Hoeveel gasverbruik heeft U in januari ? | Eneco Community
beantwoord

Hoeveel gasverbruik heeft U in januari ?

Reputatie 3
Badge +1
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Mijn tussenstand slim Eneco geeft 132m3 aan in januari. (0,18m3/graaddag)
107m3 verwarming en 25m3 koken en douchen.
Ik heb een tussenwoning bouwjaar 1975 goed geisoleerd. (o.a. spouwmuren in 2010)
2 personen, alleen verwarming in woonkamer 110m3 inhoud en badkamer 13m3 inhoud.
Stookgewoonte: 300 dagen thuis met gemiddelde temperatuur van 20,5 graden.
Jaargemiddelde is 850m3

Voor een gemiddelde tussenwoning in Nederland is dat 319m3

Ik ben benieuwd hoeveel jullie verstookt hebben, wel in relatie met het soort huis, aantal personen en stookgewoonte.

Stansat
icon

Beste antwoord door Stansat 7 februari 2013, 19:12

Moderator,

Sluit dit topic daar er volgende maand van mij een nieuwe komt met het verbruik over februari.
Ik kan constateren dat ik persoonlijk erg tevreden mag zijn met mijn huidig verbruik maar ik ga  ondanks dat lage verbruik mijn berging die aan mijn huis gebouwd is beter isoleren daar ik een koudebrug heb geconstateerd bij mijn meterkast. (in 1975 niet geisoleerd door de aanmemer)
3 graden overdag (3 weken geleden met vorst) bij de meterkast gaf de warmtebeeldkamera aan, dus dat betekent extra stoken in de gang vanwege ongeisoleerde berging aansluiting huis.
Dat en misschien de vloer isoleren zal het gasverbruik met mogelijk 150 m3 volgend jaar verlagen.
Mijn doel is 750m3 of minder in 2014!

Stansat

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor de badge!

Leuk initiatief die badges.
Misschien ook een badge verzinnen voor topic van de maand?

Met vriendelijke groet,

Stansat:D
Reputatie 3
Badge
Is dit de duurste maand technisch gezien qua weer. Ik zal is optellen vanavond.
Gasverbruik volgens Toon:

161 m3
Tussenwoning, 3 woonlagen, 3 personen. Gedurende de week zijn er 5 dagen dat er continu iemand thuis is. Tot nu toe 230m3 verstook en daar komt vandaag nog bij. Verwacht rond de 238 kuub uit te komen. In vergelijking met de gemiddelde tussenwoning zit ik daar dus ruim onder (maar niet zo ruim als jij en @brandje).
Badge
Goed initiatief!
Gasverbruik
Periode: 1 januari t/m 31 januari
 Verwarming 231,00 m3 Per gewogen graaddag 0,39 m3/graaddag
3 volwassenen, hoekhuis, hele dag 19,5 graden, beneden en boven verwarmd.
Gegevens via " mindergas.nl"
Reputatie 3
Badge
250 ongeveer in januari en dan ben ik helaas erg niet zuinig geweest
Tussenwoning, 3 woonlagen, 3 personen. Gedurende de week zijn er 5 dagen dat er continu iemand thuis is. Tot nu toe 230m3 verstook en daar komt vandaag nog bij. Verwacht rond de 238 kuub uit te komen. In vergelijking met de gemiddelde tussenwoning zit ik daar dus ruim onder (maar niet zo ruim als jij en @brandje).

Hoi Rob,

En wij stoken bijna ieder dag 13,5 uur!! Van 09:00 -22:30 uur
Reputatie 3
Badge
Hier 4 persoonshuishouden en ook gemiddelde tussenwoning dus zoveel heb ik dan niet verstookt blijkbaar. Ik had het idee dat ik deze maand erg onzuinig was geweest omdat we vaak onodig de verwarming aanhielden terwijl we een uur later toch naar bed zouden gaan. Maar goed ik zag ondanks ik geen duimpje heb wel dat ik net onder het streep je nog zat wat Eneco alvast had ingevuld.
Hoi Rob,

En wij stoken bijna ieder dag 13,5 uur!! Van 09:00 -22:30 uur

Hoi Brandje,

Wordt het hele huis verwarmd?

Gr. Laika

4 personen.
Tussenwoning alle radiatoren open ( 4 thermostaatknop stand 3 op de 2e etage - 1e etage gewoon knop stand" licht open"
Thermostaat Remeha Celcia 20 op 19 gr. tussen 7-7:30 en 17:00-22:30 weekend 19,4 gr.
Remeha Avanta 28c

Gasverbruik jan 181 m3
Reputatie 3
Badge
Bij mij alleen in de woonkamer, keuken. Dus ik verlies wel veel warmte besef ik nu je deze vraag stelt.
Reputatie 3
Badge +1
Moderator,

Sluit dit topic daar er volgende maand van mij een nieuwe komt met het verbruik over februari.
Ik kan constateren dat ik persoonlijk erg tevreden mag zijn met mijn huidig verbruik maar ik ga  ondanks dat lage verbruik mijn berging die aan mijn huis gebouwd is beter isoleren daar ik een koudebrug heb geconstateerd bij mijn meterkast. (in 1975 niet geisoleerd door de aanmemer)
3 graden overdag (3 weken geleden met vorst) bij de meterkast gaf de warmtebeeldkamera aan, dus dat betekent extra stoken in de gang vanwege ongeisoleerde berging aansluiting huis.
Dat en misschien de vloer isoleren zal het gasverbruik met mogelijk 150 m3 volgend jaar verlagen.
Mijn doel is 750m3 of minder in 2014!

Stansat

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen