Hoeveel bespaar ik per jaar als ik een HR ketel laat installeren? | Eneco Community
vraag

Hoeveel bespaar ik per jaar als ik een HR ketel laat installeren?

Zoals de titel zegt: hoeveel bespaar ik (ongeveer natuurlijk) als ik mijn 15 jaar oude Nefit 2510 V Combi laat vervangen door een HR ketel.
In hoeveel jaar verdient die zichzelf terug. Ik verbruik nu zo'n 930m3 met 2 personen voor een maisonette woning.
Ik heb weinig storingen met deze ketel maar hij is al even oud als de woning ('97) en ik heb geen idee hoeveel ik zou besparen per jaar.

Ik heb al diverse offertes aangevraagd maar ik zou graag de mening willen van iemand die er geen commercieel belang bij heeft voor het vervangen van mijn ketel :)

Welke merken ketels zijn absoluut NIET aan te raden?

Alvast bedankt!

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste Dibbuz,

Welkom op ons forum,

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en dat betreft vervanging van een VR ketel van 15 jaar naar een Remeha Calenta 28c in een tussenwoning goed geisoleerd van 1976 in 2010.
Functioneert tot nu toe uitstekend en hou het gasverbruik bij op mindergas.nl en verbruik ongeveer 30% minder dan gemiddelde tussenwoning.
Ik ging van 1250m3 naar 850m3 wat dus een besparing van 400m3 opleverde.
In geld uitgedrukt dus een besparing van ongeveer 240,- Euro in het eerste jaar.
Kosten plaatsing nieuwe ketel inclusief modulerende iSense thermostaat en nieuwe rookgasafvoer en materialen 1600,- Euro. (lokale kleine zelfstandige installateur)
Super stille ketel geen ruisen in de leidingen meer en alle onderhoudsbeurten geeft de thermostaat zelf aan.
Terugverdientijd dus ongeveer 6 a 7 jaar.
In jouw situatie zou je het nog aanwezige rendement van jouw 15 jaar oude ketel moeten meten en vergelijken met de nieuwe, maar schat (als leek) een besparing van ongeveer 200m3 per jaar.
Welke merken ketels niet? Misschien even op Kieskeurig zoeken.
De ervaringen van deze Remeha Calenta 28C waren zo goed dat ik me heb laten leiden door de tevreden gebruikers op deze website.
Ervaring met buren kennissen en deskundigen zou ik zeker meenemen in je koop besluit.

Veel succes met je keuze,

Groet,

Stansat
Hallo Stansat,

Bedankt voor je bijdrage!
Dan heb ik een idee in ietder geval.

Groeten,
Dennis
Reputatie 3
Badge
Dit vond ik met een zoekterm op google. of je er waarde aan moet hechten is een 2e maar wilde hem je niet onthouden.

http://www.hoe-koop-ik.nl/cv-ketel/over-cv-ketels/meest-gestelde-vragen/keuze-en-offertes-cv-ketels/artikel/355/wat-zijn-de-voordelen-van-een-nieuwe-cv-ketel
Dit vond ik met een zoekterm op google. of je er waarde aan moet hechten is een 2e maar wilde hem je niet onthouden.

http://www.hoe-koop-ik.nl/cv-ketel/over-cv-ketels/meest-gestelde-vragen/keuze-en-offertes-cv-ketels/artikel/355/wat-zijn-de-voordelen-van-een-nieuwe-cv-ketel

Zeker wat aan gehad en offertes aangevraagd, bedankt!

Groeten,
Dennis

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen