Gasmeter in de slaapkamer | Eneco Community
vraag

Gasmeter in de slaapkamer

• 18 december 2018
  • 3 reacties
  • 243 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Goeiemorgen allen

In onze nieuwe woonst staat de gasmeter opgesteld in de slaapkamer. In alle richtlijnen vind je terug dat dit niet mag, maar nergens vind ik duidelijk uitgelegd waarom dit precies niet mag. Ik kan er mij ergens wel wat bij voorstellen, maar graag had ik een duidelijke uitleg gehad waarom de gasmeter niet in de slaapkamer mag staan, wat de gevolgen hiervan zijn en of er andere oplossingen mogelijk zijn dan de meter te verplaatsen (het is een kleine woonst, er is niet echt een betere plaats voor, net zoals er niet echt een andere slaapmogelijkheid is). De meter, die recent vervangen is, heeft altijd al op deze plaats gestaan, in de hele geschiedenis van het huis.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten
Elisa

3 Reacties

De eigenaar is je Netbeheerder.
Deze vraag kan je dus beter daar stellen.
Dag Ton

Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je precies met "de eigenaar is je netbeheerder?". Wij zijn zelf de eigenaars van de woonst, ik neem aan dat je dat niet bedoelt?

Groetjes
Als je in Nederland gas geleverd krijgt door Netbeheer Nederland dan plaatst die een gasmeter.
Dat geldt voor huur- en eigen woningen.
In de vaste Netwerkkosten zit dan ook een bedrag voor de huur van zo’n meter.
Vandaar mijn advies neem contact op met de eigenaar van deze gasmeter, bv Stedin.

Reageer