Gasverbruik ism warmtewinner | Eneco Community
vraag

Gasverbruik ism warmtewinner

• 2 februari 2019
  • 14 reacties
  • 300 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Even een vraag wij hebben sinds 20 november een warmtewinner maar het gasverbruik is vrij hoog.

We hebben nachtverlaging van 1.5 graden maar in deze periode springt ketel bij en als hij op temperatuur is dan heeft hij in de ochtend al 3.5 kuub gas verbruikt.

Wat is aan te raden qua instellingen?

14 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Aanvullende info

ketel door monteur Eneco op 70 graden graden gezet vermogen ketel terug gezet van 20 kw naar 15 kw betreft remeha calenta 28 c.

Bij toon ingestelde aanvoer 70 graden met 2 graden per uur opwarmen overdag op 20.5 graden en in de nacht op 19 graden.

@Brandje jij weet nogal veel ?
Je noemt geen soort verwarming.
Dus vloerverwarming en/of radiatoren.
Ik vermoed dat je vloerverwarming hebt😉

Maar een warmtewinner heb ik niet; ik denk dat je je vraag beter bij de Warmtewinners op een eigen afgeschermde deel op het forum kan stellen.

Daar heb je nu, denk ik, nog geen toegang.
Morgen kan een moderator die toegang voor je regelen.
Reputatie 1
Badge +1
Beneden vloerverwarming en radiatoren ook en boven radiatoren vorige keer zeiden ze afgesloten gedeelte alleen voor pioneers

@Folkert kan je me toch toegang geven
Dat klopte zeker weten!
Maar of dat nog zo is?
Daar zit mi de meeste kennis ivm met deze combi.

Morgen krijg je ongetwijfeld van een moderator nader bericht.
Reputatie 6
Badge +3
Zonder ervaring met de warmtewinner maar probeer voor komende nacht eens zonder nachtverlaging. Dan zou de warmtewinner wellicht de hele nacht je huis misschien warm kunnen houden.
Reputatie 6
Badge +1
@H. van der Kellen

Het afgeschermde gedeelte is nog steeds voor pioniers. Ik ga morgen deze vraag neerleggen bij mijn Warmtewinner collega's.Via dit topic zal ik je weer informeren.

Groet,

Tina
Reputatie 5
Badge
Ik heb ook een warmtewinner. Overdag op 20 graden, in de nacht op 17. Warm op in stapjes van 0,5 graden. Gisteren totaal 3,9 m3. Huis uit 2009, 135 m2 en 4 personen. Ik heb radiatoren, cv water temperatuur op 55 graden en 1 graad per uur.

Om te vergelijken zijn je gegevens van je huis e.d. wel handig... en pioniers gedeelte kom ik ook niet in, eerst wel maar later eruit gegooid omdat ik geen pionier ben.

Ik heb ook nog een thread over mijn ervaringen met de warmtewinner in het Toon gedeelte van dit forum lopen. Daar heb ik mijn gegevens per maand bijgehouden sinds vorig jaar. Kijk daar ook nog even op.
Reputatie 6
Badge +3
Weet je ook al hoeveel stroom je extra doet?
Reputatie 5
Badge
Ja ik had geschat dat het ongeveer 620 kwh extra was op jaarbasis
Reputatie 1
Badge +1

Ik heb ook een warmtewinner. Overdag op 20 graden, in de nacht op 17. Warm op in stapjes van 0,5 graden. Gisteren totaal 3,9 m3. Huis uit 2009, 135 m2 en 4 personen. Ik heb radiatoren, cv water temperatuur op 55 graden en 1 graad per uur.

Om te vergelijken zijn je gegevens van je huis e.d. wel handig... en pioniers gedeelte kom ik ook niet in, eerst wel maar later eruit gegooid omdat ik geen pionier ben.

Ik heb ook nog een thread over mijn ervaringen met de warmtewinner in het Toon gedeelte van dit forum lopen. Daar heb ik mijn gegevens per maand bijgehouden sinds vorig jaar. Kijk daar ook nog even op.

Ok ik had eerst op 1 graden per uur maar toen was me vloer verwarming wat minder aangenaam met aanvoertemperatuur 70 graden zou slimmer terug te zetten naar 55 graden ? En dan 1 graad per uur ?

ons huis is uit 1996

hier ons programma en verbruik

Reputatie 1
Badge +1
Weet je ook al hoeveel stroom je extra doet?
Hier 350 kWh in 2 en halve maand en 167 kuub gas opgeleverd door warmtewinner
Reputatie 5
Badge
Ik heb geen ervaring met vloerverwarming, maar is 70 graden dan niet erg hoog?
Reputatie 6
Badge +3
70 graden aanvoer voor vloerverwarming wordt altijd gemengd met de retour uit de vloerverwarming waardoor de netto aanvoer ongeveer 30-40 graden wordt. Niks mis mee dus.

Die 70 graden is bedoeld voor de rest van het huis, de normale radiatoren. Je kan eens proberen dat op 60 te zetten.

Maar zoals gezegd, probeer eens een nacht zonder verlaging. Grote kans dat je warmtewinner je huis prima op temperatuur kan houden zodra de temperatuur ook echt goed in je huis zit.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb geen ervaring met vloerverwarming, maar is 70 graden dan niet erg hoog?
Beneden vloerverwarming en voor in huiskamer 3 radiatoren en boven op slaapkamers radiatoren wellicht slim om dus iets lager te zetten 65 ? En dan 1 graad per uur ?

Reageer