Heb jij ervaring met energiebesparende muurverf? | Eneco Community
vraag

Heb jij ervaring met energiebesparende muurverf?

• 18 april 2019
  • 3 reacties
  • 689 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Ook als je een woning huurt kun je veel zelf doen om je huurwoning duurzamer te maken. De familie Eekma (zie video) heeft bijvoorbeeld energiebesparende muurverf gebruikt in hun woning. Had jij daar ooit van gehoord of ervaring mee? Ik niet en ben best benieuwd of het werkt. Ervaringen?

3 Reacties

In eerste instantie denk ik meteen aan een “broodje aap” verhaal.

Het wordt hier beschreven:
https://www.thermoshield.nl/?gclid=Cj0KCQjwwODlBRDuARIsAMy_28WRpccSYBvf1TOj54Aj3VhUboy1lkOccUJTZS1cj_uf_vm91tIauckaAljtEALw_wcB

Mijn gevoel zegt, je kan beter investeren in muurisolatie.

Uiteraard is dat in dit voorbeeld nog niet zo makkelijk ivm een huurwoning, maar er gloort hoop. Huiseigenaren worden verplicht om energiebesparende maatregelen uit te voeren.

Ik denk dat daar de (echte) winst gaat zitten!!🧐😉
Reputatie 4
Badge +3
In eerste instantie denk ik meteen aan een “broodje aap” verhaal.
Mijn gevoel zegt, je kan beter investeren in muurisolatie.

Ja, je gevoel... 🤔 Ik ben juist op zoek naar ervaringen en feiten. 😏 Natuurlijk zijn er meer methoden om energie te besparen, maar alle beetjes kunnen helpen, zeker voor mensen die huren en minder mogelijkheden hebben. Ik zie dat er met energie besparende muurverf gesteld wordt dat er tot 10% op de stookkosten bespaard kan worden. Als dat klopt is dat best aanzienlijk!
Precies en dat gevoel van mij zegt dat ik een aanzienlijke besparing niet zie gebeuren.
Ik vraag me dan ook af hoe dat berekent wordt......
Ben benieuwd naar meerdere reacties.

Reageer