijdens de warmte vraag en een beetje nadraaien, maar dat was het dan.
Dat is wat werd bedoelt toch?
Vwb de mechanische afzuiging, die bij ons altijd draait, geldt dat als je het hoog vermogen ook incidenteel (koken/douchen) laat draaien, dan valt dat verbruik ook reuze mee.
En als die wisselstroommotor in jouw ogen erg veel verbruikt (je vermeldt helaas geen wattage) dan zou ik er een moderne in (laten) plaatsen. Een werkje van 10 minuten; hangt af van je merk; ik heb een Ihto.

En wil je het erg mooi doen en nog meer besparen neem dan een uitvoering met afstandsbediening.................
Een druk op de knop en de mechanische afzuiging staat af.
De close-in boiler staat op 60 graden......maar het is al een oud beestje, net als mijn koelkast in de keuken ...deze gaat ook al bijna 20 jaar mee. 
Jammer dat er geen webversie van de toon©️data is dan kan je beter zien wanneer wat verbruikt wordt.

Hoi Ootjuh,

Jij hebt een erg groot stroom verbruik.
Na je laatste posting hebben we niet meer vernomen.
Heb je nog een besparing kunnen bewerkstelligen.....................??
Hoi Ootjuh,

Waarom reageer je niet meer.
Ik werd getriggerd door jouw kWh verbruik van 12000 p/j wat ik bij een particulier nog nooit heb meegemaakt.
Ben dan ook razend nieuwsgierig wat je nu sinds ons laatste contatct eraan hebt gedaan en of je gedaald bent met je verbruik.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen