Gemiddeld gasverbruik in de winter per dag | Eneco Community
vraag

Gemiddeld gasverbruik in de winter per dag

Toon eerste bericht

29 Reacties

Ea afhankelijk van de grootte woning, nachtverlaging, isolatie, watertemperatuur, buitentemperatuur een hoe de wind staat.

Elke situatie is weer anders. Wellicht dat onderstaande link naar een topic waar dit wordt besproken kan helpen.

https://forum.eneco.nl/energie-besparen-94/hoog-gasverbruik-13429/index1.html#post137870

Hier de afgelopen week 18m3 verbruikt in een goed geïsoleerde woning 414m2 waarvan woonoppervlak 130m2
Reputatie 7
Badge +8
Bij een kouwe dag dat het - 3 of - 4 vries overdag, zit ik gemiddeld op 8 tot 9m3.
Reputatie 3
Badge +1
Als voorbeeld, ik heb gisteren 18m3 op een dag gebruikt. Ouder hoekhuis, maar ook kleinkinderen logeren, dus langer op hogere temperatuur. En op jaar basis voldoe ik nog steeds aan de gemiddelden.
Ik vergelijk altijd op de site minder gas, dus met graaddagen. Dan valt verbruik wel weer mee, ook ten opzichte van vorig jaar. Dus er zijn heel veel aspecten die meespelen, dus pas op met appels en peren vergelijken.
Reputatie 7
Badge +7
A.W.M. Hoefnagels wrote:

Ik heb een vraag wat is bij jullie het verbruik in de winter gemiddeld per dag aan m3

beste @ A.W.M. Hoefnagels,

hier energie klasse A hoek woning (55 plus) tuin / keuken / bijkeuken / slaapkamer op zuid west
voorkamer en gang op noord oost
muur op noord west.
alles beneden slaap kamer douche / toilet met grote open zolder
overdag temperatuur 21 graden in de avond 21,5 graden s,nachts 17 graden
2 personen beiden heel de dag thuis
slechte (wat energie verbruik en instellingen betreft) alleen aan/uit met Toon Nefit c.v. ketel van 11 jaar oud

verbruik afgelopen week 8-10 m3

mvg,
jan

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen