gasverbruik per gewogen graaddag | Eneco Community
vraag

gasverbruik per gewogen graaddag

Reputatie 2
Badge
  • Kind aan huis (level 12)
  • 233 reacties
Sinds een tijd maak ik gebruik van 'mindergas.nl' om mijn gasverbruik goed te kunnen monitoren. Nu wordt daar ook het gasverbruik per gewogen graaddag weergegeven. Dankzij het rekenen met graaddagen bij de vergelijking van het aardgasverbruik (in verschillende jaren) kun je de invloed van de wisselende buitentemperatuur minimaliseren. Het ene jaar kan het immers hard vriezen in februari en het andere jaar niet.

over de periode mei 2014 - heden (periode is gelijk met mijn jaarnota Eneco) is mijn gemiddelde verbruik: 0,27 m3/graaddag

Leefsituatie:
- gezin met 2 jonge kinderen
- verwarming dagelijks aan van 7.00 uur tot 23.00 uur.
- verwarming gemiddeld op 18 graden (ochtend 17, avond 19)
- we verwarmen alleen benedenverdieping en badkamer.

Ik ben benieuwd wat jullie verbruik/graaddag is?

2 Reacties

mijn woning is 200 jaar oud en 40 jaar geleden voor het laatst verbouwd. (geen muurisolatie, alles enkel glas, geen HR ketel) Ik heb een verbruik van 1,3 M3 / graaddag.

Geen kids, woon parttime in het huis. vloerverwarming in het gehele huis dus altijd 20 graden in huis. ik kook en verwarm het water in de keuken elektrisch

Werk aan de winkel dus voor mij. Laat ik maar eens beginnen met een HR ketel.
Hier is mijn verbruik vanaf 2016 tot heden 0,108 m3/graaddag

• goed geisoleerde woning uit 1997
  • Beneden voorzien van isoglas HR++ /boven thermoglas
  • verwarming staat hele dag aan. 10:00 op 18gr om 13:30 op 19 en om 16:00 op 19,5gr
  • 1 persoonshuishouden
  • gemiddeld jaarverbruik tussen de 315/387m3

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen