Goede Energie meter? | Eneco Community

Goede Energie meter?

• 23 december 2012
  • 8 reacties
  • 2432 Bekeken

Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 266 reacties
Sinds Toon in ons midden is, let ik VEEL SCHERPER op het stroom gebruik.
Heeft iemand een suggestie over een goede, goedkope energie/ gebruik/ Kwh meter om het gebruik van individuele apparaten te meten?
Graag de naam / prijs / leverancier!

Hartelijk dank
Fam. Heinsius

8 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ondanks dat ik veel via Toon toch wel kan aflezen zou een KWK meter wel handig zijn. Ik dacht direct in de shop van Eneco te kijken, maar kon hem daar niet vinden. Ik denk dat bijna elke meter wel ok is tegenwoordig. Je zou een apparaat niet om 1 of 2 watt verschil weg doen. 🙂 Ik zal na de feestdagen is langs de bouwmarkt gaan om te kijken wat zo'n ding kost. Goed dat je vraagt of iemand ervaring met deze dingen heeft.
Sinds Toon in ons midden is, let ik VEEL SCHERPER op het stroom gebruik.
Heeft iemand een suggestie over een goede, goedkope energie/ gebruik/ Kwh meter om het gebruik van individuele apparaten te meten?
Graag de naam / prijs / leverancier!

Hartelijk dank
Fam. Heinsius

Hans,

Wat denk je van een test, toch veel beter?
http://nl.hardware.info/nieuws/14165/testresultaten-energieverbruiksmeters

D
e test is weliswaar iets gedateerd, maar daar door zijn sommige exemplaren misschien nog goedkoper.
Maar eigenlijk vind ik de juistheid van gemeten waarden veel belangrijker.

Eén van de winnaars (voltcraft) heb ik vroeger via de NUON eens thuis gehad om een weekje te testen.
Beviel prima, maar ik wil je eigenlijk niet beinvloeden........ 
Badge
Ondanks dat ik veel via Toon toch wel kan aflezen zou een KWK meter wel handig zijn. Ik dacht direct in de shop van Eneco te kijken, maar kon hem daar niet vinden. Ik denk dat bijna elke meter wel ok is tegenwoordig. Je zou een apparaat niet om 1 of 2 watt verschil weg doen. 🙂 Ik zal na de feestdagen is langs de bouwmarkt gaan om te kijken wat zo'n ding kost. Goed dat je vraagt of iemand ervaring met deze dingen heeft.

Ben langs diverse bouwmarkten en elektro winkels geweest, (Formido, Bcc), maar vond uiteindelijk een leuk metertje voor 10 euries bij...: de Kijkshop!
Ga er mee aan de slag!
Hg
Hans
Reputatie 3
Badge
Heb je een link? Ik heb nog een VVVbon liggen. Kan ik hem gelijk uitlenen aan me schoonvader.
Badge
Heb je een link? Ik heb nog een VVVbon liggen. Kan ik hem gelijk uitlenen aan me schoonvader.
Cresta energie kostenmeter,  rce1106, Kijkshop, 9,99 Euro
Hg 
Hans
@Jeroen,
Hans bedoelt deze dus:
http://www.kijkshop.nl/product/117421/cresta-energiekostenmeter-rce-1106/
Ik heb al jaren een energiemeter van Voltcraft. Ben erg tevreden over dit apparaatje, en kan ook het verbruik in kWh en euro's tonen.
Reputatie 3
Badge
Is toch een Duits merk? Vergelijkbaar met Sony in Nederland??? Of heb ik het mis

Reageer